۰

داستان واقعی Inglourious Basterds: الهامات زندگی واقعی فردریک زولر

داستان واقعی Inglourious Basterds

داستان واقعی Inglourious Basterds

داستان واقعی Inglourious Basterds

Inglourious Basterds کوئنتین تارانتینو نسخه ای جایگزین از جنگ جهانی دوم را بررسی می کند، و در حالی که شخصیت های اصلی آن تخیلی هستند، بسیاری از آنها بر اساس افراد واقعی ساخته شده اند، از جمله فردریک زولر با بازی دانیل برول. تارانتینو در طول دوران حرفه ای خود به عنوان یک فیلمساز، ژانرهای مختلفی را مورد بررسی قرار داده است، همه آنها با سبک روایی خاص خود و المان های خشونت و خون، و همچنین نگاهی به نسخه های متناوب تاریخ با دو تا از تحسین شده ترین آثار او (و در عین حال بحث برانگیز) Inglourious Basterds و Once Upon a Time in Hollywood به مخاطب داده است.

داستان این فیلم در طول جنگ جهانی دوم رخ می دهد، Inglourious Basterds دو داستان را با یک هدف مشترک روایت می کند: کشتن هر چه بیشتر نازی ها، از جمله هیتلر. یک داستان گروهی از سربازان معروف به “حرامزاده ها” به رهبری آلدو رین (برد پیت) را دنبال می کند و داستان دیگر داستان شوشانا دریفوس/امانوئل میمیو (ملانی لوران)، صاحب سینمای یهودی است که خانواده اش توسط SS کشته شده است. افسر هانس لاندا (کریستف والتز) اکنون برای انتقام آماده است. با این حال، لاندا تنها مانع در مسیر شوشانا نبود، زیرا او همچنین با فردریک زولر ملاقات کرد.

زولر یک تک تیرانداز ارتش آلمان بود که شوشانا را در پاریس ملاقات کرد و شیفته او شد، اما او همیشه پیشرفت های او را رد می کرد. زولر بیش از حد اعتماد به نفس داشت زیرا داستان او توسط جوزف گوبلز (سیلوستر گروت) به یک فیلم تبلیغاتی تبدیل شد، و او می خواست این فیلم در تئاتر شوشانا نمایش داده شود. اگرچه زولر، داستان او با شوشانا و فیلم Stolz der Nation (غرور ملت) تخیلی هستند، زولر بر اساس دو مرد واقعی ساخته شده است: تک تیرانداز اتریشی ماتئوس هتزناور و بازیگر آئودی مورفی.

داستان واقعی Inglourious Basterds

ماتیوس هتزنوئر در لشکر سوم کوهستانی در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم خدمت می کرد و ۳۴۵ نفر را به قتل رساند. هتزناور در سال ۱۹۴۴ صلیب شوالیه صلیب آهنین را دریافت کرد و در سال ۱۹۴۵ توسط سربازان شوروی اسیر شد و پنج سال در اردوگاه زندانی شوروی گذراند و در سال ۲۰۰۴ مرد. آئودی مورفی یک سرباز و بازیگر آمریکایی بود که تمام جایزه های رزمی نظامی را دریافت کرده بود، مانند مدال افتخار برای شجاعت.

 مورفی در ۱۹ سالگی به تنهایی گروهی از سربازان آلمانی را به مدت یک ساعت در کولمار پاکت در فرانسه در سال ۱۹۴۵ مهار کرد، سپس در حالی که مجروح و فاقد مهمات بود، یک ضد حمله موفق را رهبری کرد. پس از جنگ، مورفی بازیگر شد و در حالی که بیشتر نقش‌هایش وسترن بود، خودش را در فیلمی بر اساس خاطراتش قرار داد . او در سال ۱۹۷۱ در یک سانحه هوایی جان باخت.

در Inglourious Basterds، دستاوردهای نظامی فردریک زولر نیز برجسته بود، اما آشکارا وحشتناک: او به شوشانا گفت که در روز اولی که در برج ناقوس یک شهر محصور شده بود، ۶۸ نفر را کشت، سپس ۱۵۰ نفر را در روز دوم و ۳۲ نفر را در روز سوم کشت. این مورد توجه گوبلز را به خود جلب کرد و او از زولر خواست که در Nation’s Pride بازی کند و او نیز چنین کرد. غرور ملت چیزی است که در نهایت زولر را به مرگ سوق داد، زیرا فیلم برای اولین بار در تئاتر شوشانا نمایش داده شد، جایی که او (و حرامزاده ها بدون اطلاع از یکدیگر) دامی برای همه شرکت کنندگان نازی گذاشتند، اما زولر در نهایت توسط شوشانا کشته شد . نیز الهامات پشت سر فردریک زولر از Inglourious Basterds جالب است و وقتی به داستان های آنها نگاهی بیندازید، تأثیر آنها بر زولر بسیار واضح است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *