۰

معرفی تاورت Taweret در شوالیه ماه ؛ خدای مصری تازه معرفی شده کیست؟

معرفی تاورت Taweret در شوالیه ماه

معرفی تاورت Taweret در شوالیه ماه

معرفی تاورت Taweret در شوالیه ماه

پس از چهار قسمت، مارول جهان را با یک نمایش ماجراجویی روانشناختی جذاب در قالب Moon Knight آشنا کرده است. بینندگان غرق درگیری داخلی اسکار آیزاک بین مارک اسپکتور مزدور، استیون گرانت، مورخ/کارمند فروشگاه هدایا و خدای مصری کانشو شده اند. در حالی که مخاطبان تلویزیون با این سه نفر و نبرد آنها برای متوقف کردن آرتور هارو با بازی ایتان هاک آشنا شده اند، تمرکز سریال بر اساطیر مصر است که به سریال عمق و جذابیت می بخشد.

این موضوع مطمئناً در پایان قسمت چهارم تکان دهنده شوالیه ماه وجود داشت. در اینجا، اسپکتور و گرانت در تلاش برای فرار از زندگی پس از مرگی که پس از یک برخورد به ظاهر مرگبار با هارو در آن قرار گرفتند، گرد هم آمدند. در حالی که این دو شخصیت با عجله راه خود را در پیچ و خم راهرو ها طی می کنند، ناگهان به دری رسیدند که توسط تاورت، جدیدترین خدای مصری سریال، باز شد.

تاورت کیست؟

معرفی تاورت Taweret در شوالیه ماه

تاورت خدای باروری و جوان سازی مصری است که تاریخچه آن به حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می رسد. او از نزدیک با محافظ زنان و خانواده ها مرتبط است. متداول ترین تصویر او تصویری از سر اسب آبی، با بازوها/پنجه های شیر، و دم و پاهای تمساح است. به عنوان محافظ زنان و کودکان، او به عنوان یک خدای خشن و قوی در نظر گرفته می شد که می توانست در هنگام زایمان نیز کمک کند. در واقع، بسیاری از زنان مصری برای محافظت از خود و فرزندانشان از شر، طلسم او را می پوشیدند.

بر اساس اساطیر مصری، تاورت دارای قدرت باز سازی است و می تواند از طریق رودخانه معروف نیل مصر زندگی را به ارمغان بیاورد. ارتباط تاورت با رود نیل به همین جا ختم نمی شود، زیرا اغلب به او به عنوان عامل طغیان سالانه رودخانه نگاه می شد و نام او را به خود اختصاص داد: “او که آب را حذف می کند”. علاوه بر این، او توانایی برکت دادن و پاکسازی مردگان را دارد و متوفی را در زندگی پس از مرگ و بازگشت به سرزمین زنده ها هدایت می کند.

تاریخچه تاورت در MCU :

معرفی تاورت Taweret در شوالیه ماه

معرفی تاورت Taweret در شوالیه ماه

تاورت در حالی که بخش مهمی از تاریخ مصر است، سابقه ای در کمیک های مارول ندارد. با این حال، این الهه در یک قسمت قبلی از شوالیه ماه ظاهر شده است. اشاره به Taweret در قسمت اول در حالی رخ می دهد که استیون در فروشگاه هدیه کار می کند. استیون در حالی که با رئیس موزه اش صحبت می کند، در حال سازماندهی چندین اسباب بازی مخمل است که شبیه اسب آبی هستند. وقتی رئیس استیون آنها را اسب آبی می خواند، سریعاً او را اصلاح می کند و به او می گوید که آنها در واقع الهه مصری تاورت هستند.

در حالی که این اولین حضور رسمی او در هر دنیای MCU است، این اولین حضور تاورت در تلویزیون نیست. او همچنین در سریال Lost به عنوان یک مجسمه در جزیره ظاهر می شود و رمز و راز را به سریال تلویزیونی اضافه می کند.

نقش تاورت در شوالیه ماه :

معرفی تاورت Taweret در شوالیه ماه

با دو قسمت باقی مانده از سریال، می توان حدس زد که تاورت نقش مهمی در کمک به مارک و استیون برای بازگشت به زمین بازی خواهد کرد. با سابقه ای که ریشه عمیقی در جوان سازی و پاکسازی مردگان دارد تا به دنیای زنده بازگردد، می توان به او به عنوان یک راهنمای دوستانه نگاه کرد. علاوه بر این، هنگامی که مخاطبان برای اولین بار در قسمت ۴ با او آشنا می شوند، او با یک سلام دوستانه به مارک و استیون خوش آمد می گوید. این احتمال وجود دارد که او برای کمک به آنها در نبرد علیه خدای آمیت و برنامه او برای برقراری عدالت برای مردم زمین وارد عمل شود.

موفقیت مون نایت به اعتباری بستگی دارد که سریال به اسطوره‌های مصری می‌آورد که برای روایت داستان خود از آن استفاده می‌کند. اضافه شدن الهه باروری تاورت راه‌های بیشتری را باز می‌کند که سریال می‌تواند شخصیت‌هایش را در ارتباط با دنیای مرموز اطرافشان قرار دهد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *