۰

نگاهی به سینمای هند و ترکیه در سفرهای تفریحی

نگاهی به سینمای هند و ترکیه در سفرهای تفریحی

بی شک لذت دیدن بهترین فیلم های جهان برای عاشقان دنیای سینما لذتی وصف نشدنی است. امروزه عجیب ترین سینماهای جهان مکانی برای جذب گردشگران از سراسر دنیا شده است. سینما رفتن خیلی مرسوم و حتی تبدیل به بخشی از صنعت گردشگری شده است و بسیاری از کشورها در صنعت فیلم سازی و سینما تلاش می کنند تا بهترین جاذبه های گردشگری را در فیلم های خود قرار بدهند و به این شیوه تبلیغی غیر مستقیم از گردشگری کشورشان نیز می کنند. امروزه نیز فرصت تماشای نمایش زنده در تئاتر و همچنین تماشای فیلم های سینمایی با مضامین مختلف برای ما فراهم است. اما جالب است بدانید در دنیا سینماهای شگفت انگیزی وجود دارند که هر یک طراحی های منحصر به فرد و جذابی دارند و حال و هوای شما را عوض می کنند؛ در این خصوص کشورهای هند و ترکیه توانسته اند در سال های اخیر با فیلم های خود مسافران ایرانی را جذب کشور خود کنند تا فرهنگ و آداب و رسوم خود را به نمایش عموم مردم دنیا بگذارند. پیشنهاد می کنیم با تورهای مسافرتی هند و ترکیه نامی گشت ایرانیان همراه شوید تا لذت دیدن فیلم های این ۲ کشور را دوچندان لمس کنید.

آژانس مسافرتی نامی

تاثیر سینمای هند در صنعت گردشگری

هند سرزمینی پر از شگفتی‌ ها و عجایب است که شما در فیلم های این کشور هم به وضوح می بینید. جاذبه های هند نشان داده هندوستان کشوری با میراثی غنی که نتیجه‌ فرهنگ‌ ها و مذاهب بسیار متنوعی است که در طول تاریخ در این سرزمین ریشه دوانده ‌است و امروزه هند را به کشوری با غنای فرهنگی بیشمار و قابل توجهی بدل کرده‌ است. هند کشوری دیدنی با بی ‌نهایت جاذبه ‌ها و مقاصد گردشگری می باشد؛ این در حالی است که برخی از جاذبه‌ هایش زیبا به نظر می‌ رسند، ولی در همین حال برخی نیز عجیب و غریب و نامتعارف هستند درست مثل سینمای این کشور!! برای شما گردشگرانی که دنبال جاذبه‌ های هیجان انیگز و دیدن جدید ترین فیلم های هندی می ‌گردید، باید بگوییم این کشور تماشایی در جنوب آسیا طیف متنوعی از این دیدنی ‌ها را در خود جای داده است؛ در آخر برای مشاهده مکان های دیدنی این کشور در کنار آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این سرزمین و مهمتر تاریخ سینمای هندوستان پیشنهاد می کنیم جهت سفر با تور هندوستان به نامی گشت مراجعه نمایید.

آژانس مسافرتی نامی

فیلم های هندی سرشار از رنگ، ماجراهای عاشقانه، رقص و موسیقی هستند و در سرتاسر جهان طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند. مهم است بدانید که اصطلاح بالیوود به صنعت سینمای هندوستان و فیلم های هندی زبان اطلاق می ‌شود که این اصطلاح ترکیبی از کلمات بمبئی و هالیوود است. سینمای هند بزرگ ‌ترین صنعت فیلمسازی در جهان را دارد و بیشترین تعداد فیلم های سینمایی هندی در آن ساخته شده ‌اند. محبوب ‌ترین ژانر در بالیوود ژانری به نام ماسالاست که در آن ژانرهای مختلف مانند اکشن، کمدی، عاشقانه، درام و موزیکال با هم ادغام می ‌شوند. این فیلم‌ ها عموما پر از سکانس‌ های رقص و آواز می باشند و به نوعی صنعت موسیقی خود را هم در فیلم هایشان به زیبایی قرار داده اند. به همین دلیل هم فیلم‌ های هندی برای مخاطبانشان بسیار لذت بخش می باشد.

آژانس مسافرتی نامی

جایگاه سینمای ترکیه در صنعت گردشگری

کشور ترکیه جایگاه دومین تولید کننده بزرگ سریال را پس از آمریکا به خود اختصاص داده است و سریال های ترکی در سال های اخیر مخاطبان بسیار زیادی در ایران، روسیه، چین، کره و آمریکای لاتین ودیگر کشورها پیدا کرده است. سریال های محبوب ترکیه به بیش از ۲۰۰ کشور جهان صادر می شوند و به رونق صنعت تلویزیون داخلی این کشور کمک شایانی کرده است. در حال حاضر سینمای مستقل ترکیه به مراتب شهرت بیشتری از سینمای جریان روز آن کشور دارد. هر ساله جشنواره های متعددی در این کشور برگزار می شود که جشنواره فیلم استانبول معتبرترین جشنواره سینمایی این کشور است. همچنین فیلم ترکیه‌ای در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. نزدیکی فرهنگ کشور ترکیه و ایران، همچنین جذابیت فیلم‌ها و سریال ‌های ترکیه‌ ای دلیل پربیننده بودنشان می‌باشد و ایرانیان از بین سریال‌ ها و فیلم‌ های ترکیه، نوع عاشقانه رو بیشتر از همه می ‌پسندند.

آژانس مسافرتی نامی

ترکیه در هر مرحله از تولید فیلم فرصت های بزرگی را به متخصصان فیلم ارائه می دهد. گذشته از شگفتی های طبیعی زیبا و اماکن تاریخی منحصر به فرد، ترکیه به دلیل داشتن نیروهای متخصص، سیستم حمل و نقل پیشرفته، خدمات مهمان نوازی و زیرساخت های فنی به مرکز جذب کارگردانان و تهیه کنندگان خارجی تبدیل شده است. یکی از مزایای ترکیه این است که می تواند زمینه ای برای تنظیمات مختلف در کشورهای مختلف باشد. فیلمی که داستان آن در خاورمیانه می گذرد می تواند در برخی از شهرهای جنوب شرقی ترکیه فیلمبرداری شود. مناطق دریای اژه و مدیترانه می توانند مکان هایی برای کشورهای مدیترانه با درختان زیتون، تاکستان، جنگل های کاج و سواحل باشند. کوه ها می توانند مکانی برای سوئیس، فرانسه و کوه های آلپ باشند. طبیعت و محیط زیست منطقه دریای سیاه بسیار شبیه طبیعت و محیط انگلستان، ایرلند، اسکاتلند و کشورهای اروپای شمالی است.

آژانس مسافرتی نامی

جالب است بدانید که سال ۲۰۰۴ میلادی ترکیه ۱۰ میلیون دلار از سریال‌ سازی و صادرات آن به کشور‌های دیگر سود برد که این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۲۰۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ ترکیه به بیش از ۷۵ کشور مجموعه‌های تلویزیونی فروخت و حجم این صادرات در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۵۰ میلیون دلار رسید. ترکیه حالا حتی از رقبای اروپایی اش نیز پیش افتاده است و به پدیده‌ ای در حوزه ساخت و صادرات سریال‌ های تلویزیونی تبدیل شده است. سریال‌ های ساخت ترکیه، از آمریکای لاتین تا کشور‌های عرب زبان و حتی کشور‌های شرق آسیا، کلی بیننده پیدا کرده است و این در حالی است که بر اساس میزان فروش، ترکیه اکنون بعد از آمریکا در مقام دومین کشور با بیشترین صادرات سریال در دنیا قرار دارد.

شما علاقه مندان به صنعت سینمای ترکیه اگر مشتاق به دیدن فیلم های پرطرفدار ترکی هستید در طی سال جشنواره های متعدد فیلم در شهر استانبول که پایتخت فرهنگی این کشور هم می باشد برگزار می شود که پیشنهاد ویژه آزانس مسافرتی نامی گشت پیشنهاد می کند برای اطلاع از برگزاری این نمایشگاه ها در قالب تور مسافرتی استانبول به سایت این آزانس و همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه مسافرتی نامی گشت تماس حاصل نمایید. برای اطلاع از لیست قیمت تورهای استانبول وارد لینک زیر شوید:

https://www.namigasht.com/tours/turkey/istanbul

 

نتیجه گیری نهایی

همچنین شما می توانید برای اطلاع از تورهای ارائه شده توسط آژانس مسافرتی نامی گشت هم به وب سایت این مجموعه به آدرس namigasht.com مراجعه نمایید و هم با شماره تلفن ۴۹۳۹۸- ۰۲۱تورهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *