۰

مقایسه ایکس باکس سری ایکس وسری اس

مقایسه ایکس باکس سری ایکس وسری اس

ایکس باکس سری ایکس و سری اس ، تفاوت های زیادی با هم دارند. در ادامه به بررسی دقیق تفاوت های این دو کنسول می پردازیم.

مایکروسافت ، دو کنسول ایکس باکس سری X و سری S را به عنوان کنسول های نسل نهمی روانه بازار کرده است. استراتژیک مایکروسافت در طراحی و ساخت این دو کنسول کاملاً متفاوت با یکدیگر بوده است. در واقع این دو کنسول هر یک به نوعی برای یک دسته از کاربران مناسب به نظر می آیند.

اگر قصد خرید ایکس باکس سری ایکس و یا سری S را دارید ، بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید تا اطلاعات خوبی از این کنسول ها بدست بیاورید.

کدام کنسول مایکروسافت در اجرای بازی ها موفق تر است ؟

Xbox Series X یک کنسول بازی کاملاً حرفه ای و قدرتمند است. با وجود اینکه هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس از یک پردازنده بهره می برند ، اما عملکرد دو کنسول کاملاً متفاوت از یکدیگر است. میزان حافظه داخلی و رم دو کنسول ، متفاوت است. پردازنده گرافیکی این دو کنسول از تفاوت فاحشی برخوردار است.

بنابراین باید به صورت قطعی و بدون کوچکترین تردیدی اعلام کنیم که Xbox Series X از عملکرد بهتری در اجرای بازی ها برخوردار است. اغلب گیمرهای حرفه ای به خرید PS5 و یا Xbox Series X اقدام می کنند. زیرا این دو کنسول قادر به برآورده کردن انتظارات بالای گیمرها هستند.

البته از حق نگذریم باید بگوییم که کنسول Xbox Series S از امکان ارتقاء مقیاس ۴K و HDR برخوردار است. ولی مستقیماً پشتیبانی از صفحه نمایش ۴K را انجام نمی دهد. پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس و سری اس از فناوری ری تریسینگ در بازی ها متفاوت است. Xbox Series X کاملاً از این فناوری پشتیبانی نموده ولی Xbox Series S از این فناوری پشتیبانی ضعیفی دارد.

کدام کنسول مایکروسافت از طراحی بهتری برخوردار است ؟

انتخاب کنسول زیباتر با توجه به سلیقه کاربر صورت می گیرد. در واقع نمی توانیم سلیقه خود را به شما تحمیل کنیم و بگوییم که این کنسول از دیگری زیباتر است. معمولاً برخی از کاربران با ابعاد بزرگ کنسول ایکس باکس سری ایکس مشکل دارند. در واقع شما با یک کنسول بزرگ (Xbox Series X ) سر و کار دارید که باید جای مناسبی را برای آن انتخاب کنید. ممکن است در صورت وجود محدودیت فضایی ، نتوانید آن را عمودی قرار دهید و ناچار به قرار دادن آن در وضعیت افقی باشید.

ابعاد ایکس باکس سری ایکس و سری اس ، تفاوت زیادی دارند. Xbox Series S ، یک کنسول کوچک و جمع و جور است و از Xbox Series X سبک تر است. اگر محدودیت فضا برای قرارگیری کنسول دارید ، سری اس را خریداری کنید.

حافظه ذخیره سازی Xbox Series S و Xbox Series X

Xbox Series S دارای حافظه اس اس دی NVME با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است. این ویژگی نشان می دهد که برای ذخیره بازی های متعدد در این کنسول دچار مشکل خواهید بود. لذا باید به فکر استفاده از حافظه های اکسترنال باشید. در کنسول Xbox Series x ، حافظه یک ترابایتی SSD شخصی سازی شده NVME وجود دارد که دست کاربران را برای اجرای بازی های متعدد باز گذاشته است. کنسول ایکس باکس سری ایکس ، امکان پشتیبانی از هارد اکسترنال را دارا می باشد. بنابراین بعید است در ذخیره سازی و اجرای بازی ها دچار مشکل باشید. سری اس دارای رم ده گیگابایتی است و سری ایکس دارای رم ۱۶ گیگابایتی می باشد.

ارزان ترین کنسول مایکروسافت کدام است ؟

حال به بررسی قیمت ایکس باکس سری ایکس و سری اس می پردازیم. قیمت Xbox Series S از قیمت Xbox Series X ، بسیار کمتر است. این اختلاف نسبتاً زیاد سبب شده که کاربرانی که توان خرید سری ایکس را ندارند ، Xbox Series S را خریداری کنند و با یک هزینه مناسب صاحب یک کنسول نسل نهمی شوند. اگر برای خرید کنسول بازی به قیمت و کیفیت و قدرت اهمیت می دهید ، می توانید روی خرید PS4 هم فکر کنید. زیرا کنسول پلی استیشن ۴ ، از قدرت و قیمت مناسبی برخوردار است و انتظارات برخی از کاربران را برآورده می کند.

درست است که قیمت Xbox Series X بیشتر از Xbox Series S است ، اما باید توانایی های این کنسول را درنظر گرفت. در واقع این هزینه بیشتری که شما برای خرید سری ایکس پرداخت می کنید ، بیهوده نبوده و به دلیل قدرت و کیفیت بیشتر این کنسول است.

تفاوت واحد محاسباتی ایکس باکس سری ایکس و سری اس چقدر است ؟

یکی دیگر از تفاوت های ایکس باکس سری X و سری S ، واحد محاسباتی آنها است. پردازنده گرافیکی سری ایکس دارای ۵۲ واحد محاسباتی (  (CUمی باشد که در مقایسه با ۲۰ واحد محاسباتی سری اس ، بیش از دو برابر است. این مسئله موجب سرعت بالاتر ایکس باکس سری X می شود.

در ادامه باید به تفاوت توان پردازشی این دو کنسول اشاره نمود. قدرت ایکس باکس سری X معادل با ۱۲.۱۵ ترافلاپس و قدرت ایکس باکس سری S معادل با ۴ ترافلاپس می باشد.

قابلیت Quick Resume در ایکس باکس سری ایکس و سری اس

قابلیت Quick Resume سبب اجرای چندین بازی به صورت همزمان می شود. به گونه ای که امکان جابه جایی سریع میان بازی ها وجود دارد. همچنین این قابلیت موجب شده که اجرای بازی ها را پس از بازگشت مجدد به آنها از همان نقطه توقف ، ادامه داد. خوشبختانه هر دو کنسول مایکروسافت از این قابلیت بهره می برند. لذا از این نظر تفاوتی وجود ندارد.

ستاره بازی ایران

فروشگاه ستاره بازی ایران با هدف مشتری مداری و جلب رضایت کاربران گرامی ، به فروش کنسول های بازی با تخفیف های باور نکردنی اقدام می کند. تمامی مدل های کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس را می توان از این فروشگاه اینترنتی بزرگ خریداری نمود.

ایکس باکس سری ایکس و سری اس از کنسول های محبوبی هستند که بازی های جذابی دارند. اگر قصد خرید این کنسول ها و بازی های آنها را دارید ، حتماً به فروشگاه ستاره بازی ایران سری بزنید و از محصولات آن دیدن کنید. محصولات بازی اصل و اورجینال را از ستاره بازی ایران خریداری کنید.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *