۰

معرفی سریال Rome روم : بهترین سریال تاریخی ؟

معرفی سریال Rome روم : بهترین سریال تاریخی ؟

معرفی سریال Rome
محصول: انگلستان – آمریکا – ایتالیا
ژانر: درام – تاریخی – اکشن
تعداد فصل : ۲
شبکه : HBO
امتیاز : ۸.۷

معرفی سریال Rome روم : بهترین سریال تاریخی ؟

⁣⁣⁣روم (Rome) نام یک سریال درام تاریخی انگلیسی ایتالیایی بود که به صورت یک مجموعهٔ تلویزیونی، توسط برونو هلر، جان میلیوس، و ویلیام جی مک دونالد تولید شد.
سریال “رم” در واقع داستان “روم باستان”، در دوران گذار از جمهوری به امپراتوری را روایت می‌کند، داستانی که از تهاجم “ژولیوس سزار” به “سرزمین گل” (فرانسه امروزی) آغاز می‌شود. این سریال با دنبال کردن زندگی دو شخصیت اصلی، یعنی دو سرباز رومی، لوسیوس وُرنیوس (Vorenus) و تایتیس پولو (Pullo ) که زندگی آنها با حوادث کلیدی داستان در هم تنیده است، به پیش می‌رود و شکل می‌گیرد.
همچنین سریال به مشکلات و اختلافات سیاسی بین دو حاکم آن زمان رم یعنیJulius Caesar و Pompey که با مرگ دختر سزار که همسر پمپی است آغاز میشود میپردازد این کشمکش های سیاسی که سنا نیز به آتش آن می افزاید عاقبتی جز دو دستگی و اختلاف در شهر و جنگ و کشتار رومیان توسط یکدیگر ندارد.

معرفی سریال Rome روم : بهترین سریال تاریخی ؟

سریال Rome چه از نظر ساختاری چه از نظر داستان یک سریال بسیار قوی محسوب می شود و در تمامی سایت ها و مجلات معتبر سریال Rome همیشه جزو ۲۰ سریال برتر از نگاه منتقدین و کاربرها بوده است .
این سریال که تنها دو فصل را شامل میشود به جنگ ها و مسائل سیاسی دوره حکومت گایوس ژولیُس سزار معروف میپردازد. دروغ .خیانت, جنگ و درگیری برای به قدرت رسیدن و کشور گشایی از مسائلیاست که در این سریال زیبا به وفور یافت میشود. ( داستان سریال رم هیچ شباهتی به سریال اسپارتاکوس ندارد تنها هر دو سریال به دوره تاریخی متفاوتی از حکومت رومیان میپردازن. )

سریال رم با پخش دو فصل ۱۲ قسمتی به کار خود پایان داد . این سریال در طول دو سال کاندید جوایز بسیاری از همایش های گوناگون شده است که مهم ترین آن ها را کاندید شدن برای دو جایزه گلدن گلوب و دریافت دو جایزه امی در سال های ۲۰۰۶ و۲۰۰۷ میتوان اشاره کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *