۰

آنتالیا کجاست ؟

آنتالیا در قسمت غربی کشور ترکیه در منطقه ی مدیترانه ای این کشور قرار دارد،گردش و پیشرفت اقتصاد این کشور به توریست ها و کشاورزی مردم بستگی دارد .سالانه بسیاری از مردم در سرتاسر جهان به این کشور سفر میکنند.گردشگران بعد از تهیه تور آنتالیا میتوانند در سه منطقه  اصلی و زیبای این شهر از جمله :لارا (بخش شرقی )که ساحل ماسه ای آن بسیارمشهور میباشد.

آنتالیا

بلک، در قسمت شرقی آنتالیا قرار گرفته است. این شهرک که حدود ۳۰ کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد، حدود بیست دقیقه تا آنتالیا از نظر زمانی راه دارد؛ بلک که یکی از ناحیه های سرسبز است، به دلیل داشتن زمین گلف در کشور ترکیه معروف می باشد.

 منطقه ی کمر : چشم انداز زیبای دریایی کمر، وجود کوهستان ها و جنگل های زیبا و همچنین منظره ی کوه کنار دریا، از مهم ترین ویژگی های این ناحیه ی گردشگری است. منطقه ی کمر، دور ترین منطقه ای است که از مرکز شهر آنتالیا، حدود ۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

آنتالیا تعداد بی‌شماری هتل دارد که از نوع هتل‌های ریزورت هستند، یعنی از ابتدا برای تفریح و استراحت طراحی و مجهز شده‌اند؛ معمولا یک یا چند استخر و ساحل اختصاصی دارند در آن‌ها می‌توانید از انواع لوازم و امکانات رفاهی و تفریحی استفاده کنید. به‌دلیل ریزوزت‌بودن هتل‌ها، معمولا غذا نیز در آن‌ها به‌صورت سه‌وعده‌ای (all) یوآل (uall) رایگان سرو میشود.

در نوروز بسیاری از ایرانی ها قصد سفر به کشور ترکیه و خرید تور ترکیه را دارند و اولین مقصد انتخابی آنها تور آنتالیا نوروز است که با پرواز های مستقیم و غیر مستقیم به آنجا  سفر می کنند . در بسیاری از مواقع مسافران تورهای ترکیبی استانبول آنتالیا تهیه میکنند.برای خرید تور های با کیفیت در مسیر ترکیه و آنتالیا و همچنین دریافت پایینترین قیمت تور آژانس آریسا پرواز را به شما پیشنهاد میکنیم.

آنتالیا

مردم آنتالیا عقاید و باورها و ارزش های مشابهی به ایرانی ها دارند ولی اغلب سنی مذهب هستند . به دلیل قرار گیری این شهر در منطقه ی مدیترانه ای کشور ترکیه، آنتالیا در فصل تابستان آب و هوای آفتابی و در زمستان نیز آب و هوای معتدل و بارانی دارد. مشهور بودن این شهر به نام “شهر آفتاب” به دلیل وجود آب و هوای آفتابی در تقریبا ۳۰۰ روز از سال می باشد. دلیل آفتابی بودن این شهر برخلاف بعضی شهر های دیگر ترکیه، محاصره شدن این ناحیه توسط رشته کوه های تاروس است که باعث شده است این منطقه به طور کامل از بادهای شمالی دور بماند؛ اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، باید بگوییم که بهترین ماه های سفر به این شهر، ماه های آوریل، مه، اکتبر و نوامبر است-زمان محلی این شهر یک ساعت و نیم از ساعت ایران عقب تر میباشد -زمان محلی مردم ترکی است .واحد پول ترکیه لیر است .در آنتالیا مسافران باید هتل با امکانات عالی از لحاظ پارک آبی -جنگ های شادی رزرو کندد تا در  مدت اقامت خود بتوانند سرگرم شوند.

بسیاری از مسافران در طول سفار خود به شهر زیبای آنتالیا میروند و از مراکز خرید ها دیدن و خرید میکنند .بهترین مراکز خرید به شرح ذیل میباشد : بازار بزرگ آنتالیا-مرکز خرید مارک آنتالیا -مرکز خرید شی مال آنتالیا -مرکز خرید تراسیتی
باتوجه به اینکه گردشگران توجه زیادی در مورد امکانات هتل دارند و گاها به شهر زیبای آنتالیا سر میزنند جاهای دیدنی آنتالیا هم بدانیم:

منطقه باستانی آسپندوس در گذشته مراکز تجاری و مذهبی بود و امروز بخش های معدودی از جمله کلیسا  حمام و سالن تئاتر باقیماندهاست.

قلعه ی پنبه ای و پاموک قلعه :قلعه ی پنبه ای زیبا میباشد و چون رسوب هایی بر روی سنگ های قلعه که در اثر چشمه های آب گرم شکل گرفته است این نام را دارد .

غار موزه ی کارائین:قدمت این کاخ به دوره ی پاره سنگی بر میگررد در شرق کوه چان قرار گرفته است و قدمت آن به حدود ۱۶۰ هزار سال میرسد .

موزه باستان شناسی آنتالیا :۱۳ تالار نمایشگاهی در موزه موجود است پنچ هزار اثر هنری در منطقه آناتولی  وجود دارد به عصر پلئولیتیک تا دوران عثمانی میشود.

آکواریوم آنتالیا :در سال ۲۰۱۲ ساخته شد و حدود سه هزار هکتار به عنوان طویل ترین آکواریوم خاورمیانه لقب گرفته است
اولد تاون :به معنای شهر قدیمی میباشد -به دلیل داشتن خانه های قدیمی با سقف قرمز معروفیت دالرد میدان اصلی دروازه بزرگ برج ساعت و مسجد معروف شهر قدیمی از مهمترین قسمت های دینی این شهر به شمار میرود که باید حتما از آن ها در سفر به آنتالیا دیدن کنید.

هتل های ۵ ستاره خودشان پارک آبی دارند اما در آنتالیا سه پارک آبی موجود است پارک آبی آکوالند بزرگترین پارک آبی که امکانات این پارک آبی به وسایل بازی مختلف استخرهای متنوع موسیقی و مسابقات تفریحی رستوران و کافی شاپ و سرزمین دلفین ها اشاره دارد .

پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی :این پارک آبی در منطقه بلک (۴۰ کیلومتری شرق آنتالیا )قرار گرفته است و بخش های مختلف  این پارک شامل برج تروجان سرسره و آبشار وسایل بازی و سرزمین دلفین ها میباشد .

آنتالیا

پارک آبی لندز آف لجندز:این پارک آبی در بخشی از هتل لندز آف لجندز قارا گرفته است که با اقامت در این هتل میتوانید از این پارک آبی استفاده کنید.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *