۰

بررسی قسمت اول سریال خاندان اژدها House of the Dragons

بررسی قسمت اول سریال خاندان اژدها

بررسی قسمت اول سریال خاندان اژدها

بررسی قسمت اول سریال خاندان اژدها

در حالی که اولین نمایش «بازی تاج و تخت» استارک‌ها، باراتئون‌ها، لنیسترها و تارگرین‌ها را معرفی کرد، اولین بار «خانه اژدها» تمرکز خود را به تعداد انگشت شماری از شخصیت‌های اصلی تقریباً ۲۰۰ سال قبل از رویدادهای سری اصلی محدود می‌کند. تارگرین های با موهای نقره ای همراه با دو پدر و دختر در مرکز داستنان هستند، در کنار آنها اتو (ریس ایفانس) و آلیسنت هایتاور (امیلی کری)، عضو شورا، لرد کورلیس ولاریون (استیو توسن)، سر کریستون کول مرموز (فابین فرانکل) که بهترین شاهزاده دیمون تارگرین مت اسمیت در یک تورنمنت بی‌رحمانه و معشوقه دامئون میساریا (سونیا میزونو) نیز حضور دارند.

 قسمت آغازین به طرز ماهرانه ای نگرانی ها و جاه طلبی های هر شخصیت را مشخص می کند و زمینه را برای نبردهای خونین آینده فراهم می کند. در دنیایی به پیچیدگی هفت پادشاهی، این کار آسانی نیست.

از همان ابتدا، “The Heirs of the Dragon” توجه خود را محکم به جانشینی معطوف می کند. این به طور جدایی ناپذیری با تبعیض جنسی درهم تنیده شده است – شاهزاده رینیس برای تاج و تخت به نفع برادرش ویسریس (پدی کنسیداین) واگذار می شود و در همان صحنه اول سریال، نام ملکه ای که هرگز نبود را برای خود به ارمغان می آورد. وسواس پادشاه ویسریس برای داشتن یک پسر، او را وادار می کند تا برای یک سزارین وحشتناک که همسر ناخواسته اش را می کشد، به امید نجات پسر متولد نشده شان، که به هر حال می میرد، اجازه دهد. در همین حال، اتو طرفدار اصلا، طرفدار وارث فعلی یعنی Daemon نیست، و غرور Daemon همراه با برخی دستکاری های ماهرانه اتو به این معنی است که ویسریس باید جانشین جدیدی را انتخاب کند: دخترش، رینیرا تارگرین (میلی آلکاک)، اولین وارث زن می شود.

بررسی قسمت اول سریال خاندان اژدها

بررسی قسمت اول سریال خاندان اژدها

چنین نقشه‌های سیاسی و رقابت‌های کوچک شورایی به روزهای ابتدایی بازی تاج و تخت بازمی‌گردد و بازگشت به شکل مطلوبی است. هنوز هیچ نبرد عظیمی وجود ندارد. در عوض، مبارزات مختلفی در سالن های Red Keep انجام می شود. اتو بلافاصله با حذف کردن Daemon، برادر پادشاه، خود را به عنوان خطرناک ترین بازیکن در بازی نشان می دهد. تصویر ثابت، خشن و آرام ایفانس، Hand of the King را تبدیل به چهره ای غیرقابل درک می کند، اگرچه به زودی مشخص می شود که او چه می خواهد وقتی او دختر عصبی اش آلیسنت را که از قضا نزدیک ترین دوست رینیرا است به اتاق های پادشاه داغدار می فرستد. چنین مانورهای بی‌رحمانه و هوشمندانه‌ای، درست مانند بازی تاج و تخت کلاسیک است.

و اشتباه نکنید، این بازی تاج و تخت است: خون و اژدها همگی حضور دارند و به حساب می آیند. همه چیز، از موسیقی متن تا صحنه، آشناست. زمانی که ویسریس در مورد پیشگویی که پایان نوع بشر را پیشگویی می کند، که در اثر زمستانی از شمال ایجاد شده است، صحبت می کند، به رویدادهای آینده نیز اشاره پنهان داده می شود… ، فصل ۸ بازی تاج و تخت!

 اگرچه، این ذاتاً با مشکلاتی همراه است. ما از قبل درباره The Long Night می دانیم، بنابراین چگونه می توانیم واقعاً روی تارگرین ها سرمایه گذاری کنیم که پیشگویی را که حول جلوگیری از آن می چرخد منتقل می کنند؟ زمانی که رینیرا از این راز محافظت شده خانوادگی مطلع می شود، باید لحظه ای حماسی باشد، در عوض یادآوری ناخواسته از دام هایی است که این پیش درآمد با آن مواجه است.

با این حال، در حال حاضر، House of the Dragon خود را جانشین شایسته یکی از بهترین سریال های تمام دوران ها نشان می دهد. با این حال، این حس وجود دارد که چیزی کم دارد. اولین نمایش بازی تاج و تخت، یک فیلم نامه جذاب، شخصیت های جذب کننده و یک محیط جذاب را به تصویر می کشد، و غیرقابل انکار است که قسمت اول House of the Dragon به همان ارتفاعات مسحورکننده ای نمی رسد. این عمدتاً به این دلیل است که سریال نسبت به سریال قبلی خود کندتر از قبل ظاهر می شود: ما با رینیرا و آلیسنت در جوانی شروع می کنیم، قبل از اینکه یک فصل ما را وارد یک شبکه سیاسی پیچیده تر با زنان بزرگسال کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *