۰

هوشمند سازی مرکز جامع سرطان برکت برای اولین بار در ایران

امروزه درمان سرطان مثل گذشته آرزویی دور و دست‌نیافتنی نیست. روش‌های درمانی جدیدی ابداع شده که به بیماران سرطانی و خانواده‌های آنها امیدی دوباره می‌بخشد. با این حال، برای استفاده از این روش‌های نجات‌بخش باید از تجهیزات و امکانات روز دنیا استفاده کرد. در سراسر جهان با هوشمندسازی مراکز درمانی کار پزشکان برای نجات جان بیماران ساده‌تر می‌شود. در کشور ما هم به‌تازگی اولین مرکز جامع سرطان با تجهیزاتی هوشمند و به‌روز افتتاح شده که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

هوشمند سازی مرکز جامع سرطان

افتتاح مرکز جامع سرطان برکت با تجهیزات پیشرفته و هوشمند

در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ خبری در رسانه‌ها منتشر شد که تمام ایرانیان را خوشحال کرد. این خبر به افتتاح اولین مرکز جامع هوشمند سرطان در ایران مربوط می‌شد. مرکز برکت که در این تاریخ به دست رئیس‌جمهور محترم افتتاح شد، پیشرفته‌ترین مرکز درمانی سرطان در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. چیزی که این مرکز را از مراکز درمانی مشابه متمایز می‌کند، استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیاست. دیجی‌سان‌ شرکت سازنده این تجهیزات هوشمند بوده و توانسته طبق آخرین استانداردهای فناورانه دنیا و دانش متخصصان خلاق ایرانی مرکز برکت را هوشمندسازی کند.
مرکز جامع درمان سرطان برکت با هدف تحقق رسالت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پیشرفت، محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات اجتماعی برای تمام مردم ایران تأسیس شده و بخش‌ها و امکانات مختلفی دارد.

معرفی مرکز درمانی برکت

مرکز درمانی پیشرفته برکت در منطقه ۲۲ تهران و مجاورت بیمارستان بزرگ در حال احداثی با همین نام قرار دارد. مرکز جامع برکت یکی از مراکز سطح ۳ برای درمان سرطان به شمار می‌رود. این مرکز در ۵ طبقه ساخته شده و دارای ۱۴ تخت بستری و ۳۴ تخت شیمی‌درمانی است.

هوشمند سازی مرکز جامع سرطان

۱. امکانات و خدمات مرکز برکت

مرکز درمانی برکت برای غربالگری، تشخیص، درمان و پیگیری امور درمانی بیماران سرطانی ایجاد شده و تلاش می‌کند تا با بهترین تجهیزات روز دنیا به این بیماران امید دوباره‌ای ببخشد. بخش‌های مختلف این بیمارستان عبارت‌اند از:

درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی با گروه‌های درمانی حرفه‌ای و باتجربه؛
آزمایشگاه پاتوبیولوژی در طبقه منفی ۱ که با استفاده از امکانات پیشرفته و کادر علمی مجرب کار خدمات تشخیصی را انجام می‌دهد؛
بخش تصویربرداری واقع در طبقه منفی ۱ که شامل بخش‌های ام‌آرآی، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، سی‌تی‌سیمولاتور، ماموگرافی و فلوروسکوپی می‌شود؛
بخش شیمی‌درمانی سرپایی که با کمک متخصصان کار تعیین رژیم‌های شیمی‌درمانی و تزریق دارو، مراقبت‌های پس از درمان و پیگیرهای‌ منظم بیماران سرطانی را انجام می‌دهد؛
بخش شیمی‌درمانی بستری که در طبقه اول مرکز درمانی واقع شده و بیمارانی که نیازمند مراقبت روزانه هستند در آن بستری می‌شوند؛

هوشمند سازی مرکز جامع سرطان

پرتودرمانی هم در طبقه منفی ۳ مرکز قرار گرفته و در آن از تجهیزات پیشرفته‌ای نظیر دستگاه‌های سایبرنایف، توموتراپی و شتاب‌دهنده خطی برای درمان بیماران استفاده می‌شود
بخش تشخیص گوارش در طبقه منفی ۱ با امکانات پیشرفته مربوط به آندوسکوپی و کولونوسکوپی؛
بخش براکی‌تراپی که در طبقه منفی ۳ قرار دارد و با تکنیک‌های پرتودرمانی در فیزیک پزشکی بیماران را مداوا می‌کند.
داروخانه هوشمند و مجهز برای بیماران بستری و تحویل نسخ سرپایی.

تمام این بخش‌ها با استفاده از سامانه دیجیتال ساینیج نت‌ بی که به سیستم HIS مرکز درمانی متصل شده، هوشمند شده‌اند. دیجیتال ساینیج امکان تعامل کاربران با دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند و سیستمی یکپارچه برای مدیریت سیستم‌های مجموعه دارد. این فناوری در مراکز درمانی مثل برکت که بخش‌های مختلف آنها نیاز به ارتباطات سریع و کارآمد دارند، کارایی بیشتری خواهد داشت.

تمام این بخش‌ها با استفاده از سامانه دیجیتال ساینیج نت‌ بی که به سیستم HIS مرکز درمانی متصل شده، هوشمند شده‌اند. دیجیتال ساینیج امکان تعامل کاربران با دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند و سیستمی یکپارچه برای مدیریت سیستم‌های مجموعه دارد. این فناوری در مراکز درمانی مثل برکت که بخش‌های مختلف آنها نیاز به ارتباطات سریع و کارآمد دارند، کارایی بیشتری خواهد داشت.

۲. تجهیزات فناورانه و هوشمند مرکز درمانی برکت

مرکز جامع درمان سرطان برکت علاوه بر امکانات کم‌نظیری که دارد، اولین مرکز درمانی ایرانی است که در آن خدمات از طریق هوش مصنوعی و دیجیتال ساینیج ارائه می‌شوند. در کلیه بخش‌های این مرکز نمایشگر‌های صنعتی و کیوسک‌های هوشمند دیجیتال تعبیه شده‌اند. این کیوسک‌ها و نمایشگرها ۳ نوع هستند:

نمایشگرهای تجاری برای ایستگاه‌ پرستاری، اتاق بیمار، سالن انتظار، راهروها و اتاق پزشک؛
کیوسک‌های پرداخت در بخش‌های مختلف از جمله ⦁ داروخانه؛
باکس‌های هوشمند برای نمایش نوبت بیماران، ثبت نسخه الکترونیک، فراخوانی پرستاران، مسیریابی در مرکز درمانی و مشاهده شبکه‌های تلویزیونی.

ویژگی برتر این نمایشگرها و کیوسک‌های هوشمند آن است که بیماران و همراهان آنها برای کارهایی مثل نوبت گرفتن، تحویل نسخه و پرداخت مبلغ آن مدت زمان کمتری منتظر می‌مانند. این کیوسک‌ها ابزارهایی تعاملی هستند که هم جذابیت بالایی دارند و هم زمان باارزش پزشکان، پرستاران و بیماران را تلف نمی‌کنند.

دیجی‌سان؛ همگام با فناوری‌های روز دنیا

سازنده کیوسک‌های هوشمند به کار رفته در مرکز درمانی برکت شرکت مبین فناوران جی با برند تجاری دیجی‌سان است. این شرکت در سال ۱۳۸۹ در اصفهان افتتاح شد و از آن زمان تاکنون در پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ ملی نقش مهمی داشته است. دیجی‌سان همواره تلاش می‌کند تا امکان مدیریت محتوا از راه دور به صورت مرکزی و از طریق سیستم‌های پیشرفته را فراهم کند. ابزارهای فناورانه دیجی‌سان در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و صنایع مختلف نظیر حمل‌ونقل، گردشگری و رستوران‌داری کاربرد دارند.
تابه‌حال، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی مثل بانک ملی ایران، شهر فرش، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به دیجی‌سان اعتماد کرده‌اند. شما هم می‌توانید برای حرکت در مسیر آینده هوشمند جهانی از این شرکت کمک بگیرید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *