۰

نحوه اتصال اسپیکر بلوتوتی به تلویزیون

نحوه اتصال اسپیکر بلوتوتی به تلویزیون

نحوه اتصال اسپیکر بلوتوتی به تلویزیون

تلویزیون‌ها گرچه تصویر مطلوبی دارند اما کیفیت بلندگو های آن‌ها عموما پایین است و صدا را خوب در فضای خانه پخش نمی‌کنند، امروزه در بیشتر خانه‌ها از تجهیزات جداگانه برای افزایش صدای تلویزیون استفاده می‌شود تا از صدای مطلوب ، واقعی و مورد پسند برخوردار باشند.

اگر شما هم می‌خواهید از تماشای تلویزیون لذت ببرید یا خانه خود را به یک سینمای خانگی تبدیل کنید و از صدای شفاف و با  قدرت که تمام فضای محیط را احاطه کند برخوردار باشید می‌توانید تلویزیون خود را به اسپیکر های بلوتوثی یا ساندربار متصل کنید، که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می‌پردازیم.

نکته: اول از همه باید دفترچه راهنمای تلویزیون خود را مطالعه کنید تا با ویژگی های تلویزیون خود اشنا شوید و بدانید که چه  پورت هایی دارد و آیا توانایی اتصال به بلوتوث به صورت پیش فرض در تلویزیون تعبیه شده است یا خیر.

تجهیزات افزایش صدا تلویزیون

۱ـ ساندبار

امروزه انواع  سیستم های پخش کننده صدا در جهان وجود دارند یکی از آن‌ها سادربار می‌باشد که اختصاصی برای لوازم خانگی است. ‌یکی از ویژگی ها این دستگاه این است که آن‌را به‌راحتی به وسیله یک کابل می‌توان به تلویزیون متصل کرد و حتی می‌توان با اتصال بی سیم از طریق بلوتوث، آن را به تلویزیون، رایانه یا دستگاه هوشمند خود وصل کنید.

این مطلب توسط وبسایت استایل آپ مرجع تخصصی لوازم جانبی برای شما آماده شده است.

۲ـ اسپیکر

اسپیکر ها بلندگو هایی برای تقویت  صدا می باشند که انرژی الکتریکی را به صوت تبدیل می کنند و مدل ها و انواع گوناگونی از آنها تولید شده و در بازار وجود دارند، که پرطرفدارترین آنها اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل هستند.

همان‌طور که بیان شد دو روش اتصال اسپیکر و ساندبار به تلویزیون، دستگاه های هوشمند و رایانه وجود دارد که به شرح هر کدام می‌پردازیم.

انواع اتصالات دستگاه های تجهیزاتی افزایش صدای تلویزیون 

۱ـ به صورت بی سیم (بلوتوثی)

۲ـ به صورت سیم دار ( با استفاده از کابل )

اتصال با کابل

منظور از اتصال اسپیکر با کابل، اتصال مستفیم دستگاه هوشمند شما با استفاده از سیم به اسپیکر است. این نوع اتصال پایداری خوبی دارد و قطعی در آن به ندرت اتفاق می‌افتد. از ویژگی های خوب این نوع اتصال می‌توان به کیفیت صدای مطلوب و کم دردسر بودن آن اشاره کرد. در ادامه انواع اتصال کابلی اسپیکرها را مورد بررسی قرار می‌دهید.

RCA1ـ کابل های  

این کابل ساده‌ترین نوع کابل برای اتصال ماهواره به تلویزیون می‌باشد و برای اتصال تلویزیون خود به بلتدگوها و اسپیکرها از این کابل می‌توانید استفاده کنید.

این کابل فقط صدای استریو آوایی ( به صورتی که انگار صدا از جهات مختلف می‌آید و شنونده به صورت طبیعی صدا را به صورت چند بعدی می شنود) در اختیار شما می‌دهد نه صدای فراگیر که ذهن شما را درگیر کند. این کابل که برای اتصال منابع صوتی، تقویت کننده صدا و اتصال بلندگو ازآن استفاده می‌شود.

HDMI 2ـ کابل های

این کابل امکان انتقال صدا و تصویر با کیفیت بالا را فراهم می‌کند، صدا را واضع و بدون کاهش کیفیت وبا فراگیر پخش می کند ولی این کابل در بعضی از تلویزیون ها و اسپیکرها جایگاه ورودی و خروجی ندارد.

نحوه اتصال اسپیکر بلوتوتی به تلویزیون

۳ـ کابل‌ های آنالوگ ۳.۵ میلی متری ( کابل جک هدفون )  

پورت خروجی هدفن ۳.۵ میلی متری  بسیار کاربردی است و در بسیاری از دستگاه‌ها مانند بلندگوها، تلویزیون‌ها و کامپیوترها و… دیده می‌شود، می‌توان بلندگو یا اسپیکر را با استفاده از این کابل به تلویزیون متصل کرد اما این کابل صدای فراگیری را برای شما فراهم نخواهد کرد.

 

۴ـ کابل های نوری

این کابل ضخامت بالایی دارد و یک کابل معمولی است که خیلی کم از آن برای اتصال اسپیکر به تلویزیون استفاده می‌شود ، این کابل  در بعضی از تلویزیون‌ها جایگاه خروجی ندارد و برای داشتن کیفیتی بالا با استفاده از این کابل باید تغییراتی را در تنظیمات صدای تلویزیون خود ایجاد کرد.

تا اینجا انواع کابل برای اتصال  با اسپیکر را برای شما معرفی کردیم. در ادامه به شیوه اتصال اسپیکر به تلویزیون، رایانه و یا دستگاه هوشمند با استفاده از بلوتوث خواهیم پرداخت.

 

اتصال بلوتوثی

اسپیکرهای بلوتوثی امروزه بسیار پرطرفدار می‌باشند و برای اینکه از دست سیم های مختلف و دست و پا گیر  خلاص شوید این اسپیکر های بلوتوثی کار شما را راحت تر کرده‌اند، امروزه بیشتر تلویزیون‌ها قابلیت اتصال به بلوتوث را دارند و به راحتی می‌توان تلویزیون خود را به دستگاه تقویت صدا وصل کرد.

 

مراحل اتصال بلوتوث تلویزیون به اسپیکرهای مختلف

 

پیش از هر چیز بایستی با مطالعه دفترچه راهنمای تلویزیون از قابلیت اتصال دستگاه با استفاده از بلوتوث اطمینان حاصل کنید. در صورتی که تلویزیون شما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید با استفاده از دانکل بلوتوث این قابلیت را به تلویزیون خود اضافه کنید.

– اول از همه وارد منو تلویزیون خود شوید.

-سپس به دنبال گزینه ( Bluetooth ) در منو تلوزیون بگردید.

-سپس به دنبال گزینه ( Audio Device ) بگردید که به معنی دستگاه صوتی یا تنظیمات صوتی می باشد.

– روی گزینه ( Sound Output ) کلیک کنید که به معنی خروجی صدا می باشد.

-منویی برای شما در صفحه باز می شود ( Bluetooth Speaker List ) روی آن کلیک کنید که به معنی فهرست بلندگو های بلوتوثی می باشد.

و سرنجام روی اسم دستگاه اسپیکر خود کلیک کرد کنید، اسپیکر شما با موفقیت به تلویزیون متصل خواهد شد.

دو برند تولید کننده تلویزیون محبوب و پرفروش در ایران و نحوه اتصال اسپیکر بلوتوثی به آنها

اتصال اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون سامسونگ

۱- روی کنترل تلویزیون وارد منو ( menu ) شوید.

۲- در قسمت منو وارد تنظیمات ( Setting ) شوید.

۳- سپس در فهرست داده شده گزینه ( Sound Output ) را که به معنای خروجی صدا است را انتخاب کنید.

۴- منویی برای شما باز می شود ( Bluetooth Speaker List ) روی آن کلیک کنید که به معنی فهرست بلندگو های بلوتوثی می باشد و سرنجام نام دستگاه اسپیکر یا ساندربار خود را وارد کنید و دستگاه شما به تلویزیون متصل می شود.

نحوه اتصال دستگاه های بلوتوثی به تلویزیون سونی

۱- روی دکمه ( Home ) کنترل تلویزیون کلیک کنید.

۲- وارد تنظیمات ( Setting ) شوید.

۳- در تنظیمات روی ( Remote control accessories ) که به معنی کنترل از راه دور لوازم جانبی است کلیک کنید.

 

جمع بندی

برای اافزایش صدای تلویزیون و دو چندان کردن لذت فیلم دیدن، از اسپیکر های اکسترنال استفاده می‌کنند. اسپیکر ها را می‌توان به دو روش بی سیم و سیم دار به تلویزیون متصل کرد. انواع کابل پر کاربرد و استفاده های آن‌ها را با هم مطالعه کردیم. که شما می‌توانید طبق نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. هم‌چنین نحوه اتصال و مسیر متصل کردن اسپیکر را به دو برند تلویزیون محبوب و معروف آموزش دادیم که کار شما را راحت‌تر کرده‌باشیم.

می‌توانید اطلاعات کامل‌تر را در وبسایت استایل‌آپ و نحوه اتصال اسپیکر و ساندبار به تلویزیون بخوانید.

اگر می خواهید استایلی جدید را تجربه کنید و بهترین کالا ها و مرغوب ترین لوازم جانبی را داشته باشید می توانید به سایت استایل اپ مراجعه فرمایید که با کیفیت ترین لوازم جانبی اورجینال را با ضمانت در اختیار شما قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *