۰

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

نکاتی در انتخاب و خرید هدست گیمینگ

صدا نیز همانند تصویر نقش مهمی در جذابیت بازی های کامپیوتری دارد. استفاده هدست خوب برای جذب شدن به بازی نقش مهمی دارد.چرا استفاده از هدست می تواند تجربه متفاوتی از بازی را برای شما رقم بزند. در ادامه با کنترل ام جی در راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ همراه باشید.

صدای عالی و با کیفیت به شما کمک می کند تا رقابت در بازی های آنلاین برای شما ساده باشد. گرفتن صداهای کوچک حتی راه رفتن دشمنان در حین دویدن ،گوش دادن به موسیقی در حین بازی و … تمام این موارد به درایورهای هدست شما بستگی دارد.

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

هدست بی سیم یا سیمی

در ابتدا باید بدانید که تمام هدست های بازار از نظر اتصال به دو دسته سیمی و بی سیم تقسیم می شوند. نمی توان گفت که کدام نوع بهتر است چرا که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. این نیاز شما است که بهترین گزینه را به وجود می آورد. به طور کلی از مزایای هدست های سیمی می توان به عدم شارژ هدست،عدم تاخیر صدا و قیمت کمتر آن اشاره کرد ولی این هدست هم بدون نقص نیست و باید اشاره کرد که وجود سیم در اتصال محدوده ی جا به جایی شما را کاهش می دهد.

باید بدانید که هدست های بی سیم با دانگل USB و یا بلوتوث به دستگاه شما متصل می شود.این  موضوع باعث آزادی عمل شما در جا به جایی خواهد شد. از نقص و معایب این هدست ها باید به قیمت بالای آن اشاره کرد باید بدانید که هدست های گیمینگ بی سیم با قیمت پایین نیز در بازار وجود دارد.ولی اگر هدست بی سیم با قیمت پایین خریداری کنید حتما در انتقال صدا شاهد تاخیر صدا خواهید بود و یا اینکه شارژ هدست به زودی به اتمام می رسد.

برخورداری از قابلیت Surround Sound

این تکنولوژی به شما کمک می کند که صدا به طور دقیق از کدام سمت می آید. این امکان در بازی های آنلاین به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی دشمنان خود را حتی با صدای قدم آن ها پیدا کنید و برنده رقابت شوید. این تکنولوژی به کمک ۷ درایور صدا در هدفون انجام میگیرد. ۷درایور صدا برای جهت های مختلف و یک درایور برای تولید صدای بیس .

البته باید بدانید که برخی از شرکت ها برای کاهش هزینه این تکنولوژی را به صورت نرم افزاری و مجازی سازی انجام داده اند که به صدای سوراند مجازی(Virtual Surround Sound) معروف است.

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

کیفیت میکروفن هدست

اگر هدست را برای استفاده در بازی های آنلاین چند نفره می خواهید باید مطمئن شوید که میکروفن هدست از قابلیت حذف نویز بهره می برد تا در زمان ارتباط صدای شما با کیفیت و رسا به طرف مقابل انتقال داده شود.

ارگونومی هدست

طبیعی است که اگر شما طرفدار گیم هستید این هدست مدت زمان زیادی بر روی سر شما قرار خواهد گرفت پس باید به ارگونومی آن دقت کنید تا در طولانی مدت باعث آزار سر و گوش های شما نشود. در ابتدا به وزن هدست دقت کنید که سنگین نباشد تا در طولانی مدت باعث  خستگی شما نشود. همچنین باید دقت کنید که قسمت قوسی شکل هدست دارای بالشتک محافظ باشد تا فشار بر روی سر شما کمتر احساس شود. بخش Ear cup هدفون که صدا را به گوش شما منتقل می کند باید به طور کامل گوش شما را پوشش دهد تا صدای اضافی محیط به گوش شما نرسد. همچنین به جنس Ear cup ها نیز توجه کنید تا به گونه ای باشد که باعث تعریق گوش و خستگی آن نشود.

کیفیت صدای خروجی هدست

قطعا یکی از مهمترین موضوعات کیفیت صدای خروجی هدست است.کیفیت صدا به طور مستقیم بر تجربه بازی شما تاثیر می گذارد.توجه داشته باشید هدست انتخابی شما حتما از ANC یا حذف نویز فعال پشتیبانی کند.این تراشه صداهای مزاحم را حذف کرده و صدایی شفاف به شما تحویل خواهد داد.در آخر هم باید به قطر درایورهای هدست توجه کنید این موضوع هم کیفیت و بلندی صدا را تا میزان زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

نرخ تاخیر صدا در هدست

در زمان بازی صدا بایستی در سریع ترین حالت ممکن به شما برسد تا بهترین واکنش را نسبت به آن انجام دهید.پس اگر در دریافت صدا تاخیر داشته باشید بازی شما هم تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.حتما در زمان خرید و انتخاب هدست گیمینگ به نرخ تاخیر صدا توجه داشته باشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

احسان لطفی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *