۰

فرارهای موفق از آزکابان

فرارهای موفق از آزکابان

با وجود اینکه آزکابان به عنوان یکی از مکان های غیرقابل نفوذ به شمار میرود. جالب است بدانید که تا کنون حدود ۵ فرار موفق از این زندان گزارش شده است. احتمالا حدود ۳ فرار به کمک عوامل خارج از زندان باشد اما هرگز نمیتوان از تعداد باقی مانده گذشت کرد.
نقشه خانواده کراوچ سال ۱۹۸۲، بارتی کراوچ پسر، بلاتریکس، رودولفس و رابستن لسترینج به جرم شکنجه آلیس و فرانک لانگ باتم،در جلسه دادرسی حضور یافتند.طی این جلسه، بارتی (پسر) بارها از پدرش تقاضای عفو داشت که رد شد. پس از آن، مادر بارتی بارها از همسر خود درخواست کرد تا فرزند خود را از آزکابان خارج کند.هنگامی که وی بدلیل بیماری در بستر مرگ بود، بر طبق نقشه ای از پیش تعیین شده، مقرر شد تا جای بارتی پسر و مادر وی با استفاده از معجون مرکب تغییر کند.

با توجه به اینکه دمنتورها توانایی دیدن شخص مقابل را نداشتند، یک شخص زنده و یک شخص در حال مرگ را احساس کردند که وارد آزکابان میشوند.عملیات خانواده کرواچ با موفقیت به پایان رسید و مادر بارتی کمی پس از خوردن معجون، جان خود را از دست داد. اگرچه این فرار تا ۱۳ سال پنهان ماند اما یک فاجعه بزرگ برای آزکابان و وزارت سحر و جادو بود.زندگی پر حادثه بارتی کراوچ پسر پس از دستگیری در قالب آلستر مودی، با دستور کورنلیوس فاج (وزیر وقت سحر و جادو) و توسط بوسه یک دمنتور به پایان
رسید.

فرارهای موفق از آزکابان

اولین فرار، بدون دخالت عامل خارج از زندان
در سال ۱۹۹۳، سیریس بلک پس از مشاهده تصویر پیتر پتی گرو در ظاهر یک موش خانگی تصمیم گرفت تا از آزکابان بگریزد.این واقعیت که سیریس هیچ گناهی مرتکب نشده بود باعث شد تا وی همچنان توانایی تغییر شکل به سگ را داشته باشد.هنگامی که دمنتورها غذای روزانه زندانیان را پخش میکردند، سیریس با تبدیل شدن
سگ، موفق به گریختن از آزکابان شد.اتفاقی که فورا در میان جادوگران و حتی اخبار ماگل ها پخش شد.سیریس بلک موفق به حضور در هاگوارتز، زمین کوییدیچ و خوابگاه گریفیندور هم شد. اتفاقی که حفرات امنیتی هاگوارتز را به وضوح اثبات کرد.سیریس بلک در سال ۱۹۹۶ هنگامی که به همراه محفل ققنوس، قصد کمک به ارتش دامبلدور را داشت توسط بلاتریکس لسترینج کشته شد.سرانجام، مرگ او توسط یک مرگ خوار، باعث اثبات بی گناهی وی شد.

فرارهای موفق از آزکابان

انفجار دیوار آزکابان
سال ۱۹۹۶، در پی قیام پنهانی لرد ولدمور (پس از مرگ سدریک دیگوری) دیوار آزکابان توسط مرگ خواران منفجر شد. این انفجار باعث شد تا ده زندانی فوق امنیتی از جمله سه لسترینجا مشهور، دالاهوف،روکوود، تراورز، مالسیبر و ۳ مرگ خوار از آزکابان بگریزند. تمامی این افراد در نبرد سازمان اسرار دوباره به آزکابان بازگشتند(بجز بلاتریکس لسترینج که به لطف لرد سیاه موفق شد از چنگ کارآگاهان بگریزد. علاوه بر آنها، استنلی شان پایک، لوسیوس ملفوی، کوربن یکسلی،نات،والدن مکنر، آوری و کرب پدر در آزکابان محبوس شدند.

وزارت سحر و جادو در خوابی عمیق؟! |
همانطور که قابل حدس بود، تمام زندانیانی که در مورد قبلی ذکر شدند، موفق به گریختن از آزکابان شدند.۲۷ جولای ۱۹۹۷، افراد مذکور به سمت عمارت اربابی ملفوی نقل مکان کردند و تمامی آنها در نبرد هفت پاتر و حمله به عروسی بیل و فلور ویزلی حضور داشتند.

فرارهای موفق از آزکابان

در ۱ آگوست ۱۹۹۷ با مرگ اسکریم جیور (وزیر وقت سحر و جادو) بدست لرد سیاه،سکان وزارت سحر و جادوی بریتانیا به دست مرگ خواران افتاد.این اتفاق باعث شد تا تمامی خادمان باقی مانده لرد ولدمورت از آزکابان آزاد شوند و در اولین اقدام خود، حمله ای برق آسا به مکان ازدواج بیل و فلور ویزلی داشته باشند.

مورد بعدی بر اساس داستان فرزند نفرین شده است.پس از شکست لرد سیاه، تمامی مرگ خواران باقی مانده به آزکابان بازگشتند و تمامی دمنتورها از آزکابان رانده شدند. در بین زندانیان، نام رودولفوس لسترنج هم به چشم می خورد.مرگ خواری که تا کنون دو بار از آزکابان گریخته بود و همچنان به جرم شکنجه کارآگاه لانگ باتم و همسر وی در آزکابان حضور داشت. لسترینج در سال ۲۰۲۰ با قصد آگاهی دلفینی ریدل از تبار و دودمانش، تصمیم به فرار سوم خود گرفت.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *