۰

شیائومی ۱۳ اولترا به طور رسمی رونمایی شد

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا  به طور رسمی رونمایی شد.

شیائومی بالاخره به طور رسمی شیائومی ۱۳ اولترا را رونمایی کرد. شیائومی این پرچمدار را این بار به صورت جهانی معرفی و عرضه خواهد کرد.شیائومی این گوشی را به زودی به بازارهای اروپایی و آسیایی عرضه خواهد کرد.۱۳ اولترا به بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.با توجه به مشخصات ۱۳ اولترا، لقب قدرتمندترین گوشی اندرویدی در سال ۲۰۲۳ به پرچمدار شیائومی یعنی ۱۳ اولترا رسیده است.در ادامه این مقاله با کنترل امجی همراه باشید تا با این پرچمدار جدید شیائومی به طور کامل آشنا شوید.

شیائومی 13 اولترا

طراحی :

شیائومی برای طراحی پشت گوشی از دوربین M1 خود الهام گرفته است .شیائومی در طراحی پشت گوشی از چرم استفاده کرده است. همان طور که انتظار می رفت شیائومی برای فریم دور از جنس فلزی و آلمینیوم را مورد استفاده قرار داده است. این گوشی ضخامت ۹.۶ میلی متری دارد چرا که مجهز به باتری قدرتمند ۵ هزار میلی آمپری است. شیائومی در رنگ های سبز و مشکی عرضه خواهد شد.البته باید بدانید این گوشی رنگ سفید هم دارد ولی این رنگ فعلا مختص بازار چین خواهد بود و فعلا در بازار جهانی عرضه نخواهد شد.

شیائومی 13 اولترا

صفحه نمایش:

پرچمدار جدید شرکت شیائومی در بخش صفحه نمایش مجهز به یک پنل امولد(AMOLED) با رزولیشن ۳۲۰۰ پیکسل در ۱۴۴۰(WQHD+) پیکسل است.در بخش نرخ به روزرسانی تصویر ، شیائومی با استفاده از پنل صفحه نمایش تطبیقی شاهد نرخ به روز رسانی متغییر از ۱ تا ۱۲۰ هرتز هستیم.این گوشی هوشمند در نور مستقیم آفتاب ۲۶۰۰ نیت روشنایی خواهد داشت ولی در حالت عادی شاهد ۱۳۰۰ نیت روشنایی خواهید بود.

شیائومی برای حسگر جایگذاری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را در نظر گرفته است.

شیائومی 13 اولترا

سخت افزار:

 این گوشی در بخش سخت افزار از سریع ترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با فناوری ساخت ۴ نانومتری استفاده می کند.در بخش پردازنده گرافیکی این گوشی قدرتمند مجهز به تراشه Aderno740 است.باید بدانید که این گوشی با استفاده از مودم اسنپدراگون X70 از شبکه ارتباطی ۵G و Sub6 پشتیبانی می کند. این گوشی با سه پیکربندی ۱۲ گیگبایت رم در کنار ۲۵۶ گیگبایت و ۱۶ گیگابایت رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در دسترس خواهد بود. همچنین نسخه ۱۶ گیگابایت را می توان با حافظه ذخیره سازی یک ترابایت خریداری کنید.در این نسخه از تراشه رم پرسرعت LPPDR5X استفاده شده است.

در بخش نرم افزاری این گوشی از MIUI14 در کنار آخرین نسخه اندروید یعنی ۱۴ استفاده کرده است.

شیائومی 13 اولترا

دوربین:

این پرچمدار جدید شیائومی در بخش دوربین مجهز به ۴ لنز(اصلی،تله فوتو،پریسکوپ و ماکرو) است که در همه ی آن ها از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی استفاده شده است. نقطه عطف دوربین ۱۳ اولترا در دوربین اصلی است چرا که با استفاده از سنسور ۱ اینچی IMX989 سونی با دیافراگم متغییر تصاویری با کیفیت و با جزئیات بسیار در اختیار شما قرار خواهد داد.

دوربین سلفی این گوشی مجهز به سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است.

شیائومی 13 اولترا

باتری و شارژ:

در این بخش شیائومی از باتری ۵ هزار میلی آمپری استفاده کرده است. این باتری با شارژر ۵۰واتی بیسیم و ۹۰ واتی سیمی شارژ خواهد شد. باتری این گوشی دارای حالت Hibernation  است که با کمک این  حالت و تراشه های کمکی Surge G1 و P2 می توانید با ۱ درصد شارژ ۱ ساعت گوشی را در حالات آماده باش به کار گیرید و یا به مدت ۱۲ دقیقه تماس داشته باشید. در آخر باید اشاره کرد وزن این گوشی به ۲۲۷ گرم رسیده است . این گوشی مجهر به اسپیکر استریو داخلی مجهز به Dolby Atmos است.

شیائومی 13 اولترا

قیمت :

این گوشی در نسخه پایه با رم ۱۲ گیگبایت و حافه ۲۵۶ گیگبایتی ۸۷۲ دلار در بازار جهانی قیمت دارد. نسخه میانی نیز با رم و فضای ذخیره سازی بیشتر(۱۶گیگبایت/۵۱۲گیگبایت) ۹۴۵ دلار و نسخه ۱۶ گیگبایت رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی ۱۰۶۱ دلار قیمت گذاری شده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

احسان لطفی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *