۰

چرا کانشو مارک اسپکتور را به عنوان شوالیه ماه انتخاب کرد؟

مارک اسپکتور

اپیزود ۵ شوالیه ماه دقیقا لحظه ای را نشان می دهد که مارک اسپکتور قهرمان شده است، و بینش جالبی را در مورد اینکه دقیقاً چرا کانشو مارک را به عنوان آواتار خود انتخاب کرد، ارائه می دهد. اپیزود ۵ مون نایت، مارک و استیون را در خاطرات خود نشان می هد که سعی می کنند اختلافات خود را از طریق درک متقابل یکدیگر حل کنند. با انجام این کار، این اپیزود اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه مارک در نمایش MCU نشان می دهد، از جمله اینکه چگونه او آواتار Khonshu شد.

Moon Knight قسمت ۵ رویدادهای مهم زندگی مارک را بررسی می کند، از جمله مرگ برادر جوانش، که او در قبالش احساس مسئولیت می کرد. نشان داده می‌شود که اختلال هویت تجزیه‌ای او ناشی از این آسیب و رفتارهای توهین‌آمیز مادرش در سال‌های بعد است که منجر به هویت جایگزین استیون گرانت شد. تبدیل شدن مارک به آواتار خدای مصری کانشو خیلی دیرتر اتفاق می‌افتد، زمانی که یک ماموریت در صحرا اشتباه می‌شود و مارک خود را در حال مرگ در معبد کانشو می‌بیند.

انتخاب مارک توسط کانشو به عنوان آواتار خود ممکن است تا حدودی تصادفی به نظر برسد، اما Moon Knight قسمت ۵ به وضوح نشان می دهد که خدای مصری انتخاب خود را با دقت سنجیده است. کانشو اختلال تجزیه هویت مارک را چیزی می‌دید که به راحتی قابل استثمار است، و با استفاده از ماهیت آسیب‌های دوران کودکی‌اش برای توسل به قوانین اخلاقی‌اش، او را دستکاری کرد. علاوه بر این، مهارت های مارک به عنوان یک مزدور با نقش آواتار Khonshu همپوشانی دارد و او را برای خدای مصری مناسب می کند.

مارک اسپکتور

زخمی شدن مارک در معبد کانشو ممکن است تصادفی باشد، اما کانشو به دلیلی به او قدرت مون نایت را پیشنهاد کرد. گفته می‌شود که نقشه او برای مارک اسپکتور با دستکاری آغاز می‌شود و خدای مصری به «درد درون او» اشاره می‌کند. او همچنین می گوید که ذهن مارک “شکسته، شکسته” است و این او را به “نامزدی شایسته” برای آواتار خود تبدیل می کند. مارک و استیون هر دو این را به عنوان دستکاری تصدیق می کنند و مارک توضیح می دهد که این تنها راهی است که می تواند زنده بماند.

مفهوم سخنان کانشو این است که او اختلال تجزیه هویت مارک را چیزی می داند که نقش او را به عنوان شوالیه ماه آسان تر می کند. با این حال، لایه اضافه شده از دستکاری در وعده کانشو در مورد محافظت از “مسافران شب” و مجازات “کسانی که شایسته آن هستند” است، که باعث عصبانیت مارک به خاطر آزار فیزیکی او از مادرش می شود. این احساس بی‌عدالتی شخصی، شخصیت مارک را شکل داد، و این چیزی است که به نظر می‌رسد Khonshu از آن استفاده می‌کند تا مارک را برای تبدیل شدن به آواتار خود دستکاری کند.

اختلال هویت مارک اسپکتور و آسیب های دوران کودکی او هر دو به طور ماهرانه ای توسط Khonhu در اولین ملاقات این جفت مورد اشاره قرار می گیرند، و آنها را به وضوح برای نقش مارک به عنوان آواتار خدا مهم می کند. همراه با توانایی های مارک به عنوان یک مزدور – یا به قول کانشو یک “جنگجو” آشکار می شود که او مارک را کاندیدای عالی برای تبدیل شدن به شوالیه ماه می داند. ترکیبی از تجربیات، شخصیت و اختلال تجزیه هویت مارک، او را به طور منحصر به فردی با هدف Khonshu سازگار می کند. این باعث می‌شود که او برای رفتارش با مارک، چهره‌ای کاملاً ناخوشایند و دستکاری‌کننده به نظر برسد، اما لایه‌های مقاصد کانشو داستان مون نایت را جذاب‌تر می‌کند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *