۰

آماده‌سازی تیم ملی ایران در شرایط خوبی نیست

آماده‌سازی تیم ملی ایران در شرایط خوبی نیست

آماده‌سازی تیم ملی ایران در شرایط خوبی نیست

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌گوید آماده‌سازی تیم ملی ایران در شرایط خوبی نیست اما در سوی مقابل تیم ملی بازیکنان لژیونر زیادی دارد که در شرایط حرفه‌ای تمرین و بازی می‌کنند.

ابراهیم قاسم‌پور، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: شرایط را خیلی خوب نمی‌بینم. وقتی تدارکات خوبی را تهیه نکنید، مشکلات به جای خوب باقی خواهد ماند. در حال حاضر نمی‌توان دورنمای خوبی را تصور کرد اما شانسی که آوردیم این است که بازیکنان ما اکثرا لژیونر هستند و تجربیات خوبی را در اروپا کسب کرده‌اند و اعتماد به نفس خوبی دارند. آنجا نظم و انضباطی حاکم است که اگر کسی رعایت نکند، با آن بازیکن برخورد می‌شود. بازیکنان ما از نظر آمادگی در شرایط خوبی قرار دارند. امیدوارم که مصدوم نشوند و مشکلی پیش نیاید. این یک امتیاز بزرگ ماست.

مربی و بازیکن سابق تیم ملی درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران و هماهنگی برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی کانادا گفت: یک مقدار مسافت زیادی را باید طی کنیم و این بازی را انجام دهیم. در حال حاضر خیلی چیزها هم سیاسی شده و یک مقدار کار را خراب می‌کند. متاسفانه سیاست هم در این بازی دخیل شده است. خیلی از مسئولان سیاسی کانادا هم مخالفت کرده‌اند و شاید این اتفاقات مشکل‌ساز شود. در هر حال انتخاب بازی با کانادا به علت اینکه در مسیر انتخابی جام جهانی با آمریکا رقابت کرد و صدرنشین هم شد، می‌تواند یک بازی مناسب باشد اما نیاز داریم بازی‌های بیشتری را برگزار کنیم.

او در واکنش به اینکه بازی های زیادی برای تیم ملی در نظر گرفته نشده و ایران فقط دو بازی دوستانه را هماهنگ کرده که شاید به یک بازی کاهش پیدا کند، اظهار کرد: مطمئنا کسانی که در فدراسیون هستند، پیگیری می‌کنند. اگر دخالت‌ها نباشد، می‌توانیم بازی‌های بیشتری را هماهنگ کنیم. با این حال، مهم‌ترین مساله انتخاب بازی‌های هم تراز با تیم‌های حاضر در گروه ایران است.

این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره شناختش از تیم ملی فوتبال اکوادور نیز اظهار کرد: من شناختی از این تیم ندارم. وقتی شیلی و کلمبیا حذف می‌شوند و این تیم به جام جهانی می‌رود، مطمئنا این تیم توانایی و استحقاق را داشته است. از طرفی آمریکای جنوبی فوتبال قدرتمندتری نسبت به آمریکای شمالی دارد. با این حل، سبک فوتبال این منطقه به شکلی است که تیمی از این نوع بازی در گروه ما نیست. وقتی می خواهید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید، به سراغ تیمی می‌روید که اگر سبکش هم چندان همخوانی نداشت، از نظر فوتبالی در شرایط خوبی باشد و تیم ملی را با مشکل مواجه کند و ما یک محک جدی بخوریم.

قاسم‌پور در واکنش به این مساله که خیلی از کشورهای جهان دیگر توجهی به اینکه یک کشور از کدام قاره است، ندارند و بیشتر به سمت تیم‌های باکیفیت می‌روند اما ایران به راحتی از بازی با سنگال و غنا گذشت که قطعا فوتبال قدرتمندترین نسبت به کانادا دارند، گفت: عقیده من این است که اگر تیم رقیب از همان قاره‌ای بشد که یک تیم دیگر هم در گروه ماست، بهتر است. اما در یک نگاه کلی فوتبال کشورها خیلی به هم نزدیک شده و الان خیلی‌ها به یک سبک مشابه بازی می‌کنند. الان باید دنبال تیمی باشید که قوی باشد و بتواند به تیم شما فشار بیاورد. سیستم‌های فوتبال خیلی تغییری نمی‌کند و خلاقیت، تکنیک و کیفیت بازیکنان، مهم است.

او درباره اینکه پیش از این دیدار دوستانه با آلبانی انتخاب شده بود که اسکوچیچ رد کرد اما به طور کلی برگزاری این دیدار هیچ کمکی به ایران نمی‌کرد، گفت: به نظرم باید با تیم‌های استخوان‌دار و قوی بازی کنیم. باید با تیم‌هایی دیدار کنیم که مشکلات و ضعف‌های ما را آشکار کند. اگر از یک تیمی بهتر باشیم و بازی یک طرفه شود، دروازه‌بان و خط دفاعی ما محک نمی‌خورند و مشکلاتمان آشکار نمی‌شود.

وی درباره اینکه اکثر تیم‌های درجه یک، در فیفا دی چهار بازی دوستانه انجام می‌دهند اما شاید بازی‌های دوستانه ایران به یک دیدار هم کاهش یابد گفت: شرایط ما با همه جا فرق دارد. شرایط ما طوری است که خیلی‌ها راغب نیستند بازی کنند. نمی توان خیلی هم سخت گرفت. آدم‌هایی که باید دنبال این کار بروند، از یک ماه پیش دنبال کار بودند اما متاسفانه دستشان باز نیست. بحث تحریم‌ها و بحث مالی عمده‌ترین مساله‌ای است که تیم‌ها به همان دلیل تمایلی برای بازی ندارند.

منبع : isna

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *