۰

اپل iOS 16 با تمرکز بر روی لاک اسکرین معرفی شد

اپل iOS 16

اپل iOS 16

برای اولین بار در طول سخنرانی WWDC بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید تا کریگ فدریگی و تیم همه چیز را درباره به‌روزرسانی‌های اپل iOS 16 به ما بگویند.

بزرگترین تغییر این نسخه lock screen جدید است. اپل آن را بزرگترین به روز رسانی تاریخ می نامد. چه یک عکس، یک والپیپر ، یا هر یک از والپیپرهای زنده جدید تنظیم کرده باشید، می‌توانید نحوه ظاهر قسمت تاریخ و زمان را سفارشی کنید. هر عنصر را می توان عمیقاً با فونت ها، رنگ ها، سایه های آن رنگ ها و با افزودن ویجت ها سفارشی کرد.

اپل iOS 16

می‌توانید ویجت‌هایی را که زیر تاریخ و زمان نمایش داده می‌شوند سفارشی کنید. اعلان‌ها در لاک اسکرین اکنون گسسته‌تر هستند و آنها قسمت پایین صفحه را اشغال می‌کنند، بنابراین عکسی را که به عنوان تصویر زمینه قرار داده‌اید مسدود نمی‌کنند. می‌توانید با استفاده از Photo Shuffle که عکس‌هایی را که از قبل انتخاب کرده‌اید به نمایش در بیاورید، یا اگر دوست دارید، عکس‌های را به آنها اضافه کنید.

اپل iOS 16
اپل iOS 16

Live Activities API اعلان‌های فشرده‌تری را با به‌روزرسانی‌های هم‌زمان فعال می‌کند ، چیزهایی مانند تابلوی امتیاز یک بازی ورزشی یا یک ردیاب تحویل غذا و … .

اپل iOS 16
اپل iOS 16

اپل هیچ چیزی در مورد حالت always-on display که در راه است نگفت، بنابراین ما حدس می زنیم که یا این ویژگی حذف شده است یا در نهایت در یک آیفون ۱۴ پرو انحصاری خواهد بود.

Focus – نمایه‌های واقعی iOS، اکنون به صفحه لاک اسکرین گسترش می‌یابد. می‌توانید فوکوس مورد نظر خود را مستقیماً از صفحه قفل انتخاب کنید و برنامه‌هایی را که می‌توانند اعلان‌ها، ظاهر رابط کاربری را نشان دهند، تغییر دهید، و هنگامی که از صفحه لاک اسکرین عبور کردید، همان تمرکز روی صفحه اصلی ادامه خواهد داشت.

اپل iOS 16

Messages سه به‌روزرسانی بزرگ در iOS 16 دریافت کردند. اکنون می‌توانید یک پیام را ویرایش کنید، یک پیام را لغو ارسال کنید (اپل آن را Undo Send می‌نامد) و مکالمات را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنید. دیکته کلمات اکنون بسیار بهتر و کاملاً روی دستگاه ها عمل می کند (نیازی به اتصال داده ندارد). می‌توانید به‌طور روان بین دیکته و تایپ کردن با صفحه‌کلید جابجا شوید. تشخیص خودکار ایموجی، نقطه گذاری خودکار، و پشتیبانی کامل از سیری نیز وجود دارد.

اپل iOS 16

Live Text، قابلیتی که به شما امکان می‌دهد متن عکس‌ها را کپی کنید، در ویدیو نیز کار خواهد کرد.

موضوع بعدی Apple Wallet است. در iOS 16، برنامه‌ها می‌توانند به کیف پول دسترسی داشته باشند تا شما را تأیید کنند، و شما می‌توانید فقط اطلاعات مورد نیاز (فقط سن و نه روز تولدتان) را به اشتراک بگذارید. می‌توانید کلیدهای مجازی را از طریق Wallet به Messages یا برنامه‌های شخص ثالث خاص به اشتراک بگذارید.

اپل iOS 16
اپل iOS 16

Apple Pay Later اجازه می دهد تا خرید به چهار پرداخت مساوی تا شش هفته تقسیم شود. Apple Pay Order Tracking رسیدهای دقیق را در Wallet ذخیره می کند و اطلاعات ردیابی سفارش را نشان می دهد.

با iCloud Shared Photo Library، می‌توانید یک کتابخانه iCloud جداگانه برای حداکثر شش نفر ایجاد کنید تا عکس‌ها را از کتابخانه‌های خود اضافه کنند یا بر اساس تاریخ شروع یا افرادی که در عکس‌ها هستند به اشتراک بگذارند.

اپل iOS 16
اپل iOS 16

نقشه های پیشرفته اپل به ۱۱ کشور دیگر از جمله فرانسه، سوئیس و نیوزلند می آید. Maps مسیریابی چند مرحله ای را معرفی کرد که به شما امکان می دهد تا ۱۵ توقف به یک سفر اضافه کنید. تجربیات شهر نسخه سه بعدی لاس وگاس و همچنین شش شهر دیگر از جمله میامی، شیکاگو و سیدنی را نشان خواهد داد. ظاهر جدید دارای اسکن سه بعدی، ارتفاع و ناوبری حمل و نقل خواهد بود.

اپل iOS 16

اپل نسل جدید CarPlay را به نمایش گذاشت که در پایان سال آینده وارد خودروها خواهد شد. کاملاً بازطراحی شده است و روی تمام صفحه‌های موجود در خودرو، از جمله نمایشگر راننده، کار می‌کند. CarPlay می‌تواند داده‌هایی مانند سرعت، دور در دقیقه، سوخت و سطوح دما را که مستقیماً از خودرو می‌آیند را نشان دهد. و سفارشی سازی کامل را در تمام صفحه ها فعال می کند.

اپل iOS 16

پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان iOS از امروز در دسترس اعضای برنامه‌نویس است و نسخه آزمایشی عمومی آن ماه آینده برای کاربران iOS ارائه می‌شود. نسخه نهایی اپل iOS 16 درست پس از معرفی آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد.

منبع : GSMArena

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *