۰

اولین تصویر تلسکوپ جیمز وب از خوشه کهکشانی منتشر شد | واضح‌ ترین عکس انسان از کیهان

اولین تصویر تلسکوپ جیمز وب

اولین تصویر تلسکوپ جیمز وب

اولین تصویر تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا عمیق ترین و واضح ترین تصویر مادون قرمز از کهکشان را تا به امروز تولید کرده است. این تصویر از خوشه کهکشانی SMACS 0723 ، مملو از جزئیات است.

هزاران کهکشان ، از جمله کم‌نورترین اجرام مشاهده شده در مادون قرمز ، برای اولین بار در دید وب ظاهر شده‌اند. این تکه از جهان پهناور که در آسمان دیده می شود ، تقریباً به اندازه یک دانه شن است که توسط شخصی روی زمین نگه داشته شده است.

این میدان عمیق که توسط دوربین مادون قرمز نزدیک وب (NIRCam) گرفته شده است، ترکیبی از تصاویر در طول موج‌های مختلف است که مجموعاً ۱۲.۵ ساعت طول می‌کشد . برای رسیدن به اعماق در طول موج‌های فروسرخ فراتر از عمیق‌ترین میدان‌های تلسکوپ فضایی هابل، که هفته‌ها طول کشید.

این تصویر خوشه کهکشانی SMACS 0723 را همانطور که ۴.۶ میلیارد سال پیش ظاهر شد نشان می دهد. جرم ترکیبی این خوشه کهکشانی به عنوان یک عدسی گرانشی عمل می کند و کهکشان های بسیار دورتر را در پشت خود بزرگ می کند. NIRCam جیمز وب آن کهکشان‌های دوردست را در کانون توجه دقیق قرار داده است، آن‌ها ساختارهای کوچک و ضعیفی دارند که قبلاً هرگز دیده نشده‌اند، از جمله خوشه‌های ستاره‌ای و ویژگی‌های پراکنده. محققان به زودی شروع به کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرم، سن، تاریخچه و ترکیب کهکشان ها خواهند کرد، زیرا وب در جستجوی اولین کهکشان های جهان است.

اولین تصویر تلسکوپ جیمز وب

برای دانلود اولین تصویر تلسکوپ جیمز وب با بالاترین کیفیت ممکن به سایت webbtelescope مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *