۰

۱۰ تا از بهترین سریال های سال ۲۰۲۲

بهترین سریال های سال ۲۰۲۲

بهترین سریال های سال 2022

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ تا از بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ بپردازیم و هر کدام را خلاصه بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Inventing Anna

بهترین سریال های سال 2022

Inventing Anna یک مینی سریال درام است که توسط شوندا رایمز ساخته شده است. این سریال از واقعیت الهام گرفته شده است و آنا سوروکین، یک کلاهبردار را دنبال می کند که اعضای نخبگان نیویورک را فریب می دهد تا فکر کنند او یک وارث آلمانی است تا پول دریافت کند.
این سریال مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و جولیا گارنر در نقش شخصیت اصلی آن بازی کرد. ساخت کاراکتر آنا ممکن است برخی از جزئیات داستان واقعی را تغییر داده باشد، اما وحشی بودن کلاهبرداری واقعی سوروکین را به تصویر می کشد. به همان اندازه که بین منتقدان و بینندگان تفرقه انگیز بود، بدون شک یکی از برترین سریال های سال ۲۰۲۲ است.

The Sandman

بهترین سریال های سال 2022

The Sandman یک سریال فانتزی است که بر اساس مجموعه کتاب های مصور به همین نام اثر نیل گیمن ساخته شده است. سریال پرطرفدار نتفلیکس شخصیتی به نام مورفئوس را دنبال می کند که از قضا تجسم رویاها و عضو یکی از هفت بی پایان (موجودات فراطبیعی که قدرت هایی فراتر از قلمرو زمینی دارند) است. پس از اسیر شدن توسط یک جادو و گروگان شدن برای بیش از ۱۰۰ سال، او فرار می کند و باید آشفتگی هایی را که در خلال جای خالی او در قلمرو رویا به وجود آمده را پاک کند ؛از جمله یک کابوس سرکش آزاد.
این سریال پس از سال‌ها توسعه به موفقیت بزرگی دست یافت. هنوز شخصیت‌های زیادی از طرفداران کمیک Sandman وجود دارند که امیدوارند در فصل ۲ آنها را ببینند، که امیدواریم به اندازه فصل اول حماسی باشد.

Moon Knight

بهترین سریال های سال 2022

Moon Knight یک سریال مارول با بازی اسکار آیزاک در نقش اصلی است. این سریال مردی را دنبال می کند که دارای اختلال هویت شدید است و بدن خودش را با یک مزدور مارک اسپکتور به اشتراک می گذارد. او در یک راز شامل خدایان مصر باستان غرق می شود و به زودی، مون نایت باید برای مبارزه آماده شود!
Moon Knight مورد تمجیدهای زیادی قرار گرفت و مینی سریال ایزاک را در یک نقش فوق العاده به عنوان یک بازیگر نمایش داد. این یک سریال برجسته در میان سری های مارول است، و داستان تاریک شخصیت را با شوخ طبعی و حساسیت مدیریت می کند و به راحتی او را به یک قهرمان مورد علاقه طرفداران تبدیل می کند.

The Lord of the Rings: The Rings of Power

بهترین سریال های سال 2022

The Lord of the Rings: The Rings of Power یک مجموعه تلویزیونی فانتزی پرهزینه است که در ۲۰۲۲ منتشر شد. این سریال بر اساس ضمائم J.R.R. رمان ارباب حلقه ها اثر تالکین ساخته شده و هزاران سال قبل از وقایع هابیت می گذرد. حلقه های قدرت بسیاری از رویدادهای مهم، از جمله جعل حلقه های قدرت، ظهور ارباب تاریکی سائورون، و آخرین اتحاد بین الف ها و انسان ها را پوشش می دهد.
ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، با گروه بازیگران و فیلم‌برداری زیبا طرفداران داستان‌های فانتزی کلاسیک این مجموعه را تا حدی راضی نگه داشت اما همچنان انتقادات زیادی را نیز دریافت کرد.

House of the Dragon

بهترین سریال های سال 2022

خانه اژدها اولین سریال پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت است. این سریال بر اساس رمان Fire & Blood ساخته شده است و به دوران سلطنت خانواده تارگرین ۱۷۲ قبل از وقایع Game of Thrones، از جمله آغاز جنگ داخلی جانشینی در خانواده معروف به “Dance of the Dragons” می پردازد. طرح اصلی سریال حول محور پرنسس رینیرا تارگرین (میلی الکوک، اما دارسی) و دیگر اعضای دربار سلطنتی است.
این سریال، مانند سریال قبلی‌اش «بازی تاج و تخت»، سر و صدای زیادی ایجاد کرد و اغلب پیش از پخش هر قسمت، در توییتر پرطرفدار بود. البته ناگفته نماند نویسندگی نابغه، فیلم شناسی خیره کننده و بازیگری فوق العاده آن را به این موفقیت رسانده است. فصل ۲ در راه است و طرفداران نمی توانند از این خوشحالتر باشند.

Severance

بهترین سریال های سال 2022

بهترین سریال های سال ۲۰۲۲

این سریالی است که در صدر لیست های بسیاری قرار می گیرد. Severance یکی از عجیب‌ترین سریال‌هایی است که تا به حال دیده‌اید، و تاج پادشاهی در خط تولید اپل است. این یک شاهکار سوررئالیستی پر از داستان های رازآلود و بازی های درجه یک از بازیگران دست کم گرفته شده است، و سریالی است که بعد دیدن آن که مشتاقانه منتظر بازگشت آن خواهید بود.

The Boys Season 3

بهترین سریال های سال 2022

The Boys یک سریال پرایم آمازون است که در چند سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سریال ابرقهرمانی کمدی تاریک در دنیایی اتفاق می‌افتد که در آن افراد ابرقهرمان- همه فاسد و خودخواه – برای شرکتی کار می‌کنند که در چرخه ایجاد ابرقهرمان‌های فاسد و خودخواه‌تر بازی می‌کند. این سریال بر اساس کمیکی به همین نام ساخته شده است و طرفداران وفاداری را به خود اختصاص داده است.
سریال به همان اندازه که تاریک است، به روش عجیب و غریب خود کاملاً خنده دار است. سریال ابرقهرمانی پیچ خورده دارای شخصیت های قوی مانند Homelander و Soldier Boy است که اغلب با قدرت های خود کارهای مشکوک انجام می دهند.

Euphoria Season 2

بهترین سریال های سال 2022

Euphoria یک سریال درام نوجوانانه است که برای HBO ساخته شده و بر اساس مینی سریال اسرائیلی به همین نام ساخته شده است. این سریال حول محور دختری به نام رو (با بازی زندایا)، یک معتاد در حال بهبودی است که تلاش می‌کند تا زندگی و جایگاه خود را در جهان به دست آورد. این سریال اصلاً برای افراد ضعیف نیست و به موضوعاتی مانند سوء مصرف مواد مخدر،سمی بودن رسانه های اجتماعی، خشونت و خیلی موارد دیگر می پردازد.
در حالی که سریال می تواند بسیار سنگین باشد، فیلمبرداری و موسیقی متن (علاوه بر بازیگران) آن را به بیانی زیبا و تقریباً هنری از یک تجربه نوجوان وحشتناک تبدیل می کند. Euphoria جوایز متعددی را کسب کرده است و جای تعجب نیست که این سریال همچنان مورد علاقه طرفداران و منتقدان باشد.

Better Call Saul Season 6

بهترین سریال های سال 2022

Better Call Saul یک سریال درام جنایی و حقوقی است که اسپین آف سریال موفق Breaking Bad است. داستان سریال در اوایل تا اواسط دهه ۲۰۰۰ در آلبوکرکی، نیومکزیکو اتفاق می‌افتد و داستان جیمی مک گیل را دنبال می‌کند. مک گیل یک وکیل و کلاهبردار سابق است که تبدیل به یک وکیل مدافع جنایی خود محور می شود.
در این سریال باب اودنکرک در نقش جیمی مک گیل بازی می کند و در مجموع شش فصل دارد. جای تعجب نیست که Better Call Saul توانسته است به این شدت محبوب و پر طرفدار شود، زیرا توانسته است دنیای Breaking Bad را گسترش دهد و در عین حال داستانی برای خودش بسازد.

Stranger Things season 4

بهترین سریال های سال 2022

بهترین سریال های سال ۲۰۲۲

شاید یکی از برترین سریال تاریخ Stranger Things باشد. این سریال که یک درام علمی-تخیلی ترسناک است، در دهه ۱۹۸۰ در شهر کوچک هاوکینز، ایندیانا اتفاق می‌افتد.
در حالی که خلاصه کردن این همه پیچ و خم اکشن و هیجان انگیز ۴ فصل دشوار است، اما می توان داستان آن را به اینگونه بیان کرد: یک دختر جوان با قدرت های عجیب، موجودات ماورایی وحشتناک از بعد موازی به نام دنیای «وارونه»، یک مغز متفکر شیطانی، و فلاش بک به آزمایش‌های دولتی همگی بخشی از Stranger Things هستند. ناگفته نماند که تمام اتفاقات داستان درباره عاشقانه ها، درام ها و دوستی های گروهی است که اکثراً بچه های کوچک هستند. این سریال فصل چهارم خود را در تابستان ۲۰۲۲ پخش کرد که در فضای مجازی بسیار محبوب شد و بزرگترین فصل آن تاکنون بود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *