۰

موجودات ساکن زمین قبل از خلقت انسان

خلقت انسان

موجودات ساکن زمین قبل از خلقت انسان

آیا قبل از اینکه انسان روی زمین زندگی کند موجودات پیشرفته دیگری هم روی زمین میزیسته اند؟موجوداتی که شاید مجبور به ترک زمین شده اند؟
دو فیزیکدان مطالعات جدیدی را انجام دادند که نشان می‌دهد احتمالاً جهان هستی میزبان تمدن‌های فرازمینی دیگری جز بشریت نیز بوده است. هرچند که این احتمال کم است اما کمی تفکر به آن‌که موفقیت‌های فناوری ما توسط نژادهای دیگری نیز به دست آمده، می‌تواند جالب باشد.
یک مطالعه جدید ادعا می‌کند که سیارات دیگر جهان هستی قبل از تولد زمین میزبان حیات طولانی تمدن‌های فرازمینی هوشمندی بوده‌اند.
تمدن‌های فرازمینی ؛ از گذشته تا به حال احتمال وجود تمدن‌های فرازمینی تنها در گذشته وجود دارد.
در حالی که تا به امروز بشریت تنها گونه از موجوداتی است که به فناوری‌های پیشرفته جهان هستی شناخته شده است، احتمالاً سیارات دیگری کمتر از یک در ۱۰ میلیارد تریلیون (یک بخش از ۱۰ به توان ۲۲) درصد گذشته قبل از انسان به فناوری‌‌های نوین دست پیدا کرده‌اند. «آدام فرانک» فیزیکدان، اخترشناس و استاد دانشگاه روچستر نیویورک به‌عنوان نویسنده ارشد این مقاله دراین‌باره می‌گوید:
من معتقدم که به‌احتمال‌زیاد گونه‌های پیشرفته و تکامل یافته‌ی دیگری نیز قبل از ما در حال تولید فناوری بوده‌اند. به این قضیه فکر کنید قبل از آن‌که ما به نتایج دست پیدا کنیم، گونه‌های پیشرفته‌ای به‌جز بشریت در سیاره دیگری از جهان یک در تریلیون درصد احتمال به این قضیه دست یافته‌اند؛ اما حتی اگر این یک حدس باشد، یک شانس در بین یک تریلیون نشان می‌دهد دستاوردهایی که اینجا بر روی کره زمین اتفاق افتاده است حدود ۱۰ میلیارد بار دیگر در طول تاریخ کیهانی اتفاق افتاده است.
سال ۱۹۶۱ فرانک در یک ابداع، به فرمولی جالبی دست یافت که نام آن را نیز «معادله دریک» قرار داد. بر اساس این فرمول تعداد تمدن‌های فرازمینی که ممکن است تا به امروز در کهکشان راه شیری وجود داشته‌اند را بیابید.
آدام فرانک در این مطالعه از همکاری «وودراف سالیوان» از دانشگاه واشنگتن نیز بهره برده که وی نیز علاقه‌مند به کشفیات جدید کیهانی و همچنین دیگر نژادهای بیگانه است. آن‌ها معادله دریک “Drake Equation” را بهینه‌تر از گذشته کرده‌اند که حدسیات مربوط به این قضیه را محتمل‌تر از گذشته می‌سازد. در آینده شاهد عرضه نسخه‌های باستان شناسی خواهیم بود که به بررسی مدت زمان گذشته از حضور این تمدن‌های فرازمینی خواهد پرداخت.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *