۰

چرا دکتر استرنج یک انتقام جو نیست؟

دکتر استرنج

دکتر استرنج

با وجود مبارزه در کنار انتقام جویان در Infinity Saga، در Multiverse of Madness دکتر استیون استرنج به طور رسمی عضوی از قدرتمندترین قهرمانان زمین نیست. در فیلم Multiverse of Madness ، دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) با آمریکایی چاوز (Xochitl Gomez) که در چندجهان سفر می کند، ملاقات می کند، که معضل خود را در مورد ناتوانی در کنترل قدرت های خود و اینکه شیاطین او را شکار می کنند، مطرح می کند. استرنج به خاطر کمک به آمریکا در به دست آوردن کتاب ویشانتی برای مقابله با تهدید به واندا ماکسیموف (الیزابت اولسن) روی می آورد و به او می گوید: “من می توانم از یک انتقام جو استفاده کنم.” هم MCU و هم در کمیک های مارول، دکتر استرنج با انتقام جویان همکاری می کنند. با این حال، به نظر می رسد که دخالت او تنها موقتی بوده است.

استفن استرنج با بازی بندیکت کامبربچ در سال ۲۰۱۶ در Doctor Strange وارد MCU شد. یک جراح مغز و اعصاب با استعداد، دکتر استرنج، قبل از سفر به کمر تاج برای آموزش هنرهای عرفانی، در یک تصادف رانندگی به شدت دستان خود را مجروح کرد. او در دوران انتقام جویان ، سنگ زمان را به تانوس سپرد و در پایان جنگ اینفینیتی پس از بشکن تانوس پنج سال از زندگی اش پاک شد. با این حال، استرنج در آخرین نبرد پایان بازی با تانوس، همراه با سایر قهرمانان بازگشته است. پس از اینکه گروه عظیم ابرقهرمانی MCU تانوس را شکست داد، استرنج به Sanctum Sanctorum خود در شهر نیویورک بازگشت، جایی که پیتر پارکر (تام هالند) او را در Spider-Man: No Way Home در سال ۲۰۲۱ پیدا کرد. به درخواست پیتر، برای خنثی کردن دانش جهان از هویت مرد عنکبوتی، استرنج طلسمی انجام داد که به اشتباه باعث هجوم به multiverse شد.

اعتراف استرنج به اینکه می‌تواند از یک انتقام‌جو برای واندا در Doctor Srange 2 استفاده کند، به این معناست که مشارکت استرنج در مبارزه با تانوس در Avengers: Infinity War و Endgame منجر به القای رسمی او به گروه نشده است. در دنیای پس از پایان بازی، به نظر می رسد که انتقام جویان در یک وقفه هستند. با مرگ تونی استارک (رابرت داونی جونیور)، استیو راجرز (کریس ایوانز) و ناتاشا رومانوف (اسکارلت جوهانسون) تنها سه نفر از شش فرد اصلی انتقام‌جویان زنده باقی می ماند، در حالی که ظاهراً کلینت بارتون نیز از این گروه کناره گیری کرده است. با شکست‌های زیاد در میان قهرمانان اصلی انتقام‌جویان، می‌توان انتظار داشت که دکتر استرنج نقش اصلی را ایفا کند، اما به احتمال زیاد سرنوشت او جای دیگری است.

دکتر استرنج

چیزی که دکتر استرنج را از اونجرز در MCU متمایز می کند این است که او همیشه شخصیتی بوده که تکی عمل کمی کند و به حرف کسی گوش نمی دهد. استرنج در صورت نیاز به انتقام جویان کمک کرده است، اگرچه او جایگاه واقعی خود را در کامار تاج و نزد استادان هنرهای عرفانی می داند. خود کامبربچ به KCRW توضیح داد که چرا استرنج مرتباً عنوان «انتقام‌جو» را یدک نمی‌کشد، و اظهار داشت: «او آنجاست تا از واقعیت انتقام‌جویان به گونه‌ای متفاوت از آنچه که آن‌ها با آن مبارزه می‌کردند محافظت کند تا جایی که همه چیز در دو فیلم آخر انتقام جویان به هم می‌خورد. ، بنابراین او جایگاه خود را به عنوان یک بزرگسال در حاشیه آن حفظ می کند، اما من فکر می کنم فقط برای مدتی اینگونه خواهد بود.”

با فرض اینکه استرنج مسیرش را تغییر ندهد، او می‌تواند در آینده به نسخه MCU ایلومیناتی بپیوندد، همانطور که داستان‌های کمیک او نشان می‌دهد. ایلومیناتی به عنوان واحدی شبیه به انتقام جویان از Earth-838 در Multiverse of Madness نشان داده شد، بنابراین ممکن است هدف Strange سازماندهی تیم ابرقهرمانی بعدی MCU نیز باشد. شاید او حتی با جادوگر سوپریم ونگ (بندیکت ونگ) کار کند و به آموزش جادوگری آمریکا چاوز پس از اولین حضور او در دکتر استرنج ۲ در MCU کمک کند.

پس از وقایع Multiverse of Madness، داستان قهرمان عنوان دارای فصل های زیادی است. برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی، استرنج به چندجهانی وابسته به نظر می‌رسد، زیرا تلاش‌های او در هر دوی فیلم No Way Home و Doctor Strange 2 به ناچار او را موظف می‌کند تا تهدیدات جهان‌های دیگر را تنظیم کند. با این حال، فوراً باید به فساد خود از خواندن کتاب دارکلد رسیدگی کند. مسائل پیچیده‌تر، ورود اسرارآمیز کلیا (شارلیز ترون) پس از صحنه بعد تیتراژ است که یک دکتر استرنج سه چشم را وارد بعد تاریکی کرد. کاوش در سمت شوم استرنج، احتمالات زیادی را برای آینده MCU او باز می کند. با این حال، بعید است که او در فهرست انتقام جویان جایی پیدا کند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *