۰

۴ نکته مهم که در تولید محتوای متنی باید به آن‌ها توجه کنید!

۴ نکته مهم که در تولید محتوای متنی باید به آن‌ها توجه کنید!

تولید محتوا و سئو؛ این دو واژه‌هایی نام‌آشنا برای افرادی است که یک کسب و کار را اداره می‌کنند یا در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. با کمک تولید محتوا و سئو، رتبه سایت شما در نتایج جست و جو بهبود می‌یابد و افراد بیشتری با سایت شما آشنا می‌شوند.
البته ماجرا به همین آسانی‌ هم نیست. معیارهای مختلفی بر تولید محتوا و سئو تاثیر می‌گذارند و گوگل نیز دائما الگوریتم‌هایش را آپدیت می‌کند. برای رسیدن به نتیجه دل‌خواه شما باید استراتژی تولید محتوا سایت خود را تهیه کنید و سپس به تولید محتوای منظم و سئوشده بپردازید. به خاطر داشته باشید که در بازاریابی محتوایی شما باید دائما به تحلیل و بررسی نتایج بپردازید و در صورت لزوم به استراتژی و مسیر خود را تغییر دهید.
تولید محتوا کاری آسان به نظر می‌آید ولی در واقع این‌گونه نیست. تولید محتوا فراتر از کنار هم چیدن تعدادی کلمه و جمله در کنار هم است. برای تولید محتوای موثر باید مخاطب خود را بشناسید، بدانید که چه می‌خواهد و چرا به صفحه شما مراجعه کرده است.
با توجه به اهمیت تولید محتوا در ادامه به معرفی ۴ نکته مهم برای تولید محتوای حرفه‌ای و موثر می‌پردازیم. برای آشنایی با این نکات، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ابتدا برای مخاطبان خود بنویسید سپس برای الگوریتم‌های گوگل

مهم‌ترین نکته‌ای که همواره باید به خاطر داشته باشید، این است که هدف از تولید محتوا، جذب مخاطبان است نه الگوریتم‌های موتورهای جست و جو. مهم‌ترین دارایی موتورهای جست و جویی مانند گوگل، مخاطبان آن‌ها است. بنابراین شما باید به دنبال جلب رضایت مخاطبین باشید این‌گونه مطلب شما در نهایت رتبه خوبی خواهد گرفت.

همواره برای تولید محتوای متنی مخاطبان را در ابتدا در نظر بگیرید و سپس الگوریتم‌های موتورهای جست و جو

درباره این‌که مخاطب شما کیست، چه نیازی دارد و چرا به سایت شما آمده است، اطلاعات کافی کسب کنید. از تکرار اضافی کلمات کلیدی و هر آن‌چه مخاطب شما را خسته می‌کند، بپرهیزید. البته حتما اصول سئو را در مقالات و تولید محتوای متنی سایت خود در نظر بگیرید و آن‌ها را رعایت کنید ولی همواره هدف شما باید جلب رضایت و توجه مخاطبانتان باشد.

حواستان به طول جملات و پاراگراف‌ها باشد

یکی از اشتباهات رایجی که در محتواهای مختلف به چشم می‌خورد، عدم رعایت طول مناسب برای جملات و پاراگراف‌ها است. مخاطبان شما زمان کمی دارند و خواندن جملات و پاراگراف‌های طولانی برای آن‌ها سخت است. در واقع جملات و پاراگراف‌های طولانی از خوانایی متن می‌کاهد و همین امر در نهایت تاثیری منفی بر رتبه سایت شما خواهد داشت.
بهتر است که هر جمله متن شما حداکثر ۲۰ کلمه داشته باشد. هم‌چنین توصیه می‌شود که طول پراگراف‌های متن خود را بین ۳ تا ۵ خط نگه دارید. البته این قوانین قطعی نیستند و در مواقعی که نیاز دارید، آن‌ها را تغییر دهید. ولی بهتر است که حداقل در شروع مسیر تولید محتوای متنی به این قوانین پایبند باشید تا در گذر زمان حرفه‌ای‌تر باشد.
در مورد طول خود مقاله هم این نکته را در نظر باشید که بر طبق نظر برخی از متخصصان سئو، گوگل به محتواهای طولانی علاقه‌ دارد. با این حال حواستان باشد که در نهایت شما قرار است که برای مخاطبان بنویسید. مقاله شما باید به گونه‌ای باشد که در عین خلاصه بودن، به تمامی سوالات مخاطبان پاسخ دهد.
نمی‌توان طول دقیقی برای مقالات سایتی در نظر گرفت، با این حال بهتر است که مقاله شما بیشتر از ۵۰۰ کلمه باشد.

محتوای همیشه سبز را فراموش نکنید

محتواها را می‌توان به دو دسته محتواهای مناسبتی و محتواهای همیشه سبز تقسیم کرد. در محتواهای مناسبتی شما به تولید محتوا درباره موضوعاتی می‌پردازید که در یک بازه زمانی خاص، ترافیک بالایی را با خود به همراه می‌آورند.

محتوای همیشه سبز راهی موثر و دائمی برای رسیدن به صفحه اول گوگل
برای مثال در هنگام برگزاری نمایشگاه کتاب، جست و جو درباره این کلیدواژه‌ و کلید واژه‌های مرتبط افزایش می‌یابد. اگر کسب و کار شما در زمینه کتاب است، فرصت خوبی است که با تولید محتوا پیرامون نمایشگاه کتاب، ترافیکی بالا هر چند موقت را دریافت کنید. اما محتوای همیشه سبز محتوایی است که ترافیکی دائمی را برای سایت شما به ارمغان می‌آورد. محتواهای همیشه سبز موضوعاتی هستند که همواره یا حداقل در بازه زمانی طولانی‌تری جست و جو می‌شوند. برای مثال اگر در زمینه فروش وسایل قنادی فعالیت می‌کنید، تولید محتوا در زمینه دستور پخت انواع کیک‌ها و شیرینی‌ها نوعی محتوای همیشه سبز محسوب می‌شود. برای تولید محتوای همیشه سبز ابتدا یک استراتژی تولید محتوا تهیه کنید. سپس با استفاده از تجربیات خود، مطالعه کتاب‌ها، بررسی منابع موجود در وب، ترجمه مقالات انگلیسی و … به تولید محتوا بپردازید.

از کلمات و عبارات کلیدی مترادف و جایگزین استفاده کنید

به خاطر داشته باشید که با توجه به تعدد رقبا و گستردگی محتواهای قرار گرفته در فضای وب، تمرکز بر یک یا دو کلمه کلیدی راه‌کاری مناسب به شمار نمی‌آید. به همین دلیل بهتر است که به کلمات کلیدی طولانی (عبارات کلیدی) و کلمات کلیدی مترادف هم توجه داشته باشید. با تمرکز بر این کلمات، احتمالا افراد بیشتری را به سایت خود هدایت می‌کنید، در نتیجه فروش شما افزایش می‌یابد. بنابراین هفتگی و ماهانه حتما زمانی را به استراتژی کلمات کلیدی خود، بررسی و تغییر آن اختصاص دهید. در این مقاله به ۴ نکته مهم برای بهبود کیفیت تولید محتوای متنی اشاره کردیم ولی دنیای تولید محتوا و سئو بسیار گسترده‌تر از این حرف‌ها است. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اگر زمان و تخصص کافی برای تولید محتوای متنی سایت خود را نداریم، چه کنیم؟
برون‌سپاری تولید محتوا در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک

بهترین راه‌کار برای این مواقع، برون سپاری تولید محتوا سایت خودتان است. در ادامه به معرفی سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک که یکی از موسسات معتبر در زمینه انجام سفارش‌های تولید محتوا است، می‌پردازیم.

برون‌سپاری تولید محتوا در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک

موسسه ترجمیک یک موسسه فعال در زمینه ارائه خدمات زبانی مانند ترجمه تخصصی، ترجمه مقالات، ویراستاری و انواع خدمات تولید محتوا مانند تولید محتوای متنی، تهیه استراتژی تولید محتوا، ابر محتوا و … است.
این موسسه خدمات خود را به سازمان‌ها و نهادهای معتبر ارائه داده است. این سایت سفارش تولید محتوا با بیش از ۲۰هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می‌کند. با توجه به این امر، پروژه تولید محتوا شما در هر زمینه‌ای که باشد، به نویسنده‌ای متخصص در هر زمان ارجاع داده می‌شود.
خدمات تولید محتوا در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، به تولید محتوای متنی محدود نشده است. این موسسه انواع مختلف خدمات تولید محتوا مانند تهیه استراتژی تولید محتوا، ابر محتوا، محتواها شبکه‌های اجتماعی و … را نیز ارائه می‌دهد.
برای ثبت سفارش تولید محتوا در این موسسه، گزینه‌های متفاوتی مانند نقره‌ای، طلایی و طلایی بازخوانی وجود دارد. هم‌چنین در سایت سفارش تولید محتوا امکان تولید محتوای فوری هم وجود دارد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره داشتید، کافی است که با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید تا در زمینه تولید محتوا به شما مشاوره داده شود.
شاید یکی از دغدغه‌های شما این باشد که چگونه از پیشرفت پروژه تولید محتوای خود اطمینان یابید. لازم نیست که بابت این موضوع کوچک‌ترین نگرانی داشته باشید. تمامی سفارش‌های تولید محتوا در این سایت سفارش تولید محتوا، به صورت بخش به بخش توسط نویسنده آپلود می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید که از پیشرفت پروژه خود اطمینان حاصل یابید و در صورت لزوم نکاتی را به نویسنده متذکر شوید.
هم‌چنین تمامی سفارش‌های تولید محتوا دارای تضمین کیفیت و زمان تحویل هستند. بابراین اگر به خدمات تولید محتوا نیاز دارید، با خیالی آسوده تولید محتوا وب‌سایت خود را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *