۰

بیزینس پلن کانادا

در صورتی که قصد مهاجرت سرمایه گذاری دارید، باید با بیزینس پلن کانادا و لزوم نوشتن آن برای کسب و کار مورد نظر آشنا باشید.

بیزینس پلن کانادا

خوب است بدانید که کانادا قصد دارد تا در مدت ۳ سال، یعنی از سال ۲۰۲۱ میلادی الی ۲۰۲۳ میلادی، در هر سال بیش از ۴۰۰ هزار ویزای اقامت دائم را برای داوطلبان مهاجرت به کشور کانادا صادر کند. این خبری بسیار خوشحال کننده برای متقاضیان اخذ ویزای کانادا محسوب می شود که نشان دهنده میزان مهاجرپذیری بالای کشور کانادا است.

این در حالی است که تنوع روش های مهاجرت به کانادا و تعداد بسیار زیاد مسیرهای مهاجرتی به این کشور، سبب شده است تا برخی از متقاضیان رفتن به کانادا با سردرگمی مواجه شوند. درست است که وجود مسیرهای متعدد مهاجرتی، یک مزیت غیر قابل انکار برای مهاجران محسوب می شود اما از طرف دیگر، انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا نیازمند صرف زمان قابل توجه برای مطالعه دقیق تمامی شرایط، مراحل و ویژگی های مسیرهای مختلف مهاجرتی است. در حالی که معمولاَ متقاضیان مهاجرت تمایل دارند تا کارهای مربوط به امور مهاجرتی خود را، در سریع ترین زمان ممکن به انجام برسانند. یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا مهاجرت سرمایه گذاری است که معمولا افراد متمول این روش را انتخاب می کنند. برای راه اندازی کسب و کار در کانادا باید بیزینس پلن حرفه ای بنویسید. با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های بیزینس پلن حرفه ای آشنا کنیم.

ویژگی های بیزینس پلن کانادا

بیزینس پلن، به عنوان نقشه راه عمل می کند و مواردی مانند بازاریابی، موارد مالی، رقیبان احتمالی و سایر عملیات را به طور دقیق مشخص می نماید. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این سند مهم، لازم است که بسیار حرفه ای و ماهرانه تهیه شده باشد چرا که حتی برای جذب سرمایه و سرمایه گذار هم مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است که بیزینس پلن به طور دائم به روز رسانی شود تا مدیران کسب و کارها بدانند آیا به اهداف تعیین شده، دست پیدا کرده اند یا خیر. همچنین، مشخص می کند که در صورت عدم دستیابی به این اهداف، چه تغییر و تحولاتی لازم است که در شیوه ی مدیریت و پیشبرد آن کسب و کار صورت بگیرد.
ویژگی های یک بیزینس پلن حرفه ای را می توان چنین عنوان کرد :

  • باید دارای خلاصه ای از اهداف، محصولات، خدمات، استراتژی ها، تجزیه و تحلیل بازار، برنامه ریزی مالی، بودجه بندی، زمانبندی برای رسیدن به اهداف تعیین شده و منابع لازم برای تحقق اهداف در زمان تعیین شده باشد.
  • یک طرح تجاری کامل باید مجموعه ای از پیش بینی های مالی برای تجارت باشد. این صورت های مالی شامل بودجه کلی، نیازهای فعلی و پیش بینی شده ی مالی، تجزیه و تحلیل بازار و استراتژی بازاریابی شرکت هستند. این باعث می شود مالک کسب و کار، تصویر واضحی از هزینه های احتمالی و تمامی امور مالی مرتبط با کسب و کار خود داشته باشد.
  • بیزینس پلن باید دائما متناسب با بازه های زمانی یا اهدافی که محقق می شوند، آپدیت شود و رشد کند.
  • یک بیزینس پلن حرفه ای، اهداف کوتاه مدت را مشخص می کند. موفق ترین مشاغل، مشاغلی هستند که اهداف کوتاه مدت را هم علاوه بر اهداف بلند مدت، مشخص می کنند. تعیین هدف هنگام تهیه برنامه کسب و کار شما یک بار اتفاق نمی افتد بلکه یک روند مداوم است و با تغییر شرایط ممکن است اهداف تغییر کنند.

در تهیه بیزینس پلن کانادا به چه نکاتی باید توجه داشت

نکات زیادی هستند که هنگام تهیه و تنظیم یک بیزینس پلن جامع و کامل باید آن ها را مد نظر داشته باشید. یک سری از این نکات، عبارت هستند از :

  • همیشه واقع بین باشید. هنگامی که بیزینس پلن خود را تهیه و تنظیم می کنید، باید نکاتی را در آن درج کنید که حقیقت دارند. نباید صرفا جهت جلب توجه سرمایه گذار یا ECDC آن را نگارش کنید. هرگونه اغراق و بزرگ نمایی نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد، بلکه موجب شک سرمایه گذار خواهد شد.
  • شرایط مالی خود را مخفی نکنید. اگر کسب و کارتان دارای مشکل مالی است یا فروش آن دچار نوسان می باشد یا درآمد شما در هر بازه زمانی متغیر است، از درج کردن این موارد در آن اجتناب نکنید. مطمئن باشید که با شفاف سازی نتایج بسیار بهتری به دست خواهید آورد چرا که جذب سرمایه گذار می تواند این مشکلات را برطرف کند. اما اگر آن ها را پنهان کنید، هیچ کمکی به بیزینس خود نکرده اید.
  • شرایط و اطلاعات مدیران شرکت را مخفی نکنید. اینکه مدیران کسب و کار یا خود شما چه شرایطی دارید را پنهان نکنید.

روش Owner Operator چیست

برنامه های فدرال بسیار کمی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی در کانادا وجود دارد، اما یکی از پرطرفدارترینشانOwner Operator است که به دنبال راه اندازی یک بیزینس جدید یا خرید یکی از بیزینس های موجود در کانادا است.
در واقع،Owner Operator یکی از انواع ورک پرمیت در کانادا به شمار می رود و برای اخذ اقامت دائم این کشور از طریق خرید یا راه اندازی کارگاه تولیدی هم از همین روش استفاده می شود. این برنامه ی فدرال که برای مهاجران خوداشتغال در نظر گرفته شده، یک برنامه ویژه است که بیشتر ورزشکاران و هنرمندان و افراد فعال در حوزه های فرهنگی را هدف قرار می دهد. اما سایر سرمایه داران هم می توانند از طریق آن اقدام کنند.
اگر بخواهیم مقایسه کنیم، برنامه ویزای استارت آپ فدرال، مشارکت و همکاری با سازمان های تعیین شده را برای کارآفرینان اجباری می کند. اما در صورتی که برنامه‌ های فدرال با شرایط شما مطابقت ندارند و یا اگر جریان ‌های کارآفرینی PNP برای طرح های تجاری شما بسیار کند یا بسیار پیچیده است، می توانید مسیر مجوز کار Owner Operator را برای راه ‌اندازی و یا خرید یک کسب ‌و کار در کانادا مورد بررسی قرار دهید.

شما برای ورود به کانادا و سرمایه گذاری در این کشور به ویزا نیاز خواهید داشت. اخذ ویزا هزینه هایی به همراه دارد که باید از انها آگاه باشید.

بیشتر بدانید: nerkh arz toronto

بیزینس پلن کانادا

هزینه‌های متفاوتی توسط دولت کانادا برای ثبت درخواست صدور ویزای کانادا وجود دارد. این هزینه تنها توسط کشور کانادا دریافت نمی‌شود بلکه کشورهای دیگری نیز هستند که برای صدور ویزا از متقاضیان هزینه دریافت می‌کنند. این هزینه می‌تواند بین چند صد دلار تا هزاران دلار متغیر باشد و بر اساس اینکه فرد از طریق چه برنامه‌ای اقدام کند و به تنهایی یا به همراه خانواده به تعداد و سنین متفاوت (برای کودکان این هزینه کمتر از بزرگسالان است) قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشد، متفاوت است‌. بطور معمول این هزینه هنگامی که شما برای درخواست ویزا اقدام می‌کنید و مدارکتان را ارسال می‌کنید از شما دریافت می‌شود اما بسته به اینکه از چه طریقی قصد اقدام دارید متفاوت است. شما می‌توانید با کردیت کارت، حساب بانکی، چک و یا پول نقد به دلار کانادا این هزینه را پرداخت کنید.

یک نکته قابل ذکر این است که این هزینه توسط دولت کانادا غیرقابل بازگشت است. برای همین مهم است که از ثبت درخواست برای برنامه صحیح، اطلاعات درست و دقیق و زمان دقیق برای ثبت، اطمینان کسب کنید. هر گونه اشتباه در زمان ثبت اطلاعات برای درخواست صدور ویزا منجر به رد شدن درخواست شما برای صدور ویزا و از دست دادن هزینه پرداختی شما می‌شود.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *