۰

تحصیل در کانادا | مزایا، شرایط و جدیدترین قوانین تحصیل در این کشور

در مهاجرپذیرترین کشور دنیا درس بخوانید..

در میان روش‌های مختلف مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و کشور کانادا یکی از مقاصد مهم برای این نوع مهاجرت است. برخلاف بسیاری از کشورهای خارجی که با بالا رفتن تقاضا برای مهاجرت به شیوه تحصیلی محدودیت‌هایی را برای متقاضیان مشخص کرده‌اند، کشور کانادا نه تنها محدودیت‌های این نوع مهاجرت را زیاد نکرده، بلکه آمار پذیرش خود را نیز افزایش داده است.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا و مزایای آن برای دانشجویان خارجی

تحصیل در کانادا مزایای زیادی دارد و همین مزایا باعث آمار بالای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور و محبوبیت این روش مهاجرتی شده است. هزینه مناسب تحصیل و زندگی در این کشور در کنار کیفیت آموزشی بالا از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور هستند اما مزایای این کار به این موضوعات خلاصه نمی‌شوند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کشور کانادا توضیح داده شده‌اند.

استاندارد بالای نظام آموزشی

در میان تمام کشورهای اروپایی کانادا بالاترین نرخ استاندارد آموزشی را به خود اختصاص داده است. مطابق آخرین آمارها بیشتر دانشگاه‌ها و مدارس کشور کانادا جز برترین مراکز آموزشی جهان قرار دارند و از اعتبار علمی بالایی برخوردار هستند. مدرک دریافتی از مراکز آموزشی کشور کانادا در تمام دنیا معتبر است و با استفاده از آن می‌توان به سادگی در کشورهای دیگر مشغول به کار شد.

هزینه ارزان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی

همچنین هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای دیگر به خصوص آمریکا که در همسایگی آن قرار دارد پایین‌تر است که این موضوع هم در انتخاب آن به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی بی‌تاثیر نیست. به جز هزینه پایین‌تر تحصیل دولت و دانشگاه‌های کانادا سالانه بورسیه‌های مختلفی به دانشجویان ارائه می‌کنند که از طریق آن‌ها هزینه تحصیل در این کشور کمتر می‌شود. در کنار هزینه تحصیل، هزینه زندگی دانشجویی هم برای یک دانشجوی بین‌المللی در کشور کانادا مناسب‌تر از دیگر کشورهاست.

امکان اشتغال بعد از تحصیل

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور کانادا امکان اشتغال بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی است. به خصوص دانشجویانی که رزومه علمی قوی‌تری داشته و فعالیت‌های پژوهشی متعددی در طول دوران تحصیل خود انجام داده‌اند شانس بیشتری برای اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی دارند. البته حین تحصیل هم دانشجویانی که برای تامین هزینه نیاز به کار داشته باشند، این امکان را دارند که از فرصت کار دانشجویی استفاده کنند.

ویزای تحصیلی کانادا

امکانات شهروندی برابر با سایرین

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کشور کانادا اما امکانات شهروندی است که با پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های این کشور به او داده می‌شود. این امکانات برابر با شهروندان کانادایی است که این مزیت برای زندگی راحت در این کشور اهمیت زیادی دارد. از جمله امکانات برابر شهروندی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توان به بیمه عمر، خدمات رایگان درمان و پزشکی، استفاده از تفریحات عمومی و… اشاره کرد.

ادامه تحصیل در کانادا

نظام آموزشی کشور کانادا نیز مانند دیگر کشورها از دو بخش تحصیلات قبل از دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی تقسیم می‌شود که در زمینه مهاجرت تحصیلی، تقاضا برای ادامه تحصیل در کانادا به عنوان دانشجو بیشتر از تقاضای تحصیل در مدارس این کشور است.  برای ادامه تحصیل در کانادا به عنوان دانشجو متقاضیان می‌توانند در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترای رشته‌های مختلف این کشور ثبت‌نام کرده و به تحصیل بپردازند.

شرایط ادامه تحصیل در کانادا

افرادی که دوره دبیرستان را به اتمام رسانده و مدرک دیپلم خود را دریافت می‌کنند، این امکان را دارند که با ثبت‌نام در دانشگاه‌های کشور کانادا به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بسته به مقطع، استان، شهر و رشته تحصیلی متفاوت است اما موارد زیر را می‌توان به عنوان شرایط کلی این کار معرفی کرد.

  • اولین شرط برای تحصیل در کشور کانادا سن مناسب است که باید بین ۱۸ تا ۴۵ باشد
  • متقاضیان تحصیل در کانادا باید توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود در این کشور را داشته باشند
  • فاصله آخرین تحصیلی تا اقدام برای دوره بعدی باید کمتر از ۵ سال باشد
  • متقاضی تحصیل باید پذیرش دانشگاهی داشته باشد
  • مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی لازمه تحصیل در کاناداست
چگونه اپلای کنیم

مراحل تحصیل در کانادا

برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور متقاضی ابتدا باید پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه‌های کانادا را دریافت کند. به منظور دریافت پذیرش، متقاضی ابتدا باید فرم‌های مربوطه را در سایت دانشگاه تکمیل کرده و سپس هزینه‌های اولیه برای بررسی مدارک را پرداخت کند. سپس مدارک خود را که به صورت رسمی ترجمه شده‌اند برای دانشگاه ارسال کند. دانشگاه بعد از بررسی مدارک و در صورت نبود مشکل، پذیرش ثبت‌نام را برای دانشجو صادر می‌کند.

در مرحله بعد دانشجو باید در دانشگاه ثبت‌نام کرده و با استفاده از نامه ثبت‌نام و پذیرش برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کند.

ویزای تحصیلی کانادا

پذیرش تحصیلی لازمه دریافت ویزا است اما بدون داشتن ویزای تحصیلی کانادا اقامت در این کشور به منظور تحصیل امکان‌پذیر نیست و حتی اگر فرد در دانشگاه هم ثبت‌نام کرده باشد بدون ویزا اجازه ورود به کانادا را نخواهد داشت. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا متقاضی باید مدارک، فرم ثبت‌نام در دانشگاه و پذیرش، مبلغ مورد نیاز و فرم درخواست ویزا را به سفارت کانادا ارسال کند تا بعد از بررسی و در صورت وجود صلاحیت  ویزای تحصیلی برای او صادر شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزا

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا را به طور کل می‌توان به ۴ دسته مدارک شخصی، مالی، تحصیلی و پذیرش دانشگاه تقسیم کرد که به غیر از پذیرش تحصیلی سایر موارد را در ادامه توضیح می‌دهیم.

  • مدارک شخصی یا هویتی شامل مدارک شناسایی متقاضی ویزا می‌باشند، از جمله آن‌ها می‌توان شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی و در صورت تاهل مدارک همسر و ازدواج را نام برد
  • مدارک مالی شامل گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی فرد برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کشور کانادا یا مدارک سرپرست مالی می‌باشند
  • مدارک تحصیلی نیز مدارک آخرین دوره تحصیل، ریز نمرات و… را شامل می‌شوند، باید دقت کرد که تمام مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی مورد نیاز هستند باید به صورت رسمی و دقیق ترجمه شده باشند

برای دانستن اینکه چگونه اپلای کنیم، شما می توانید از موسسات معتبر مورد تایید وزارت علوم کمک بگیرید.

ادامه تحصیل در کانادا

تحصیل در سرزمین فرصت‌ها، تضمین آینده

کشور کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به سرزمین فرصت‌ها معروف است. با تحصیل در این کشور فرد فرصت یک زندگی مرفه و راحت در دوران تحصیل و امنیت شغلی بالا بعد از اتمام تحصیلات را دارد. همچنین باتوجه به شرایط خوب اقتصادی این کشور فرد با کار، تحصیل و زندگی در کانادا فرصت یک زندگی آرام و بدون دغدغه را خواهد داشت. برای تحصیل در این کشور بهتر است حتما از وکلای مهاجرتی و موسسات مهاجرتی معتبر کمک بگیرید تا این مسیر را برایتان هموار کنند.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *