۰

آموزش وردپرس : رفع ارور Fix Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance

رفع ارور Fix Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance

رفع ارور Fix Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance

رفع ارور Fix Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance

آیا خطای «Briefly unavailable for scheduled maintenance» در وردپرس مشاهده می کنید؟ این خطا معمولا هنگام به‌روزرسانی هسته وردپرس، افزونه‌ها یا قالب های وردپرس ظاهر می‌شود.

اساسا، سایت وردپرس شما نمی تواند به روز رسانی را تمام کند و سایت شما را در مود (maintenance ) یا همان نگهداری گیر می اندازد.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی به رفع ارور Fix Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance بپردازید. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چرا این خطا رخ می دهد و چگونه می توانید در آینده از آن اجتناب کنید.

چرا ارور Maintenance Mode وردپرس رخ می دهد؟

صفحه Maintenance Mode وردپرس از نظر فنی یک خطا نیست. این یک صفحه اطلاع رسانی است.

در طول فرآیند به روز رسانی، وردپرس فایل های به روزرسانی لازم را در سرور شما دانلود می کند، آنها را استخراج می کند و سپس به روزرسانی را نصب می کند.

وردپرس همچنین سایت شما را در حالت تعمیر و نگهداری قرار می دهد و عبارت “Briefly unavailable for scheduled maintenance” را در طول فرایند نمایش می دهد.

رفع ارور Fix Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance

برای فعال کردن اعلان maintenance mode، وردپرس یک فایل .maintenance موقت در پوشه root وب سایت شما ایجاد می کند.

اگر همه چیز به طور عادی کار کند، احتمالاً این اعلان تنها برای چند ثانیه نمایش داده می شود. پس از به روز رسانی موفقیت آمیز، وردپرس به طور خودکار فایل تعمیر و نگهداری را حذف می کند تا maintenance mode را غیرفعال کند.

با این حال، گاهی اوقات به دلیل پاسخ آهسته سرور میزبان وردپرس یا مشکل حافظه کم، اسکریپت به روزرسانی به پایان می رسد و فرآیند را مختل می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، وردپرس فرصتی برای خارج کردن سایت شما از حالت تعمیر و نگهداری ندارد.

به عبارت دیگر، سایت شما همچنان اخطار حالت تعمیر و نگهداری را نشان می دهد و باید به صورت دستی آن را برطرف کنید.

چگونه خطای maintenance mode وردپرس را برطرف کنیم؟

برای اینکه وب سایت خود را از حالت نگهداری خارج کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل .maintenance را از پوشه root سایت خود حذف کنید.

رفع ارور Fix Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance

اگر نمی‌توانید فایل .maintenance را در فهرست اصلی وردپرس خود پیدا کنید، مطمئن شوید که تنظیمات نشان دادن فایل های مخفی در را فعال کرده اید.

در Cpanel می توانید با کلیک کردن روی گزینه Settings در بالا سمت راست صفحه و زدن تیک گزینه Show Hidden Files (dotfiles) این کار را انجام دهید.

رفع ارور Fix Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance

فایل .maintenance در پوشه public_html قرار دارد و پس از پیدا کردن و پاک کردن آن سایت شما دوباره به حالت اول خود باز می گردد.

چگونه از ایجاد ارور maintenance mode وردپرس در آینده جلوگیری کنیم؟

ما می دانیم که خطای “Briefly unavailable for scheduled maintenance” به دلیل پاسخ کند سرور یا مشکل حافظه کم در سرور میزبان وب شما ایجاد می شود.

ساده ترین راه برای جلوگیری از این خطا، ارتقا به پلن میزبانی بالاتر است.

اگر ارتقاء به یک پلن میزبانی بالاتر گزینه خوبی برای شما نیست، توصیه می کنیم به روز رسانی پلاگین و قالب را یک به یک انجام دهید.

اغلب کاربران تمایل دارند به سرعت روی گزینه به روزرسانی در زیر هر افزونه کلیک کنند. اما حتی یک میلی‌ثانیه تأخیر در اتصال می‌تواند باعث درگیری شود که باعث شود سایت شما درگیر این نوع مشکلات بشود.

به جای کلیک سریع روی گزینه به‌روزرسانی، توصیه می‌کنیم با حوصله هر افزونه را در یک زمان به‌روزرسانی کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *