۰

اپل چیپست M2 را با ۱۸ درصد CPU سریع تر رونمایی کرد

چیپست M2

چیپست M2

در رویداد WWDC ، اپل چیپست M2، جانشین M1، اولین تراشه کامپیوتری مبتنی بر ARM خود که در نوامبر ۲۰۲۰ رونمایی شد را معرفی کرد.

M2 در قلب مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید قرار دارد. تراشه جدید بر اساس نسل دوم فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده است و در مقایسه با چیپست M1 با پردازنده ۸ هسته ای آن ۱۸ درصد عملکرد بهتری ارائه می دهد. به این دلیل است که هسته‌های عملکرد سریع‌تر و همراه با حافظه پنهان بزرگ‌تر هستند، در حالی که هسته‌های کارآمدی نیز «به طور قابل‌توجهی برای افزایش عملکرد حتی بیشتر افزایش یافته‌اند».

چیپست M2

در مقایسه با Intel Core i7-1255U در Samsung Galaxy Book2 360، پردازنده در M2 “تقریباً دو برابر عملکرد در همان سطح توان” را ارائه می دهد و همچنین حداکثر عملکرد تراشه اینتل را در حالی که فقط یک چهارم انرژی مصرف می کند ارائه می دهد. در مقایسه با ۱۲ هسته ای اینتل Core i7-1260P در MSI Prestige 14Evo، چیپست M2 “نزدیک به ۹۰ درصد از حداکثر عملکرد را ارائه می دهد” در حالی که تنها یک چهارم توان را مصرف می کند.

به نظر می‌رسد که هسته‌های GPU یکسان هستند، اما کمی کارآمدتر از M1 هستند، زیرا M2 با ۱۰ هسته می‌تواند ۲۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به GPU هشت هسته‌ای M1 در همان مصرف انرژی ارائه دهد. با مقداری مصرف برق اضافه شده، دلتا عملکرد به ۳۵ درصد افزایش می یابد. در مقایسه با گرافیک یکپارچه Samsung Galaxy Book2 360، اپل می‌گوید که این پردازنده گرافیکی در همان سطح قدرت ۲.۳ برابر سریع‌تر است و با استفاده از یک پنجم توان با حداکثر کارایی خود مطابقت دارد.

چیپست M2

موتور عصبی ۱۶ هسته ای ۴۰ درصد سریعتر از M1 است و می تواند تا ۱۵.۸ تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند و همچنین ۵۰ درصد پهنای باند حافظه بیشتری دریافت می کنیدکه اکنون ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه است. همچنین M2 از ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5 پشتیبانی می کند.

این چیپست بیش از ۲۰ میلیارد ترانزیستور دارد (که ۲۵ درصد بیشتر از M1 است)، از نمایشگرهای خارجی ۶K و همچنین کدگذاری و رمزگشایی ProRes، ۸K H.264 و ویدیوی HEVC پشتیبانی می کند.

منبع : Apple

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *