۰

immersive view به نقشه گوگل اضافه می شود

نقشه گوگل

نقشه گوگل

Google Translate تنها برنامه/سرویسی نبود که ویژگی‌های جدیدی را امروز در Google I/O دریافت کرد؛ Maps نیز اینگونه بود. اواخر امسال نقشه گوگل ( Google Maps ) چیزی به نام نمای غوطه ور ( immersive view ) دریافت می کند و نام آن کاملاً واضح است. این سرویس در ابتدا باید برای لس آنجلس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو کار کند، و شهرهای بیشتری به زودی پس از آن ارائه خواهند شد.

حالا این همه هیاهو برای چیست؟ نمای همه‌جانبه نمای خیابان و عکس‌های هوایی را به سطحی کاملاً دیگر می‌برد و آنها را با هم ترکیب می‌کند تا شما را در حال و هوای مکانی از هر کجای دنیا که ممکن است باشید غوطه‌ور کند. بنابراین، فرض کنید می خواهید به طور مجازی به لندن سفر کنید و “بر فراز وست مینستر پرواز کنید تا محله و معماری خیره کننده مکان هایی مانند بیگ بن را از نزدیک ببینید”. نمای همه جانبه به شما امکان می دهد این کار را انجام دهید.

با یک اسلایدر زمان می توانید بررسی کنید که منطقه در زمان های مختلف روز و در شرایط آب و هوایی مختلف چگونه به نظر می رسد و بنابراین متوجه شوید شلوغ ترین نقاط کجا هستند. وقتی به سطح خیابان پایین می‌روید، می‌توانید اطلاعاتی مانند شلوغی زنده و ترافیک اطراف را ببینید، و حتی به داخل رستوران‌ها و مکان‌های دیگر نگاهی بیندازید تا قبل از رفتن، تصوری از وضعیت آنها پیدا کنید.

نمای همه جانبه باید «تقریباً بر روی هر تلفنی» کار کند، و این کار با توانایی Google در ترکیب میلیاردها نمای خیابان و تصویر هوایی برای ایجاد «یک مدل دیجیتالی از جهان» امکان‌پذیر شده است.

نقشه گوگل

مسیریابی سازگار با محیط زیست به زودی پس از اولین بار در ایالات متحده و کانادا به اروپا می آید، در حالی که Live View اکنون برای توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث در دسترس است. Live View قابلیتی است که به شما کمک می‌کند با استفاده از AR با نمایش فلش‌ها و جهت‌ها، در خیابان ها قدم بنزید و در اطراف حرکت کنید.

 قبلاً شرکت‌هایی مانند Lime از این برای کمک به دوچرخه‌سواران برای پارک دوچرخه‌های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی خود استفاده می‌کنند، در حالی که Telstra و Accenture از آن برای کمک به علاقه‌مندان به ورزش و شرکت کندگان کنسرت برای یافتن صندلی‌ها، جایگاه‌ها و دستشویی‌های خود در استادیوم مارول در ملبورن استفاده می‌کنند.

منبع : Google

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *