۰

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

با وجود برندهای متفاوت و قیمت های مختلف و نوسانات بازار انتخاب گوشی هوشمند مناسب کار ساده و آسانی نیست. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی مختصر گوشی های موبایل این رنج قیمت انتخاب را برای شما کمی ساده تر کنیم. در ابتدا شمات بایستی اولویت های خودتان را طبقه بندی کنید. کدام بخش گوشی برای شما اولویت دارد،دوربین،سخت افزار،صفحه نمایش،عمر باتری،طراحی و زیبایی.

البته انتخاب برند کاملا سلیقه ای است و کاملا به شما بستگی دارد. در ادامه گوشی های هوشمند در رنج قیمت ۱۵ میلیون تومان را برای شما بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید با بوجه مورد نظر بهترین انتخاب را داشته باشید.

گوشی های هوشمند در این رنج قیمت گوشی های میان رده و اقتصادی محسوب می شوند.شرکت ها در این بخش با استفاده از سخت افزار و امکانات جذاب رقابت سنگینی با یک دیگر دارند.

شیائومی ۱۱T نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت

شیاومی 11T نسخه 8/128 گیگابایت راهنمای خرید گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان

شیائومی در این گوشی برای رقابت با رقبای خود از طراحی و سخت افزار مشابه با  گوشی های پرچم دار خود استفاده کرده است. قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه و دارای رنگی مات است البته در رنگ مشکی شاهد بدنه ای براق خواهید بود.شیاومی برا حفاظت از این شیشه از گوریلا وکتوس استفاده کرده است. در بخش صفحه نمایش شاهد صفحه ۶.۶۷ اینچی با پنل امولد استفاده کرده است.

رزولیشن این صفحه نمایش  FHD+است.همچنین این صفحه از نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند. در این بازه قیمتی شیائومی ۱۱T بالاترین کیفیت صفحه نمایش را داراست پس اگر برای شما صفحه نمایش اولویت دارد ۱۱T بهترین انتخاب برای شما است. در بخش سخت افزاری نیز این گوشی با استفاده از تراشه ۶ نانومتری دیمنستی دست پا بسته نیست و عملکردی مناسبی همچون اسنپدراگون ۸۶۵ دارد.

در بخش پردازش گرافیکی این گوشی از تراشه Mali-G77 بهره می برد. در بخش سخت افزار نیز شیائومی ۱۱T تمام برنامه و بازی های موجود را با بالاترین گرافیک بدون هیچ مشکلی اجرا خواهد کرد.دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ،دوربین الترا واید آندارای سنسور ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو آن از سنسور ۵مگاپیکسلی بهره می برد.در آخر دوربین سلفی نیز مجهز به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است.در بخش باتری نیز این گوشی با ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شارژر ۶۷ وات از سریع ترین گوشی های این لیست در بخش سرعت شارژ محسوب می شود.

گلکسی M53 نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

سامسونگ با پوشش نقاط ضعف نسل های قبلی این گوشی یعنی M51 و M52 برای رقابت مجدد M53 را به بازار عرضه کرده است. در ابتدا باید گفت در طراحی این گوشی هوشمند از پلاستیک مات استفاده شده است که برای برندی شبیه به سامسونگ زیاد خوشایند نیست.در بخش صفحه نمایش هم سامسونگ از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی استفاده کرده است. پنل سوپر امولد با رزولیشن  FHD+و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۸۰۰ نیتی از مشخصه های دیگر صفحه نمایش این گوشی هوشمند است.در بخش سخت افزار این گوشی هوشمند کمی ضعیف حاضر شده و با استفاده از تراشه ۶ نانومتری دیمنستی ۹۰۰ زیاد نمی توان برای اجرای برنامه ها و بازی های سنگین گرافیکی روی آن حساب باز کرد. چرا که دیمنستی ۹۰۰ در مقایسه با اسنپ دراگون ۷۷۸ نسل قبلی ضعیف تر است .در بخش دوربین،لنز اصلی دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ،دوربین اولترا واید سنسور ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو نیز دارای سنسور ۲ مگاپیکسلی است.در بخش باتری نیز این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژر ۲۵ واتی است که زیاد در شارژ شدن سریع نیست.

گلکسی A53 نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان

از دیگر گوشی های محبوب در این بازه قیمتی باید به A53 اشاره کرد.در بخش صفحه نمایش این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی است. این صفحه نمایش مجهز به پنل سوپر امولد با رزولیشن FHD+ ،نرخ به روزرسانی تصویر ۱۲۰هرتزی است.سامسونگ در این گوشی هوشمند از تراشه اختصاصی خود یعنی اگزینوس ۱۲۸۰ با معماری ۵ نانومتری استفاده کرده است که از پس اجرای برنامه های سنگین به خوبی برخواهد آمد.

در بخش دوربین،دوربین اصلی،اولترا واید،ماکرو و عمق میدان به ترتیب دارای سنسور های ۶۴,۱۲,۵,۵  مگاپیکسلی است. در بخش دوربین سلفی نیز این گوشی از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره می برد.در بخش باتری نیز سامسونگ از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است ولی هنوز شاهد پشتیبانی شارژر ۲۵ واتی در این گوشی هستیم.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

از دیگر گوشی های این لیست باید به پوکو F4 اشاره کرد.این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی مجهز به پنل امولد و پشتیبانی از نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز و HDR10 و Dolby vision+ است. روشنایی صفحه نمایش هم به ۱۳۰۰ نیت می رسد. شیائومی در بخش سخت افزار از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون ۸۷۰ استفاده کرده است در کنار این تراشه برای پردازش گرافیکی با استفاده از Aderno650 بهترین شرایط را برای گیمرهای گوشی فراهم کرده است.در بخش دوربین این گوشی مجهز به لنز اصلی واید،اولترا واید و ماکرو است که به ترتیب به سنسورهای ۶۴,۸,۲  مجهز است.در بخش باتری هم این گوشی با استفاده از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری مجهز به شارژر ۶۷ واتی عملکرد خوبی در بخش باتری داراست.

شیائومی Poco X4 پرو ۵G نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان

در بخش صفحه نمایش این گوشی دارای صفحه ۶.۶۷ اینچی با پنل امولد با نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز و رزولیشن FHD+ است. این پنل دارای روشنایی ۷۵۰ نیت است.در بخش سخت افزار نیز این گوشی دارای تراشه اسنپ دراگون ۶۹۵ است که نسبت به نسل قبلی خود کمی ضعیف تر شده است ولی همچنان از پس برنامه و بازی سنگین بر می آید.در بخش دوربین این گوشی برزرسانی بهتری داشته به صورتی که دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ،دوربین اولترا واید دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دارای سنسور ۲ مگاپیکسلی است.دوربین سلفی نیز به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است.در بخش باتری هم این میان رده قدرتمند دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است که با شارژر ۶۷ واتی می توانید این باتری را شارژ کنید.

گلکسی A33 نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان

این گوشی ۶.۴ اینچی با صفحه نمایش امولد و نرخ به روزرسانی تصویر ۹۰ هرتز از دیگر گزینه های این لیست است.باید بدانید رزولیشن صفحه نمایش ای گوشی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. سامسونگ برای این گوشی نیز از تراشه اختصاصی خود یعنی اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده کرده است که عملکرد مناسبی در اجرای برنامه ها و بازی های سنگین دارد. دوربین اصلی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار گرفته است.در بخش باتری همچنان از شارژ ۲۵ واتی برای شارژ باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر این گوشی استفاده کرده است.

آیا با مبلغ ۱۵ میلیون تومان می توان گوشی موبایل خرید؟

بله؛ هنوز هم با مبلغ ۱۵ میلیون تومان می توان گوشی های به صرفه و خوبی تهیه کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

احسان لطفی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *