۰

دوره های گویندگی آنلاین حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

چکیده : کارایی هنر گویندگی در جامعه بسیار گسترده است و هرروز بر این گسترگی افزوده می شود

شنیدن صدای گرم و زیبای انسان، قدرت اثرگذاری هر پیامی را چندین برابر می کند. گاهی برای پروژه های دانشگاهی، کلیپ های آموزشی، نریشن های تبلیغاتی، تلفن گویا، کتاب صوتی و… به کمک گوینده ایی توانا احتیاج داریم.

جوانان با شناخت نیاز روز افزون جامعه به حضور گویندگان زبان فارسی حرفه ای ، به این حوزه هنری بسیار علاقه مند شده‌اند و در دوره آموزش گویندگی شرکت می کنند و در تلاش هستند که این هنر سخت و جذاب را بیاموزند.

کارایی هنر گویندگی در جامعه بسیار گسترده است و هرروز بر این گسترگی افزوده می شود. در ادامه قصد داریم برخی از حوزه های فعالیتی در جامعه که هنر گویندگی بر آنان تاثیر چشمگیر گذاشته است را معرفی کنیم.

دوره های گویندگی آنلاین حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

_نریشن های تبلیغاتی

مردم جامعه امروزی ساعت های زیادی را در دنیای مجازی و دیجیتال حضور دارند و با حجم عظیمی از تصاویر و صداها مواجه می شوند و در این میان تنها محتوایی نظرشان را جلب می کند که دارای کیفیت و جذابیت بالایی باشد به همین علت مدیران کمپانی ها قسمتی از بودجه خود را به سفارش گویندگی حرفه ای اختصاص می دهند تا گویندگان توانا که در جذب و ارتباط کلامی با مخاطب تبحر بالایی دارند محتوای تبلیغاتی آنان را گویندگی کنند.

هرچقدر مشتریان بتوانند با برند خاصی همدلی و ارتباط برقرار کنند اعتماد شان  افزایش می یابد و بیشتر احتمال دارد از آن برند خرید کنند و در نریشن های تبلیغاتی این وظیفه بر عهده گوینده است که همدلی و همراهی مخاطبان را جذب کند و با کلام شیرین خود محصولات و خدمات کمپانی را به گونه ایی معرفی کند که صادقانه و حقیقی به نظر رسد و در میان سایر برندها بهتر و باکیفیت تر جلوه کند.

نریشن یکی از سخت ترین فیلدهای گویندگی است که تنها عده معدودی از گویندگان از عهده انجام آن بر می آیند زیرا در نریشن تبلیغاتی گوینده تنها در چهارثانیه اول مهلت دارد توجه مخاطبان را جذب کند و این مهارت نیازمند هوش، توانایی و تجربه بالا است.

نریشن ها بنا به هدف تولیدشان، شخصیت کمپانی، نوع مخاطب و…گوینده با جنس صدای خاص خود را احتیاج دارند و تشخیص گوینده مناسب، به مخاطب شناسی بالا، تجربه و آگاهی زیاد احتیاج دارد. اگر کمپانی ها در نزد اساتید و گویندگان حرفه ایی سفارش نریشن ثبت کنند، مدیر دوبلاژ مناسب ترین گوینده را برای نریشن آنان انتخاب خواهد کرد.

_کتاب های صوتی

سهولت استفاده و کم بودن هزینه خرید از مزایای کتاب صوتی نسبت به کتاب چاپی است و با محبوب شدن چشمگیر اپلیکیشن های کتاب صوتی، بسیاری از نویسندگان و ناشران، سفارش گویندگی کتاب صوتی ثبت می کنند تا تعداد مخاطبان و خوانندگان کتابشان را افزایش دهند.

گویندگان کتاب صوتی، کاراکتر شناسی قوی دارند و بنا به ژانر کتاب (ترسناک، تاریخی، عاشقانه و…) لحن و شیوه گویندگی خود را تنظیم می کنند آنان با تسلط بر تکنیک های صدابازیگری به گونه ایی به جای شخصیت های کتاب دیالوگ می گویند که شنوندگان به راحتی در جریان ماجرای کتاب قرار می گیرند، با کارکتر هایش همزادپنداری کرده و تا پایان مطالب کتاب، مشتاق شنیدن باقی می مانند.

دوره های گویندگی آنلاین حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

_دوبله و صداگذاری محتوای تصویری

مردم ایران از دیرباز به هنر دوبله و دوبلور ها علاقه ویژه داشته اند و همچنان این توجه تا به امروز باقی مانده و روز به روز افزایش می یابد. با پیشرفت تکنولوژی انیمیشن سازی در دنیا و تبدیل شدن فیلم سازی به صنعتی جهانی، نیاز به حضور دوبلورهای حرفه ایی برای برگردان زبان فیلم ها بیشتر احساس می شود.

قشرهای مختلف جامعه با هر سن، شغل و فرهنگی در فضای مجازی حضور دارند و با تولید محتوای مجازی در پی افزایش شهرت و دنبال کنندگان خود هستند.

یکی مهم ترین قسمت های تولید محتوای مجازی که میزان کیفیت آن را تعیین می کند صداگذاری و گویندگی آن است.

اگر گویندگی محتوای مجازی، بی کیفیت باشد تاثیری سوء بر مخاطب خواهد داشت و باعث دفع و پراکندگی دنبال گنندگان خواهد شد به همین علت تولیدکنندگان حرفه ایی محتوای مجازی، با سفارش گویندگی به دوبلور های حرفه ایی، صداگذاری آثار خود را به آنان می سپارند و یا با شرکت در دوره گویندگی ، می آموزند چگونه به طور اصولی کلیپ های خود را صدا گذاری کنند تا جذابیت آن را افزایش دهند.

برای یادگیری اصولی گویندگی، بسیار اهمیت دارد که هنرآموزان در نزد چه استادی و در چه مجموعه ایی این آموزش ها را دریافت می کنند. ما در ادامه چند ویژگی دوره آموزش گویندگی اصولی و حرفه‌ای را نام می بریم تا متقاضیان راحت تر بتوانند مجموعه های حرفه ایی را شناسایی کنند:

*تست گویندگی

*آموزش راهکارهای اصولی گرم کردن صدا

*تقویت فن بیان هنرآموزان

*افزایش دانش تئوری هنر آموزان

*افزایش مهارت عملی هنرآموزان

*داشتن استودیویی حرفه با تجهیزات تخصصی

*پشتیبانی روند یادگیری هنرآموزان

*مجموعه آموزش دهنده، خود تولید کننده محتوای صوتی همچون دوبله، کتاب صوتی و… باشد و صرفا آموزش دهنده نباشد.

*دعوت از هنرآموزان در پایان دوره برای شرکت در تولید آثار صوتی حرفه ایی

 

استودیو ساینا یکی از فعال ترین تولیدکنندگان آثار صوتی حرفه ای در کشور است که با فراهم کردن تمامی شرایط آموزش تخصصی گویندگی دوره های مقدماتی و پیشرفته برگزار می کند. متقاضیان می توانند از طریق سایت استودیو ساینا از فراخوان تست گویندگی رایگان ساینا مطلع شوند و پس از کیفیت سنجی تواناییشان در دوره های حضوری و غیر حضوری گویندگی ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *