۰

نقد و بررسی سریال The Last Kingdom

نقد و بررسی سریال The Last Kingdom

نقد و بررسی سریال The Last Kingdom

نقد و بررسی سریال The Last Kingdom

مشخصات سریال :

تعداد فصل : ۴
تعداد قسمت ها :۳۶ قسمت (۵۰ دقیقه ای )
شبکه : bbc , Netflix
بر پایه ی داستان های ساکسونی رمانی اثر برنارد کورنل
بازیگران: الکساندر دریمون ، دیوید داوسون ، توبیایس زانتلمان ، امیلی کوکس و …

روایت یکی از خونین ترین و سخت ترین روزهای تاریخ بریتانیا :

ماجرای سریال آخرین پادشاهی از اواسط حمله وایکینگ ها در سال ۸۶۶ آغاز می شود. شهر کوچکی به نام ببنبرگ در ایالت نورثامبریا محل وقوع آغاز داستان های این سریال است. پسری به نام آزبرت که فرزند لرد اوترد حاکم ببنبرگ متوجه کشتی های وایکینگ ها در ساحل می شود. بلافاصله قلعه کوچک ببنبرگ محاصره شده و پسر بزرگ حاکم قلعه به دست وایکینگ های مهاجم کشته می شود. اوترد که اکنون جز آزبرت کوچک پسر دیگری ندارد طی مراسمی در قلعه محاصره شده او را اوترد پسر اوترد می نامد و بدین ترتیب ماجرای قهرمان اصلی سریال آغاز می شود. مبارزه لرد اوترد با وایکینگ ها حاصلی جز شکست ندارد و به زودی اوترد کوچک تبدیل به یک اسیرمی شود.

 اما از بخت خوبش یکی از رهبران وایکینگی به نام رگنار رگنارسون او را به فرزندی خود قبول کرده و به او لقب اوترد راگنارسون می دهد. اوترد کوچک در کنار دشمنان دیروز و خانواده امروز خود تربیتی کاملا دانمارکی پیدا کرده و با فرزندان راگنار بزرگ می شود اما این تازه آغاز ماجراست. زمانی که حملات وایکینگ ها به بریتانیا آغاز می شود این کشور پادشاهی متحدی نیست و از چندین پادشاهی کوچک با نام های نورثامبریا،مرسیا،انگلیای شرقی و غربی و در نهایت وسکس تشکیل شده است. زمانی که اوترد به سنین جوانی می رسد تمام این پادشاهی به غیر از وسکس تسخیرشده و است. اما شاه اتلرد پادشاه وقت وسکس در سال ۸۷۱ می میرد و بزرگان وسکس برادر جوان تر او آلفرد را به پادشاهی انتخاب می کنند. همزمان اوتردجوان در یک ماجرای تلخ کل اعضای خانواده دانمارکی اش از جمله پدرخوانده اش راگنار را در حمله گروهی دیگر از وایکینگ ها کشته می شوند.

نقد و بررسی سریال The Last Kingdom

 تنها دو خواهر و یک برادر خوانده اوترد به نام رگنار جوان نجات پیدا کرده و یکی از خواهرانش نیز اسیر دشمنان هم قبیله ای اش می شوند. این اتفاق تلخ به یک انگیزه قوی برای راگنار برای مبارزه با گروهی از وایکینگ ها تبدیل شده و بعد از حوادث جذابی او را به دربار آلفرد می رساند. جایی که علی رغم تبار بریتانیایی اوترد به او به چشم یک کافر نگاه شده و هیچ گونه اعتمادی به او وجود ندارد. اما اوترد جوان با تحمل سختی های فراوان و همچنین آموزش فنون جنگ وایکینگی به ارتش آلفرد به زودی ارزش های خود را ثابت کرده و البته در این بین از جستجو برای قاتلان پدرش نیز ناامید می شود.همچنین اوترد از زادگاهش ببنبرگ که اکنون به دست عموی خیانت کارش اداره می شود نیز غافل نیست و به دنبال راهی برای بازگشت و تصرف سرزمین پدری خود است.

سریال آخرین پادشاهی در شروع کار اگرچه جذابیت های خارق العاده سریال Vikings را نداشت اما به خوبی توانست تاریخ بریتانیا را از نگاه دیگری برای مخاطبان جهانی خود روایت کند. همچنین در ادامه ی کار هر فصل پیشرفت چشمگیری نسبت به فصل قبل میکرد (به خصوص بعد از فصل دوم که سریال از bbc به Netflix منتقل شد )
سریال Vikings در ظاهر بر شخصیت اصلی استوار نبود اما در ادامه و با مرگ شخصیت اصلی سریال به شدت افت میکند ، اما سریال last kingdom متکی بر شخصیت اصلی و قهرمان محور است و روایت کلاسیکی از داستان های تاریخی – قهرمانی را به تصویر میکشد ، نقش آفرینی بازیگران اصلی، شخصیت پردازی های کار شده و عمیق ، جنگ های عالی که با هزینه ی بالا ساخته شده و فیلم نامه ی قوی سریال را به اثری جذاب تبدیل میکند.
اوترد یکی از جذاب ترین و اخلاق مدار ترین قهرمان تلوزیون است ، شخصیت پردازی وی را می توان با قهرمانان کلاسیک رمان های آرمان گرا مقایسه کرد ، اوترد همیشه سعی در انجام کار درسا دارد و مهم نیست چه تاوانی پرداخت میکند .
فیلم نامه ی اثر روایت داستان را متناسب در بین قسمت ها پخش می کند و در جلوه های ویژه و دکور و جنگ ها و … در حد فیلم های سینمایی ظاهر میشود . این روز ها دیگر سریال ها در ژانر هایی مانند تاریخی و یا درام در حال پیشی گرفتن از سینما هستند.

سریال مشابه وایکینگ ها – نقد و بررسی سریال آخرین پادشاهی

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *