۰

معرفی فوبیا پلوتوفوبیا ؛ ترس از پول!

معرفی فوبیا پلوتوفوبیا | ترسیدن از پول و ثروت

معرفی فوبیا پلوتوفوبیا Plutophobia

معرفی فوبیا پلوتوفوبیا

پلوتوفوبیا یک ترس شدید و غیرمنطقی از پول است. این می تواند به صورت ترس از داشتن پول، ترس از افراد ثروتمند یا ترس از خود پول واقعی ظاهر شود. مانند اکثر مبتلایان به فوبیا، پلوتوفوبیک ها احساس می کنند مجبورند به هر قیمتی از پول، افراد ثروتمند یا موقعیتی که ممکن است منجر به ثروتمند شدن شود اجتناب کنند، ، زیرا هر چه فرد به آن نزدیک تر شود، اضطراب بدتر می شود.

اگرچه برخی از افراد بیشتر از دیگران به فوبیا مبتلا می شوند، پلوتوفوبیا، مانند سایر فوبیاها، معمولا از یک تجربه زندگی بد نشات می گیرد تا یک مشکل ذهنی. برخی از مبتلایان به فوبیا ممکن است بتوانند یک رویداد آسیب زا خاص را مشخص کنند، در حالی که برخی دیگر احساس می کنند که ترس از هیچ چیزی نشات گرفته نشده است. در این موارد، محققان حدس می‌زنند که ممکن است به این دلیل باشد که رویداد محرک ترکیبی از چندین تجربه جزئی و بد است که در دوران کودکی رخ داده و از آن زمان فراموش شده‌اند، در حالی که ترس باقی مانده است.

بسته به شدت ترس، علائمی که فرد مبتلا به پلوتوفوبیا ممکن است تجربه کند، از احساس اضطراب گرفته تا تنگی نفس، حالت تهوع و بسیاری از علائم مرتبط با اختلالات اضطرابی متغیر است. ترس شدید ممکن است منجر به حملات عصبی یا موارد مشابه شود. گاهی اوقات می توان از دارو برای کنترل اضطراب شدید استفاده کرد تا به فرد کمک کند زندگی روزمره عادی تری داشته باشد. با این حال، اغلب اوقات، داروها فقط برای پوشاندن علائم عمل می‌کنند و به کنترل خود ترس کمکی نمی‌کنند.

یکی از راه‌های یادگیری مدیریت پلوتوفوبیا، تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب است تا یاد بگیرید چگونه ترس را کنترل کنید و از تسلط بر شما آن جلوگیری کنید. درمان نیز یک گزینه است، و گاهی اوقات می تواند علت ناشناخته قبلی برای فوبیا، یا منشأ عمیقاً مدفون شده و ناخودآگاه را کشف کند که سپس می توان به آن پرداخت. هیپنوتیزم درمانی گاهی اوقات برای یافتن دلیلی برای فوبیا یا اصلاح احساسات فرد نسبت به جسم مورد ترس، کمک به فرد مبتلا برای مقابله با ترس های خود یا هر کاربرد دیگری استفاده می شود. یکی از درمان های شناخته شده برای انواع فوبیا، مواجهه درمانی نامیده می شود، روشی که در آن فرد فوبیک به آرامی و به تدریج در یک موقعیت کنترل شده در معرض سناریویی قرار می گیرد که از آن می ترسد. این به مرور زمان به فرد فوبیک کمک می کند تا تحمل خود را بالا ببرد و نسبت به موقعیتی که معمولاً به شدت استرس زا است حساسیت زدایی کند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *