۰

چند حقیقت جالب از فیلم های هری پاتر

چند حقیقت جالب از فیلم های هری پاتر

در این مقاله قصد داریم چند حقیقت جالب از فیلم های هری پاتر در طول ساخت این فیلم بپردازیم.به تازگی هم شایعه ساخت سریال این مجموعه توسط HBO به گوش میرسد.که امیدوارم با توجه به اوضاح حال حاضر دنیای سینما و تلویزیون خاطرات زیبا طرفدارن این سری خدشه دار نشود…

فیلم های هری پاتر

تمام طلسم ها به زبان لاتین هستند

طلسم های هری پاتر از کلمات لاتین ساخته شده اند. به عنوان مثال “Lumos” که یک عصا را به مشعل تبدیل می کند از کلمه لاتین “lumen” به معنای نور و “Obliviate” از کلمه لاتین “obliviscor” به معنای “فراموش می کنم” گرفته شده است.

شعار هاگوارتز نیز لاتین است و می‌گوید «Draco dormiens nunquam titillandus» که به معنای «هرگز اژدهای خفته را قلقلک مکن»

فیلم های هری پاتر

تام ریدل در هر ترجمه ای از فیلم ها نام متفاوتی دارد

آیا به یاد دارید در هری پاتر و تالار اسرار زمانی که حروف نام تام مارولو ریدل دوباره تنظیم می شوند و می گویند “من لرد ولدمورت هستم؟” خوب برای ساخت این اثر به زبان های دیگر، رولینگ و تیم فیلمسازی نام های مختلفی را برای تام ریدل گذاشتند که کارساز باشد.

در زبان فرانسوی، نام تام ریدل Tom Elvis Jedusor است که به «Je suis Voldemort» تغییر می‌کند. که در زبان فرانسوی به معنای “من ولدمورت هستم”.

فیلم های هری پاتر

جغدها برای حمل نامه آموزش دیده بودند

تیم تولید هری پاتر ماهها طول کشید تا جغدها را برای حمل و تحویل نامه آموزش ببینند. به علاوه هر نامه پذیرش هاگوارتز که جغدها در فیلم اول برای هری آورده بودند، دست نوشته بوده و هیچکدام چاپ نشده بودند.

فیلم های هری پاتر

جی.کی. رولینگ و هری پاتر تولد یکسانی دارند

هر دو J.K. رولینگ و هری در ۳۱ جولای متولد می شوند. رولینگ قسمت هایی از خودش را در تمام شخصیت های اصلی قرار داد و گفت که هرمیون کمی شبیه او در جوانی است و حیوان مورد علاقه او سمور است، همان حیوانی که محافظ هرمیون است.

یک شخصیت مخفی در وسایل روزنامه وجود دارد که در فیلم ها استفاده می شود

مینالیما، که لوازم فیلم‌های هری پاتر را خلق کرد (و حقایق شگفت‌انگیز هری پاتر را در مصاحبه بالا به ما ارائه کرد) برای بسیاری از فیلم‌ها روزنامه‌های جعلی ایجاد کرد و یک شخصیت مخفی به نام جادوگر زنجبیل را پنهان کرد.

The Ginger Witch در بسیاری از روزنامه ها ظاهر می شود و اولین بار در زندانی آزکابان و همچنین اخیراً جانوران شگفت انگیز ظاهر می شود

فیلم های هری پاتر
فیلم های هری پاتر

آلفونسو کوارون کارگردان زندانی آزکابان یک تکلیف بسیار ویژه به دنیل رادکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت داد.

آلفونسو کوارون واتسون، رادکلیف و گرینت را وادار کرد تا از دیدگاه اول شخص درباره شخصیت‌هایشان مقاله بنویسند. اینکار باعث میشد بازیگران جوان هری پاتر درک بهتری از شخیت های خودشان پیدا کنند

فیلم های هری پاتر

جی.کی. رولینگ نزدیک بود نقش لیلی مادر هری را بازی کند.

به جی کرولینگ پیشنهاد شد که نقش لیلی در هری پاتر و سنگ جادو را بازی کند، اما آن را رد کرد و گفت که او برای بازیگر شدن ساخته نشده است.

تنها یک شخصیت در جهان هری پاتر شخصیتی از تاریخ ماگل است.

جی کی رولینگ همه شخصیت‌هایش را ساخته است به جز یکی – نیکلاس فلامل. در کتاب هری پاتر و سنگ جادو فلامل خالق اصلی سنگ جادو است و هرماینی در کتابخانه جستجو می کند تا اطلاعات بیشتری درباره او بیابد.

فلامل یک مرد واقعی بود که یک کاتب و دستفروش بود. پس از مرگ او، مردم به این باور رسیدند که فلامل سنگ جادو را کشف کرده و به جاودانگی دست یافته است، به این معنی که شما هرگز نمی توانید بمیرید. این داستان ها برای اولین بار در قرن هفدهم ظاهر شدند.

فیلم های هری پاتر

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *