۰

آخرین جنگ تایتان ها پایان دوره‌ای خدایان غول‌پیکر

آخرین جنگ تایتان ها پایان دوره‌ای خدایان غول‌پیکر

آخرین جنگ تایتان ها

آخرین جنگ تایتان ها پایان دوره‌ای خدایان غول‌پیکر

در مورد جزئیات پایان کار تایتانها و نبرد تایانها با خدایان، داستان پردازی های مختلف صورت گرفته است و اینکه کدامیک داستان اصلی است بر ما پوشیده. لذا به ذکر کلیات آنچه در این نبرد رخ داد و مورد توافق در همه داستانهاست بسنده می کنیم.
وقتی زئوس به بزرگسالی رسید با کشتن کمپ، اژدهای نگهبان زندان هکاتونکیرس و سایکلوپس، آنها را آزاد کرد. سایکلوپس به پاس قدردانی از زئوس، نیروی استفاده از تندر (رعد) را به او بخشید.

در نبرد بزرگ تایتان ها ، زئوس، هکاتونکیرس، سایکلوپس برادران و خواهران بزرگتر زئوس که با دریده شدن شکم کرونوس نجات پیدا کرده بودند، کرونوس و دیگر تایتان ها را شکست دادند. زئوس تایتان ها را در تارتاروس زندانی کرد و اطلس، یکی از تایتان هایی که در برابر زئوس جنگید را محکوم کرد تا آسمان ها را روی شانه اش نگه دارد. و اینچنین جنگ با تایتانها پایان می پذیرد و المپیوس بوجود می آید.پس از شکست دادن تایتان ها، زئوس دنیا را با برادرانش هادس و پوزیدون تقسیم کرد؛ دریاها از آن پوزیدون شد، دنیای زیرزمین از آن هادس و آسمان ها قلمروی زئوس.

تایتان‌ها به سبب جنگ با ایزدان المپ‌نشینان مشهور هستند، بسیاری از این ایزدان در درون شکم پدر خود کرونوس اسیر شده بودند. بعد از اینکه زئوس آن‌ها را آزاد کرد نبرد میان تایتان‌ها آغاز شد. بعد از گذشت ده سال از این جنگ زئوس از گایا درخواست کمک کرد. گایا به زئوس کمک‌های زیادی کرد و دلیل آن زندانی شدن فرزندان او سیکلوپ‌ها و هکاتونکایرها توسط کرونوس بود. در این جنگ بیشتر تایتان‌ها در برابر المپی‌ها (بعد از به قدرت رسیدن المپی شدند) قرار گرفتند. البته بسیاری از تایتان‌ها در طرف المپی‌ها قرار گرفتند مثل رئا، تمیس و متیس و فرزندان هیپریون و پرومتئوس و اپیمتئوس.

المپی‌ها در این جنگ پیروز گشتند و تایتان‌ها را برای مجازات به تارتاروس تبعید کردند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *