۰

داوران عصر جدید از حال و هوای برنامه علیخانی چه می‌گویند؟

داوران عصر جدید

داوران عصر جدید

حدود ۴ سال از تولید و پخش برنامه «عصر جدید» می‌گذرد. شبکه سه از بهمن ۹۷ این فرصت را در اختیار همه مردم ایران قرار داده تا افراد مستعد با هر نوع توانایی وارد میدان دیده شدن و رقابت شوند.

یک روز عصر بهاری به محل ضبط برنامه رفتیم تا بدانیم در پشت صحنه «عصر جدید» چه می‌گذرد. با راهنمایی یکی از عوامل با قدم زدن روی فرش قرمز راهی پشت صحنه عصر جدید شدیم.

یکی از سالن‌های سرپوشیده باشگاهی در شمال تهران به صورت دو طبقه درآمده، یک طبقه که محل برگزای اجرا‌ها و صندلی مهمانان را تشکیل می‌دهد و طبقه بالاتر که اتاق داوران، نویسندگان، جلسات، گریم و … در آن تعبیه شده است.

داوران عصر جدید

LED بزرگی کنار سالن است که از آنجا به راحتی می‌توان به تماشای برنامه نشست. به گفته یکی از عوامل ضبط برنامه تازگی آغاز شده و تا بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت. تعدادی دوربین هم در گوشه‌هایی از سالن هست که تمام اتفاقات پشت صحنه را ضبط می‌کند.

روی LED پشت صحنه که شرکت کنندگان گروه‌های مختلف نشستند، صحبت‌های احسان علیخانی پخش می‌شود که در حال اجرای برنامه است.

داوران عصر جدید

چیزی حدود ۳۲ دوربین در مکان‌های مختلف استودیو جای گذاری شده است و برنامه را ضبط می‌کنند. مربیان هم همچون بهرام عظیمی، حمیدرضا ترکاشوند، سعید فتحی روشن، سروش کریم نژاد، عرفان طهماسبی، روزبه معینی، محمد زارع، فریبا فرجی پور و … در رفت و آمد هستند.

هر گروهی که آماده می‌شود هیجان عجیبی بین حضار و شرکت‌کننده‌ها به وجود می‌آید. در پشت صحنه نیز همه به وجد آمده و از روی صندلی‌های خود بلند شده و چشم به LED مقابل دوخته‌اند تا ببینند داوران چه کسانی را برای راهیابی به مرحله بعد انتخاب می‌کنند.

احسان علیخانی همراهی خوبی با داوران دارد

ساعت به ۲۱ نزدیک می‌شود و در میان اجرا‌ها با هماهنگی روابط عمومی برنامه عصرجدید گفتگویی با داوران و عوامل داشتیم.

کارن همایون فر یکی از داوران عصرجدید گفت: تجربه عصرجدید که مخاطب عام دارد خیلی تجربه تازه و هیجان انگیزی برای من بود.

به گفته وی احسان علیخانی در کار خودش بی نظیر است. هر ثانیه عصرجدید صد‌ها نفر ساعت کار می‌برد و تازمانی که در این برنامه نباشید نمی‌توانید آن را درک کنید.

داوران عصر جدید

همایون‌فر می‌گوید احسان علیخانی همراهی خوبی با داوران دارد؛ هیچ گاه تلاشی برای اعمال نظر نمی‌کند و تنها با توضیحات خود تلاش برای بهتر نظر دادن و داوری دارد.

با گذشت چند ساعت از حضور در پشت صحنه عصرجدید با مجید اسماعیلی داور سخت گیر هم گفتگو کردیم. به گفته اسماعیلی آنچه باعث شد پیشنهاد حضور در «عصر جدید» را قبول کند، این بود که احساس می‌کرد، باید با فضای عمومی جامعه ارتباط نزدیکتری برقرار کند و «عصر جدید» امکان این مواجهه خوب، مثبت و سازنده را برای مطرح کردن حرف‌های یک نفر فراهم می کند؛ کسی که توانایی دارد با جمعیت انبوه جامعه ارتباط برقرار کند.

اسماعیلی درباره کار با احسان علیخانی می‌گوید: آقای علیخانی آدم پرتوانی در برنامه سازی است. او به ابزار‌هایی که با آن‌ها کار می‌کند آشناست و کاملا به موضوع برنامه‌سازی تسلط دارد و نکات قابل توجهی در کاری که انجام می‌دهد، وجود دارد. احسان علیخانی کاملا نشان می‌دهد که با افکار عمومی می‌تواند ارتباط برقرار کند و می‌تواند آن را رشد دهد؛ به‌نظرم به این موقعیت باید با دقت، توجه وپژوهش نگاه شود.

داوران عصر جدید

به گفته وی گاهی علیخانی در ابتدای جلسات ضبط برنامه «عصرجدید» از بیننده‌ها، شرکت‌کننده‌ها و کسانی که در سالن هستند سوال‌هایی می‌پرسد که جواب‌های آن سوالات نشان می‌دهد ما چقدر می‌توانیم با افکار عمومی ارتباط سازنده برقرار کنیم. برای آن‌ها تولید فکر داشته باشیم، رشد طراحی کنیم و درمی‌یابیم این افکار چقدر رشدپذیر هستند.

داوران عصر جدید

اسماعیلی در پاسخ به اینکه در این فصل از برنامه شرکت‌کنندگان گروهی بیشتر به مرحله بعدی راه پیدا کردند، می گوید به هرحال کار‌های گروهی نسبت به کار‌های فردی توجه برانگیزتر هستند؛ البته تقریبا ما از همه انواع استعداد‌ها مواردی داشتیم که تا نیمه‌نهایی آمدند و در نیمه‌نهایی متوقف شدند؛ در کل معتقدم درباره موضوع استعدادیابی باید بیشتر از این‌ها حرف زد.

ذات عصرجدید استعدادیابی و نشان دادن جوانان ایرانی است

ایمان قیاسی مجری پشت صحنه عصر جدید در پاسخ به سوال اینکه چه خبر از فصل سوم عصرجدید گفت: عصرجدید فصل اول و دوم و سوم ندارد، عصرجدید همیشه عصرجدید است. به نظرم اهداف این برنامه باید توسط اهالی رسانه بیشتر دیده شود.

به گفته وی ، عصر جدیدی ها با آغوش باز انتقادات و پیشنهادات را می‌پذیرند؛ ذات عصرجدید استعدادیابی و نشان دادن جوانان ایرانی است و مخاطب میلیونی که این برنامه دارد برای عوامل کافی است.

داوران عصر جدید

مجری پشت صحنه عصر جدیدمی گوید دیدن اشک شوق و لبخند رضایت شرکت کنندگان و همراهان آنهاجذابیت خاصی دارد و ما تلاش کردیم در برنامه هشتگ عصرجدید این لحظات را روایت کنیم.

ساعت کمی از ۱ بامداد گذشته است و همچنان در استیج و پشت صحنه عوامل پر تعداد برنامه در رفت و آمد هستند، من خبرنگار لوکیشن را ترک می‌کنم؛ اما به گفته عوامل ضبط برنامه دوم تا ۶ صبح ادامه دارد!

گزارش و گفتگو از الهام قبادی

منبع : yjc

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *