۰

بررسی شخصیت مایکل اسکات Michael Scott

بررسی شخصیت مایکل اسکات Michael Scott

بررسی شخصیت مایکل اسکات Michael Scott

بررسی شخصیت مایکل اسکات Michael Scott

در یکی دیگر از قسمت های شخصیت شناسی، به سراغ یکی از دوست داشتنی ترین، بهترین و بامزه ترین کاراکتر های نه فقط دنیای سیتکام، بلکه دنیای سریال می رویم. مایکل اسکات، بهترین رییس دنیا، شخصیت اصلی سریال د آفیس است. از ویژگی های شخصیتی او می توان به برونگرایی و احساسی بودن اشاره کرد که باعث میشوند مایکل اسکات یک ENFP باشد. شخصیت های ENFP اغلب کاراکتر های دوست داشتنی و بامزه ای هستند؛ مثل فیبی بوفی در فرندز، توکو سالامانکا در برکینگ بد، وینس ماسوکا در دکستر و … .

بررسی شخصیت مایکل اسکات Michael Scott

مایکل اسکات در فصل اول شخصیتی بیشتر روی مخ است و باعث میشود بیننده در اول با او زیاد ارتباط برقرار نکند؛ او کارمندانش را آزار میدهد و با جوک های بیمزه آنهارا معذب میکند. اما به سرعت از فصل دو بهبود شخصیت مایکل اسکات آغاز میشود و تا فصل هفت و رفتن او از سریال پایان می یابد‌. شما اگر مایکل اسکات را مثلا در فصل ۷ و فصل ۲ باهم مقایسه کنید، تفاوت این دو شخصیت شما را شگفت زده میکند و این یکی از بزرگترین نقاط قوت سریال آفیس است؛ رشد شخصیتی کاراکتر ها که نه فقط در مایکل اسکات بلکه در فرعی ترین کاراکتر ها هم دیده میشد. اما خب طبیعتا در مایکل اسکات این تغییرات مشهودتر است. در فصل هفت سریال به علت اینکه قرار بود مایکل در آخر فصل سریال را ترک کند؛ رشد شخصیت شدیدتری روی او ایجاد کردند و باعث شدند مایکل به عنوان یه قهرمان اداره را ترک کند. این رشد شخصیتی در سکانس هایی از فصل ۷ مثل اعتماد کامل او به بیزینس رایان، ایفای نقش پدر ارین، خواستگاری فوق العاده احساسی اش از هالی و … دیده میشود. همچنین بسیاری از اهداف مایکل در فصل ۷ به واقعیت تبدیل شدند؛ مثلا ساختن فیلم سینمایی و ازدواج کردن و بچه دار شدن که هر سه از بزرگترین آرزوهای مایکل بودند.

بررسی شخصیت مایکل اسکات Michael Scott

بررسی شخصیت مایکل اسکات Michael Scott

استیو کارل در نقش مایکل اسکات شاهکار کرده است؛ بازی فوق العاده واقعی و لمس کردنی که در آن، استیو هرگز توجهی به کمدی بودن سریال نکرده و این موضوع باعث نشده که تغییری در سبک بازی او به وجود بیاید؛ در حالیکه در بسیاری از سیتکام ها کاراکتر ها مثلا به شکلی خنده دار و بامزه گریه میکنند، در حالیکه حتی بغض های مایکل اسکات هم برای بیننده کاملا قابل لمس است.
مایکل اسکات کاراکتری است که با او میخندید، گریه میکنید، شاداب میشوید و در بسیاری از لحظات هم خجالت زده. کم پیش میاید با کاراکتری انقدر همزاد پنداری راحت و کاراکتر مانند دوست بیننده باشد. متاسفانه مایکل اسکات در فصل ۷ به علت مشکلاتی که بین سازندگان سریال و استیو کارل پیش آمد، برای همیشه از آفیس خداحافظی کرد و اپیزود Goodbye Michael را ساخت که یکی از بهترین اپیزود های تاریخ نه فقط کمدی، بلکه تمام سریال هاست. بازگشت چند دقیقه ای مایکل اسکات در قسمت آخر سریال، یکی از لذتبخش ترین لحظات سریالی هرکسی است که سریال را دیده باشد. مایکل اسکات دو فصل آخر حضور نداشت اما یاد و خاطره او همواره همراه بیننده بود و در تک تک ثانیه های دو فصل، بیننده حسرت میخورد که چرا مایکل اسکات مثلا در این سکانس حضور ندارد. مایکل اسکات، World’s Best Boss هرگز از یادها نخواهد رفت… .

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *