۰

ارائه مشاوره و خدمات مالی و مالیاتی

این روزها شاهد توسعه کسب‌ و کارها و مشاغل مختلفی هستیم که هرکدام به اندازه خود، سهمی تاثیرگذار در چرخه اقتصادی صنعت مورد نظر خود دارند. با توسعه کسب‌وکارها و همچنین افزایش منابع انسانیِ شاغل در هر شرکت، سازمان، کارخانه، شرکت دانش‌بنیان و… امور مالی نسبت به وضعیت قبل همان کسب‌وکار و آغاز کارش به طرز چشمگیری متفاوت خواهد بود. از این رو نیاز به خدمات مالی برای سروسامان دادن به تمام فعالیت‌های و دغدغه‌های مالی یک کسب و کار به یک امر ضروری و مهم تبدیل می‌شود.

چراکه بهره‌گیری از یک فرآیند استاندارد مالی می‌تواند موجب موفقیت زودهنگام یک شرکت و کنار زدن رقبا شود. از طرف دیگر بی‌توجهی و پیچیده شده مسائل مالی نیز می‌تواند یک کسب و کار را به سمت پرتگاهی به نام شکست و بدنامی ببرد. شاید به دلیل همین اهمیت مسائل مالی و  داشتن فرآیند مناسب و متناسب با ساختارهاست که بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌های صاحب‌نام ضرورت استفاده از خدمات مالی نظیر خدمات حسابداری و گرفتن مشاوره در زمینه‌های مختلف را جدی و پراهمیت تلقی می‌کنند و برای بهره‌مندی از آن خود را مستلزم صرف هزینه و زمان می‌دانند. در ادامه شما را با بخشی از خدمات مالی و مالیاتی «مشاورین تهران و شرکا» به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان خدمات مالی آشنا می‌کنیم.

خدمات حسابداری

خدمات مالی چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی کلی و جامع از خدمات مالی ارائه کنیم، باید بگوییم که خدمات مالی به تمام خدمات اقتصادی و مالی ارائه‌شده توسط بانک‌ها، موسسه‌های اعتباری، شرکت‌های بیمه و سامانه‌های سرمایه‌گذاری گفته می‌شود. اما اگر جز تعریف کلی بخواهیم بر اساس هدف برخی از شرکت‌ها و موسسات تعریفی از خدمات مالی ارائه کنیم، باید بگوییم خدمات مالی شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ که برون‌سپاری می‌شود یا خود کارمندان آن را رفع‌ورجوع می‌کنند، عبارت است از:

  • انجام تمام امور حسابداری
  • انجام تمام امور مالی بخش‌های مختلف
  • انجام خدمات مدیریت مالی
  • تدوین انواع گزارش‌های مالی در ساحت‌های مختلف
  • تنظیم قراردادهای مورد نیاز شرکت

بسیاری از کسب و کارها حسابدار یا مسئول مالی تمام‌وقت برای انجام امور مالی خود در ساعت‌های اداری استخدام کرده‌اند، اما بسیاری دیگر ترجیحشان این است که امور مالی خود را برون‌سپاری کنند و به شرکت‌ها یا گروه‌های حرفه‌ای بسپارند که صفر تا صد امور مالی و مالیاتی آن‌ها به نحو احسن انجام شود. در ادامه به مهم‌ترین خدمات مالی که یکی از معتبرترین موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی ارائه می‌کند، اشاره شده است.

انجام امور حسابداری

شاید در نگاه اول انجام امور مالی‌ای که هر حسابداری وظیفه انجام آن را دارد، ساده و به‌دوراز پیچیدگی به نظر برسد، اما وقتی گستردگی امور مالی بیشتر شود، شرکت‌ها و کسب‌وکارها به ناچار باید از یک حسابدار کمک بگیرند یا پروژه‌های مالی خود را به یک شرکت حسابداری بسپارند.

این برون‌سپاری موجب می‌شود که مسائل مالی بدون هیچ کاستی‌ای انجام خواهد شد. یک شرکت حسابداری که ارائه‌دهنده خدمات مالی این‌چنینی است متناسب با نیاز و زمانِ هر شرکت یا کسب و کاری پروژه‌های مالی را تحویل می‌دهد یا اقدام به اعزام حسابدار می‌کند. یکی از مزیت‌های برون‌سپاری برای انجام امور مالی و مالیاتی این است که می‌توان مطمئن شد، کار را بهترین و خبره‌ترین کارشناسان در آن زمینه انجام خواهند داد.

در نتیجه، با وجود محدودیت زمانی و مالی برای بهره‌مندی از صرف چنین خدماتی، با آزمون و خطای کمتری همراه است. برخی از مزایای استفاده از خدمات موسسه حسابداری گروه تهران و شرکا عبارت است از:

  • اطلاعات به‌روز و آموزش همیشگی کارمندان و حسابداران مطابق با جدیدترین قوانین مالی و مالیاتی
  • ارائه مشاوره و پیشنهاد برای بهبود کاستی‌های دغدغه‌های مالی و مالیاتی

ارائه تضمین متعهدانه نسبت به حسن انجام کار و پشتیبانی تا زمانِ تحویل پروژه و بررسی نحوه انجام آن

خدمات حسابداری

انجام خدمات ثبتی شرکت‌ها و ارائه مشاوره

احتمالا شما هم این روزها با افزایش تبلیغات درباره ثبت شرکت و مشاوره حقوقی مواجه شده‌اید. با توجه به افزایش ثبت شرکت‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها در حوزه‌های مختلف، نیاز به موسسات و افرادی که از صفر تا صد شرایط ثبت شرکت آشنا باشند و علاوه بر انجام تمام فرآیند در کنار یک کسب و کار باشند، بتوانند مشاوره حقوقی هم در این زمینه بدهند، بیش از بیش احساس می‌شود.

برای رفع دغدغه و نگرانی کسب و کارها و شرکت‌هایی که در آغاز مسیر هستند، بسیاری از گروه‌های مشاوره‌ای با داشتن تیم مشاوره کارآزموده در زمینه حقوقی و ثبت شرکت به روش اصولی، خدمات ثبتی و مشاوره در این زمینه ارائه می‌کنند.

این گروه‌های مجرب علاوه بر ارائه مشاوره مالی و مشاوره مالیاتی، به شما در زمینه‌های شرکت‌های سهامی عام و خاص، ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان که قوانین خاصی دارد، ثبت شرکت‌های عمرانی، فنی و مهندسی و حتی بازرگانی کمک می‌کنند. همچنین شما می‌توانید مطمئن باشید که یک شرکت حسابداری که ارائه‌کننده این خدمات هم هست، می‌تواند به شما در زمینه افتتاح پرونده مالیاتی و امور ثبتی نمایندگی خارجی و… کمک کند.

مشاوره در زمینه مدیریت مالی

همه ما خوب می‌دانیم که بازار اقتصادی کشور همیشه روند ثابت و قابل پیش‌بینی ندارد. تمام صنایع و شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف با فرازوفرودهای زیادی روبه‌رو هستند که برای دوام و بقا در آن باید حساب‌شده قدم بردارند و ریسک نکنند. برای همین طبیعتا بسیاری از کسب‌ و کارها در آغاز مسیر با همه وجوه مسائل مالی و اقتصادی آشنا نیستند. از این رو منطقی است که برای کم کردن تمام ریسک‌های مالی و دور شدن از مسیر ورشکستگی بخواهند از مشاوره‌های مالی بهره بگیرند.

حالا این سوال پیش می‌آید که مشاوران مدیریت مالی موسساتی همچون تهران و شرکا چه خدماتی ارائه می‌کنند؟ مشاوران مدیریت مالی در کنار کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ و تازه‌کار هستند تا به آن‌ها در زمینه تجزیه و تحلیل سوابق مالی، میزان ریسک‌پذیری و نتایج آن کمک کنند. زیرا همیشه اگر نفر سومی با نظرگاهی جامع‌تری به موضوعی نگاه کند، وضعیت بهتری در انتظار ما خواهد بود.

حضور مشاوران در حوزه مدیریت مالی به ما کمک می‌کند طبق بهترین استانداردهای ثمربخش منابع مالی خود را تامین کنیم و شاهد افزایش بهره‌وری منابع انسانی و سرمایه در گردش باشیم.

مشاوره در زمینه سرمایه‌گذاری

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که به محض داشتن سرمایه‌ای اندک یا نقدینگی چشمگیر به دنبال این بوده باشید که با سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای سودده سرمایه خود را افزایش دهید. تصمیم درست برای سرمایه‌گذاری نه‌تنها ما را در معرض ریسک و شکست قرار نمی‌دهد، بلکه موجب می‌شود که بتوانیم در جای درستی اقدام به سرمایه‌گذاری کنیم.

در سطح کلان‌تر و برای توسعه یک کسب‌وکار حضور یک مشاور برای تدوین استراتژی و نقشه راه به منظور قدم برداشتن در یک مسیر درست، بیش از پیش احساس می‌شود. برای مثال اگر کسب و کاری بخواهد محصول یا خدمات تازه‌ای به خط تولید خود اضافه کند، توسعه برند او باید با برنامه و دقیق پیش برود.

از این رو مشاورانی که سال‌های سال در زمینه مطالعات بازار آزمون و خطا کرده‌اند و بازار هدف را می‌شناسند، می‌توانند به عنوان راهنما و منتور در کنار صاحب شرکت یا کسب و کار قرار بگیرند. مزایا حضور یک مشاور در زمینه مطالعات بازار و سرمایه‌گذاری در جای درست عبارت است از:

  • بررسی بازار هدف برای شروع یک کسب و کار و سرمایه‌گذاری تازه
  • بررسی نیازمندی بازار هدف به محصول و خدمات در نظر گرفته شده
  • شناسایی بازار تازه و ارائه پیشنهاد تولید محصول یا کالا متناسب با بازار هدف
  • شناسایی بازار رقابتی و تجزیه و تحلیل آن
  • شناسایی فرصت‌ها به منظور سرمایه‌گذاری درست و کاهش ریسک

مشاوره مالیاتی

دغدغه پرداخت مالیات و صورت‌حساب‌های مالیاتی این روزها دغدغه همه فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان شده است. از آنجا که سختگیری‌های زیادی پیرامون دیرکرد پرداخت مالیات و کسورات آن وجود دارد، ترجیح مشمولین مالیاتی این است که بتوانند از عهده چنین دغدغه‌ای به خوبی بربیایند. قوانین مالیاتی نیز همچون سایر قوانین مدام در حال تغییر است و تبصره‌های زیادی هم دارد که ناآگاهی از یکی از آن‌ها می‌تواند منجر به خسارت‌های مالی جبران‌ناپذیر و خسارت‌های سنگینی شود. به همین دلیل است که کسب و کارها و شرکت‎‌های بزرگ به دلیل ضرورت انجام امور مالیاتی مایل هستند که قبل از موعد سررسید پرداخت مالیات، از راهنمایی یک مشاوره امور مالیاتی کمک بگیرند.

حضور یک مشاور مالیاتی که به تمام قوانین مالیاتی و بخش‌نامه‌ها مسلط باشد به یک کسب و کار کمک می‌کند تا علاوه بر نظارت بر امور مالی و بررسی حساب‌های ثبتی، از عهده پرداخت مالیت موظفی بربیاید. برخی از مزایای حضور یک مشاوره از موسسه‌ خدماتی همچون تهران و شرکا:

  • کمک به اصلاح حساب‌ها و تهیه تراز مالیاتی
  • تهیه اظهارنامه مالیاتی به دقیق‌ترین شیوه
  • انجام دفاع مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی
  • تهیه مالیات بر حقوق کارمندان یا کارگردان شرکت و کارخانه
  • و…
خدمات حسابداری

ارائه مشاوره‌های مدیریتی

بسیاری از کسب و کارها که برایشان مهم است قدم‌های اول خود در حوزه فعالیت را استوار و بی‌نقص بردارند، از مشاوره بسیاری از افراد در زمینه مدیریتی کمک می‌گیرند. برای مثال بسیاری از کسب‌وکارها از افرادی به منظور مدیریت منابع انسانی، مدیریت دیجیتال مارکتینگ و… مشاوره می‌گیرند. از آنجا که بعد از مدتی مدیر هر سازمان ممکن است دچار عدم خلاقیت شوند، حضور یک مشاور در زمینه مدیریتی و تغییر استراتژی می‌تواند کسب و کار یا شرکت موردنظر را به مسیر سابق برگرداند یا به او کمک کند تا وارد مسیر تازه توسعه و پیشرفت شود.

حضور یک مشاوره مدیریتی حل چالش‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی را به حداقل می‌رساند. همچنین استراتژی مناسبی برای تمام بخش‌های مهم نظیر بازرگانی، فروش، منابع انسانی، مارکتینگ و… تدوین می‌کند تا نتایج همه فعالیت‌های این چند بخش مهم از حیث کمی و کیفی مورد بررسی باشد.

جمع بندی

عصر امروز، عصر تخصص است. نمی‌شود انتظار داشت که کسب و کار یا شرکت در ابتدای راه‌اندازی و تاسیس اقدام به استخدام مشاوران مجرب تمام‌‌وقت کند. از این رو، بی‌نیاز از مشاوره و حضور کارشناسان خبره هم نیست. بهره‌مندی از گروه‌ها و موسساتی که ارائه‌دهنده انواع خدمات مالی و مالیاتی هستند، به بسیاری از صاحبان کسب و کار و شرکت‌های تازه‌تاسیس کمک می‌کند که قدم اولیه خود را درست و مطابق با قوانین و استراتژی‌های استاندارد بردارند.

از این رو موسسه مشاوره تهران و شرکا با ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف شانه‌به‌شانه شماست تا بتوانید چالش‌ها و دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف را به بهترین شیوه ممکن حل و فصل کنید. شما می‌توانید ضمن شناسایی نیازهای خود و فعالیتتان از مشاوره مشاوران از امور مالیاتی گرفته تا مدیریت مالی و شناخت بازار هدف کمک بگیرید.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *