۰

دانشگاه کوئنز

دانشگاه کوئنز

درباره دانشگاه کویینز کانادا

دانشگاه کویینز یک دانشگاه تحقیقاتی – دولتی است که در شهر کینگستون، استان انتاریوی کانادا مستقرشده است. این دانشگاه در اکتبر سال ۱۸۴۱ و با صدور مجوز رسمی از سوی ملکه‌ی ویکتوریا افتتاح گردید. دانشگاه کویینز با بیش از ۱۷۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌آید.

برتری آموزش، تحقیقات در سطح جهانی، پردیس زیبا با بناهای ساخته‌شده از سنگ‌آهک و وجود امکانات مدرن و در دسترس همگی موجب جذب شمار زیادی از دانشجوها شده است. دانشگاه کوئین در لیست ۵ دانشگاه برتر کانادا است.

این دانشگاه از تعدادی دانشکده و مراکز مطالعات بین‌المللی تشکیل‌شده است. طیف وسیعی از رشته‌های آکادمیک در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کویینز به‌صورت حضوری، تمام‌وقت، پاره‌وقت و حتی آموزش از راه دور ارایه می‌شوند.

تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه کویینز در حوزه‌های گوناگون ازجمله مهندسی، علوم کامپیوتر، سلامت و بهداشت روان، مطالعات جهانی، علوم زیست پزشکی پایه و بالینی، محیط سالم و سیستم‌های انرژی پایدار و مشکلات اجتماعی است.

تمامی ابزار و منابع موردنیاز برای کسب موفقیت دانشجوها در دانشگاه کویینز مهیا شده است. ۶ کتابخانه بزرگ با بیش از ۲٫۲ میلیون جلد کتاب و ۴۰۰٬۰۰۰ منابع دیجیتالی ازجمله کتاب‌های الکترونیکی و مجله‌های دیجیتالی از نقاط قوت این دانشگاه هستند. تحصیل در دانشگاه کویینز فرصتی را فراهم می‌کند تا دانشجویان در معرض عقاید نوآورانه، ایده‌های گوناگون و روش‌های جدید تفکر قرار گیرند.

 

دانشکده‌های دانشگاه کویینز کانادا

دانشگاه کویین از بسیاری دانشکده و دپارتمان تشکیل‌شده است. در این دانشگاه طیف گسترده از رشته‌های آکادمیک در مقاطع گوناگون تحصیلی آموزش داده می‌شوند. در قسمت بعد با دانشکده‌های دانشگاه کوییز و  رشته‌های عرضه‌شده در آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

دانشکده آموزش

دارای رشته‌های تربیت مدرس، آموزش پیوسته، آموزش بومیان، آموزش تکنولوژیکی، فلسفه آموزش

دانشکده مهندسی و علوم کاربردی

دارای رشته‌های مهندسی (کامپیوتر، برق، عمران، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، مکانیک و مواد، مکاترونیک و رباتیک، معدن)

دانشکده بازرگانی

دارای رشته‌های تجارت، دوره‌های ام بی ای (MBA)، علوم مدیریت، مدیریت هوش مصنوعی، بازرگانی بین‌الملل، مدیریت نوع آوری و کارآفرینی، امورمالی، مدیریت تجزیه و تحلیل، آموزش اجرایی

دانشکده علوم بهداشت

دارای رشته‌های آموزش پزشکی، بهداشت و سالمندی، علوم زیست پزشکی و مولکولی، اپیدمیولوژی، علوم اعصاب، پاتولوژی و پزشکی مولکولی، توان‌بخشی، پرستاری، پزشکی، بهداشت عمومی، فیزیوتراپی ،دانشکده حقوق

دارای رشته‌های حقوق (مدنی و عرفی، بین الملل) و رشته‌های ترکیبی: بازرگانی و حقوق، اقتصاد و حقوق، ام بی ای و حقوق، مدیریت دولتی و حقوق، روابط صنعتی و حقوق

دانشکده مطالعات سیاسی

دارای رشته‌های مدیریت دولتی، امور اجرایی، سیاست بومی و مطالعات حکومت

دانشکده هنر و علوم

دارای رشته‌های محاسبات (علوم کامپیوتر، طراحی نرم افزار، محاسبات زیست پزشکی، علوم شناختی، محاسبات و هنرهای خلاقانه، محاسبات و ریاضیات)، هنرهای خلاقانه (موسیقی، درام، فیلم، رسانه، هنرهای زیبا، تئاتر موزیکال)، علوم انسانی (تاریخچه هنر، کلاسیک، زبان و ادبیات انگلیسی، تاریخ، مطالعات یهودی، فلسفه)، زبان‌ها (مطالعات فرانسوی، زبان و ادبیات)، زیست و علوم فیزیک (زیست‌شیمی، بیولوژی، شیمی، محاسبات، علوم زیست‌محیطی، جغرافی، علوم جغرافیا، علوم زیست، ریاضیات، فیزیک، اخترشناسی، آمار)، علوم اجتماعی (اقتصاد، مطالعات زیست محیطی، جغرافی، مطالعات توسعه جهانی، مطالعات بهداشت، روابط صنعتی، مطالعات سیاسی، روانشناسی، جامعه‌شناسی، مطالعات جنسیت)، علوم میان‌رشته‌ای (مطالعات زیست‌محیطی، مطالعات جنسیت، مطالعات توسعه جهانی، زبان‌ها / فرهنگ‌ها و ادبیات‌ها، مطالعات مذهبی، مطالعات فرهنگی، فیلم و رسانه)

دانشکده تحصیلات تکمیلی

دارای رشته‌های ارشد و دکترا (ازجمله: مدیریت عمومی، آموزش، دکتری تخصصی حقوق، سلامت و پیری، علوم زیست پزشکی و مولکولی، آمار زیستی، تحقیق سرطان، اپیدمیولوژی، علوم پزشکی، علوم اعصاب، کاردرمانی، پاتولوژی و پزشکی مولکولی، ورزش‌درمانی، علوم توان‌بخشی، کیفیت سلامت، طب ترنسلیشنال، مهندسی شیمی، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی برق و کامپیوتر، فیزیک کاربردی، مهندسی زمین، ریاضیات و مهندسی، مهندسی مکانیک و مواد، مهندسی معدن، جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه، فیزیک، ریاضیات و آمار، مطالعات بهداشت و تشریح حرکات انسانی، تاریخ، مطالعات توسعه جهانی، علوم زمین، جغرافی، زبان انگلیسی، اقتصاد، تاریخچه هنر، اخترشناسی و فیزیک نجومی، محاسبات، مطالعات فرهنگی، اقتصاد، فلسفه آموزش)

نمره زبان برای دریافت پذیرش از دانشگاه کویین کانادا

از آنجایی که زبان آموزش و ارتباطات در دانشگاه کویینز انگلیسی است متقاضیانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست باید با ارایه نمرات یکی از آزمون‌های زبان مورد تأیید کانادا مهارت‌های زبانی خود را به دانشگاه اثبات نمایند.

در جداول زیر حدنصاب نمره زبان موردنیاز برای دریافت پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاه کویینز معرفی‌شده است.

کارشناسی

نمره کل

آزمون

۶٫۵ با حداقل ۶ در هر مهارت

آیلتس آکادمیک

۸۸ با حداقل ۲۴ در رایتینگ، ۲۲ در اسپیکینگ و ریدینگ و ۲۰ در لیسنینگ

تافل iBT

۶۰

PTE آکادمیک

دانشگاه کویین آزمون دولینگو را هم می‌پذیرد. حداقل نمره موردنیاز برای پذیرش، ۱۱۰ است.

استثناء (در شرایط زیر نیازی با ارایه نمرات آزمون‌های فوق نیست) 

متقاضیانی که حداقل ۳ سال اخیر و پیش از شروع به تحصیل در دانشگاه، در یک کشوری که زبان اصلی آموزش آن انگلیسی است زندگی کرده اند.

کسانی که حداقل ۳ سال اخیر و پیش از ورود به دانشگاه در یک مرکز آموزشی یا دانشگاه معتبر که زبان آموزش آن انگلیسی است به‌صورت تمام‌وقت تحصیل‌کرده‌اند.

متقاضیانی که ازنظر آکادمیک واجد شرایط هستند اما موفق نشده‌اند حدنصاب نمرات آزمون زبان را کسب کنند می‌توانند در دوره‌های تقویت زبان انگلیسی دانشگاه کوئین موسوم به دوره‌های QBridge Pathway شرکت کنند. هدف از برگزاری این دوره تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی و آماده کردن دانشجوها برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد دلخواه است. شرط ورود به این دوره کسب نمره آیلتس ۶ – ۵٫۵ است.

کارشناسی ارشد و دکترا

نمره کل

آزمون

۷

آیلتس آکادمیک

۸۸  از ۱۲۰ با حداقل ۲۴ در رایتینگ،  ۲۲ در ریدینگ و اسپیکینگ و ۲۰  در لیسنینگ

تافل iBT

حداقل ۶۵

PTE آکادمیک

قابل‌ذکر است که برخی از دپارتمان‌ها و رشته‌ها ازجمله زبان انگلیسی، حقوق، مدیریت دولتی و علوم پزشکی به نمرات تافل iBT بالاتری نیاز دارند.

تافل iBT  زبان انگلیسی: ۱۰۹

تافل iBT  حقوق: ۱۰۰

تافل iBT  مدیریت: ۱۰۰

تافل iBT  علوم پزشکی: ۹۳

کلام آخر

همان‌طور که مطالعه کردید در این صفحه تلاش کردیم دانشگاه کویینز و جزئیات تحصیلی آن را برایتان شرح بدهیم. چنانچه قصد ادامه تحصیل در دانشگاه رؤیایی کویینز رادارید، می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه اسمارت اپلای در تماس باشید.

برای برقراری ارتباط کافی است وارد سایت اسمارت اپلای شده و فرم ارزیابی اولیه تحصیل در کانادا رایگان ما را تکمیل کنید. کارشناسان بعد از بررسی اطلاعات با شما در ارتباط خواهند بود و اطلاعات به‌روز را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

اگر در انتخاب دانشگاه همچنان مردد هستید می‌توانید وارد صفحه اسمارت سرچ  شده و  سرچ هوشمند ۶۰ ثانیه‌ای ما را امتحان کنید.

منبع

توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *