۰

نگاهی به فیلم آخرین امپراتور last emperor 1987

نگاهی به فیلم آخرین امپراتور

نگاهی به فیلم آخرین امپراتور last emperor 1987

داستان زندگی آخرین امپراطور چین و همچنین اتفاقات مهم ترین دوره ی تاریخی چین (قرن بیستم) را روایت می کند و …

برناردو برتولوچی کارگردانی بزرگی است که در ژانر های مختلف فیلم های درجه ۱ ساخته و این فیلم تاریخی و بیوگرافی را به واقعی ترین شکل ممکن و در عین حال با جذابیت های سینمایی ساخته است.
فیلم آخرین امپراطور ، در مورد ۶۰ سال ابتدایی قرن بیستم در تاریخ پر فراز و نشیب چین و در حساس ترین و مهم ترین دوره ی تاریخی چین روایت می شود ، داستان زندگی آخرین امپراطور چین از سلسله ی کوئینگ که در خردسالی پادشاه می شود اما کشور به سرعت در حال تغییر های ناگهانی همراه با خشنوت است.
با این که فیلمی تاریخی و بیوگرافی هست اما در عین حال یک فیلم دوره ی مدرن و همچنین با داستان و شیمی جذابی سر و کار داریم .
روایت فیلم و شرحی که اتفاقات زندگی امپراطور می شود با دو روایت بیان می شود یکی با فلش بک هایی که از دوران خردسالی امپراطور آغاز می شود و در اصل راوی خود امپراطور است و یک روایت هم روایت زندان بانان و بازجویان و همچنین ویدیو ها و مستندات پخش شده توسط آنان است چهره ی دیگری از امپراطور و اقداماتش که گاه همراه با خیانت و همدستی با ژاپنی ها می باشد در فیلم نمایش داده می شوند.

نگاهی به فیلم آخرین امپراتور

نگاهی به فیلم آخرین امپراتور last emperor 1987

تک تک سکانس های این فیلم یک کلاس درس سینما است برای مثال در آن جایی که پادشاه خطاب به برادر خود می گوید اگر من خطایی کنم یکی از این مردم (یعنی دیگران) تاوان می دهند ولی در عمل و در ادامه ی فیلم تاوان خطا های امپراطور رو خود و نزدیکانش می دهند و …
موسیقی هم عالی بود به خصوص در لحظات احساسی فیلم
ویژگی های مانند عشق و طمع و … را در لحظات مختلف فیلم می توان مشاهده کرد
در بعد فنی فیلم همه چی عالی بود ، کارگردانی : دکوپاژ و میزانسن با هزینه ی کم به بهترین شکل ایجاد شده بود
فیلم برداری عالی و قاب بندی های متناسب با فضا ها و رویداد های مختلف واقعا تاثیر گذار هست
طراحی صحنه و لباس ها و … به بهترین و واقعی گرایانه ترین شکل ممکن ساخته شده بود
بازی بازیگران هم واقع گرایانه و باور پذیرترین شکل ممکن هست مخصوصا شخصیت امپراطور که بازی جان لون و شخصیت پردازی امپراطور همزاد پنداری و دل سوزی مخاطب را بسیار تحریک می کرد . این فیلم از آن دسته آثاری هست که دیگر مانندش ساخته نخواهد شد و تا همیشه در ذهن و قلب سینما دوستان جای دارد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *