۰

پردازنده‌های Ryzen 7000 به مادربرد جدید و پشتیبانی از رم DDR5 نیاز خواهند داشت

پردازنده‌های Ryzen 7000

پردازنده‌های Ryzen 7000

AMD تایید کرد که پردازنده‌های Ryzen 7000 به مادربرد جدید و پشتیبانی از رم DDR5 نیاز خواهند داشت.

AMD به عنوان بخشی از سخنرانی اصلی Computex 2022، جزئیات جدیدی را در مورد سری پردازنده های دسکتاپ Ryzen 7000 آینده خود اعلام کرد ، از جمله اینکه استفاده از آن ها به یک مادربرد کاملاً جدید نیاز دارد.

پس از بررسی پردازنده‌ها در CES اوایل سال جاری، در طول ارائه Computex، اطلاعات بیشتری در مورد هسته‌های پردازنده ۵ نانومتری رایانه شخصی در Ryzen 7000 کسب شد. در این تصویر مشخص است که سه چیپ‌ست را به نمایش می‌گذارد که قابل توجه‌ترین آنها یک Die  ورودی/خروجی ۶ نانومتری جدید است که دارای گرافیک RDNA 2 است. RDNA 2 یک معماری گرافیکی است که در پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon RX 6000 ، پلی‌استیشن ۵، Xbox Series X/S و Valve’s Steam Deck نیز دیده می‌شود.

پردازنده‌های Ryzen 7000

با این حال، جالب ترین تایید ارائه شده این است که پردازنده های Ryzen 7000 آینده AMD از یک سوکت جدید AM5 استفاده خواهند کرد، به این معنی که اگر قصد خرید تراشه Ryzen 7000 را دارید، مادربرد جدیدی لازم است. AMD همچنین تایید کرد که مادربردهای سوکت AM5 از رم PCIe 5.0 و DDR5 پشتیبانی خواهند کرد.

نکته مهم این است که برخلاف سری Alder Lake اینتل، سری Ryzen 7000 از حافظه های رم DDR4 پشتیبانی نمی کند، به این معنی که شما فقط می توانید از رم های جدیدتر DDR5 در مادربردهایی استفاده کنید که از تراشه های جدید پشتیبانی می کنند. ما هنوز هیچ سرنخی نداریم که سری Ryzen 7000 یا مادربردهای سازگار چقدر خواهد بود، اما هزینه DDR5 در مقایسه با RAM DDR4 ممکن است قبل از ارتقاء آن قطعات در جای خود مورد توجه قرار گیرد.

انتظار می رود سری Ryzen 7000 AMD در پاییز امسال عرضه شود.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *