۲

لیست تمام بازی های سری Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands

سری Borderlands به‌خاطر طنز بی‌نظیر، ترکیب منحصربه‌فرد گیم‌پلی RPG و FPS، و محیط‌های فانتزی وسترن فضایی پر جنب و جوش مورد احترام است.

Borderlands اصلی در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و با سه دنباله، سه بازی اسپین‌آف، الحاقات بی‌شمار DLC و حتی یک فیلم لایو اکشن Borderlands دنبال شد.

در این لیست، با فهرست کردن همه بازی‌های Borderlands به ترتیب تاریخ انتشار، همراه با خلاصه‌ای از تأثیر هر بازی بر سری، شوتر اعتیادآور لوتر را در تمام شکوهش بررسی می‌کنیم.

سری اصلی :

Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands
  • تاریخ انتشار : ۲۰ اکتبر ۲۰۰۹
  • پلتفرم ها : PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch, Mac

این بازی ای که همه چیز را شروع کرد، داستان Borderlands بر روی تیمی متشکل از Vault Hunters متمرکز است که به سیاره پاندورا سفر می کنند و به دنبال یک گاو صندوق افسانه ای هستند که شایعه شده است که فناوری پیشرفته و ثروت های ناگفته را در خود جای داده است.

بازیکنان یکی از چهار شخصیت قابل بازی را انتخاب می کنند: Brick، Lilith، Mordecai و Roland، که هر کدام مهارت ها، سبک بازی و شخصیت منحصر به فرد خود را دارند که بر گیم پلی و کاوش تاثیر می گذارد.

متحد کردن کلاس‌های شخصیت‌های متنوع بازی، انبار وسیعی از سلاح‌های تولید شده با پرک های ویژه، آمار و در برخی موارد، تایپ‌های عنصری اختصاص داده شده بود.

اکثر بررسی‌ها برای Borderlands مثبت بود و منتقدان به سیستم ساده مدیریت آیتم‌ها، گیم‌پلی FPS یک تکه، مکانیک‌های RPG اصلاح‌شده و سبک هنری زیبای cel-shaded اشاره کردند.

Borderlands 2

لیست تمام بازی های سری Borderlands
  • تاریخ انتشار : ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲
  • پلتفرم ها : PC, PS3, PS4, PS Vita, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch, Mac, Linux

بازی Borderlands 2 که سه سال بعد منتشر شد، شاهد بازگشت بازیکنان به پاندورا در پنج سال آینده با تیم جدیدی از Vault Hunters: Axton، Maya، Salvador و Zer0 است.

با کمک گروهی از شورشیان به نام Crimson Raiders، بازیکنان تصمیم گرفتند تا Handsome Jack را شکست دهند و از باز کردن قدرت در یک گاو صندوق مرموز جدید جلوگیری کنند.

بر اساس بازخورد بازیکنان از بازی اول، Borderlands 2 شامل تعدادی اصلاحات بود، یعنی یک رابط کاربری بهبود یافته، سلاح‌هایی با ظاهر متمایزتر، و یک روایت فشرده‌تر که بر داستان‌گویی محیطی تأکید داشت.

در نهایت، این بازی یک موفقیت بزرگ بود که تقریباً از هر نظر نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت کرد و بیشتر تمجیدها به تنوع سلاح‌های Borderlands 2 و بازی شوتر رضایت‌بخش انجام شد.

Borderlands: The Pre-Sequel

لیست تمام بازی های سری Borderlands
  • تاریخ انتشار : ۱۴ اکتبر ۲۰۱۴
  • پلتفرم ها : PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch, Mac, Linux

Borderlands: The Pre-Sequel که سومین بازی اصلی این سری است، تمرکز خود را روی جک، کارمند Hyperion Corporation که بعدا تبدیل به شرور Handsome Jack می شود، معطوف می کند.

پس از اینکه ایستگاه فضایی هلیوس که جک در آن کار می‌کند توسط یک واحد نظامی مخفی به نام Lost Legion نفوذ می شود، جک با گروهی از Vault Hunter ها متحد می‌شود تا هلیوس را پس گرفته و یک گاو صندوق پنهان در ماه پاندورا را پیدا کند.

The Pre-Sequel از موتور و گیم پلی Borderlands 2 ساخته شده و در عین حال مکانیک های جدیدی مانند محیط های کم گرانش، آسیب عنصری “Freeze”، محدودیت های اکسیژن و موارد دیگر را معرفی می کند.

اگرچه بازی به دلیل ویژگی‌های جدید، کلاس‌های شخصیت‌ها و نوشتار مورد ستایش قرار گرفت، اما به دلیل طراحی‌های لول غیرمعمول و فقدان نوآوری کلی در مقایسه با نسخه‌های قبلی خود مورد انتقاد قرار گرفت.

Borderlands 3

لیست تمام بازی های سری Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands

  • تاریخ انتشار :۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹
  • پلتفرم ها : PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Mac

Borderlands 3 که شش سال پس از The Pre-Sequel منتشر شد، طولانی‌ترین دوره توسعه را در بین بازی‌های سری اصلی، از جمله Borderlands اصلی، دارد.

این بازی هفت سال پس از Borderlands 2 اتفاق می‌افتد، بازیکنان که کنترل یکی از چهار Vault Hunter جدید را به عهده می‌گیرند: Amara، Moze، Zane یا FL4K، زیرا آن‌ها می‌جنگند تا خواهر و برادر دوقلوی Troy و Tyreen Calypso را از به‌کارگیری قدرت Vault های بیگانه در سراسر بازی بازدارند.

برخلاف قسمت های قبلی، به شخصیت‌های قابل بازی به جای یک مهارت، سه مهارت بازشدنی اختصاص داده شد که به طور قابل توجهی تعداد ساخت‌های قابل اجرا را افزایش داد. علاوه بر این، آسیب عنصری “Slag” با “Radiation” جایگزین شد.

پس از انتشار، Borderlands 3 عمدتا نقدهای مثبتی دریافت کرد و منتقدان بر اصلاح مهارت‌های شخصیت، حرکت بازیکن و نتیجه‌گیری داستان تأکید کردند و در عین حال با هوش مصنوعی نامنظم بازی و برخوردهای خسته‌کننده دشمن «bullet sponge» مخالفت کردند.

اسپین آف ها :

Borderlands Legends

لیست تمام بازی های سری Borderlands
  • تاریخ انتشار : ۳۱ اکتبر ۲۰۱۲
  • پلتفرم ها : iOS

Borderlands Legends که تقریباً همزمان با Borderlands 2 راه اندازی شد، یک بازی استراتژی RPG از بالا به پایین ۴ نفره موبایل است که بازیکنان یکی از چهار Vault Hunter از بازی اول را کنترل می کنند.

همه آن‌ها توانایی‌های خود را از Borderlands حفظ می‌کنند، علاوه بر توانایی‌های فرعی جدید و سلاح‌های اختصاص داده شده که بازتاب سبک بازی مورد نظر آنهاست.

بازیکنان وظیفه دارند تا از امواج انواع دشمنان مانند راهزن، اسکاگ، روانی، کروز و غیره جلوگیری کنند تا بتوانند XP و لول بالاتری کسب کنند تا مهارت‌ها، سلاح‌ها و سایر پاداش‌ها را در این فرآیند به دست آورند.

Legends نقدهای متفاوتی دریافت کرد، به طوری که منتقدان پیش فرض بازی را جشن گرفتند اما با اجرا و کمبود محتوا آن مشکل داشتند.

Loot the World

لیست تمام بازی های سری Borderlands
  • تاریخ انتشار : ۱۲ دسامبر ۲۰۱۳
  • پلتفرم ها : iOS, Android

این بازی کمتر یک بازی ویدیویی و بیشتر به عنوان یک برنامه همراه برای Borderlands 2 است.اسپین آف Loot the World به بازیکنان برای اسکن بارکدهای تصادفی محصول و کدهای QR پاداش‌های خارج از بازی می‌دهد.

قبل از اینکه از کاربران خواسته شود دستگاه خود را به حساب Borderlands 2 SHiFT پیوند دهند تا پاداش‌های خود را منتقل کنند، این برنامه می‌تواند در مجموع تا ۲۰ مورد را ذخیره کند.

هنگامی که یک مورد خاص پیدا شد، کاربران می توانند کد را به شخص دیگری منتقل کنند تا بتوانند همان پاداش را دریافت کنند. با این حال، محدودیتی در استفاده از آن وجود داشت و کدها در نهایت از کار خواهند افتاد.

برنامه Loot the World انحصاری ایالات متحده بود و دو سال پس از انتشار در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۵ بسته شد.

Tales from the Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands

  • تاریخ انتشار : ۲۵ نوامبر ۲۰۱۴
  • پلتفرم ها : PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch, Mac, iOS, Android

بدون شک بلندپروازانه ترین اسپین آف Borderlands تا به امروز، Tales from the Borderlands یک بازی ماجراجویی اپیزودیک است که توسط Telltale Games ساخته شده است.

داستان آن پس از Borderlands 2 اتفاق می‌افتد، داستان آن بر روی یک کارمند Hyperion به نام Rhys و یک همکار به نام Fiona متمرکز است که با هم کار می‌کنند تا یک خزانه جدید را کشف کنند و گنجینه‌های آن را برای خود مطالبه کنند.

مانند دیگر عناوین Telltale مانند The Walking Dead و The Wolf Among Us، Tales from the Borderlands اقدامات بازیکنان را پیگیری می کند و از آنها برای تأثیرگذاری بر قسمت های بعدی داستان استفاده می کند.

جدای از شکایات جزئی در مورد موتور بازی قدیمی Telltale و طراحی تکراری گیم پلی، Tales from the Borderlands به دلیل نوشتن و وفاداری آن به منبع اصلی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

DLC های بخش داستانی :

Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands
  •   The Zombie Island of Dr. Ned – بازیکنان وظیفه دارند در یارو جاکوبز تحقیق کنند، جایی که دکتر ند در حال انجام آزمایشات روی کارگران بوده است.
  • Mad Moxxi’s Underdome Riot – بازیکنان وارد مسابقه ای می شوند که توسط معشوقه دیوانه Moxxi میزبانی می شود که در جستجوی همسر چهارم خود است.
  •  The Secret Armory of General Knoxx – بازیکنان با آتنا، موکسی و اسکوتر همکاری می کنند تا اطلس را در حالی که توسط ژنرال ناکس تعقیب می شود، از بین ببرند.
  • Claptrap’s New Robot Revolution – بازیکنان برای نابود کردن ارتشی از کلاپتراپ‌های سرکش و شستشوی مغزی که قصد نابودی بشریت را دارند، استخدام می‌شوند.

Borderlands 2

لیست تمام بازی های سری Borderlands
  • Captain Scarlett and Her Pirate’s Booty – بازیکنان با یک دزد دریایی به نام کاپیتان اسکارلت متحد می شوند تا گنج گمشده شن های کاپیتان بلید را ردیابی کنند.
  • Mr. Torgue’s Campaign of Carnage – بازیکنان وارد یک تورنمنت رزمی می شوند تا قهرمان پاندورا شوند که توسط آقای Torgue، مدیر عامل سازنده سلاح Torgue میزبانی می شود.
  • Sir Hammerlock’s Big Game Hunt – بازیکنان با Sir Hammerlock متحد می شوند تا عجیب ترین حیات وحش پاندورا را شکار کنند.
  • Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep – بازیکنان مجبور می شوند در یک RPG رومیزی با مضمون فانتزی به نام Bunkers and Badasses شرکت کنند و تاینی تینا به عنوان استاد بازی خدمت می کند.
  • Commander Lilith & the Fight for Sanctuary (Handsome Collection) – این DLC که به عنوان پلی بین BL2 و BL3 عمل می کند، بازیکنانی را در حال مبارزه برای بازپس گیری Sanctuary و نقشه Vault از Hector قرار می دهد.

Borderlands: The Pre-Sequel

لیست تمام بازی های سری Borderlands

لیست تمام بازی های سری Borderlands

  • Claptastic Voyage – بازیکنان در داخل مغز Claptrap نفوذ می کنند تا برنامه مرموزی به نام H-Source را به درخواست Handsome Jack بازیابی کنند.

Borderlands 3

  • Moxxi’s Heist of the Handsome Jackpot – بازیکنان وظیفه دارند به Moxxi کمک کنند تا کازینوی خود را که توسط Handsome Jack دزدیده شده است، پس بگیرد.
  • Guns, Love, and Tentacles – این DLC با مضمون لاوکرافت دارای بازیکنانی است که به وین رایت و سر همرلاک در برنامه ریزی عروسی خود در سیاره Xylourgos کمک می کنند.
  • Bounty of Blood – بازیکنان برای دفاع از شهر وستیج در برابر گروهی از قانون شکنان معروف به Devil Riders استخدام می شوند.
  • Psycho Krieg and the Fantastic Fustercluck – بازیکنان وظیفه دارند در تلاش برای حل معمای Vaulthalla وارد ذهن شکسته کریگ شوند و از آن نجات پیدا کنند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. FKFfff گفت:

    بازی New Tales from the Borderlands رو نگفتید
    این فرق داره با بازی Tales From Borderlands

  2. امیرعلی گفت:

    سلام
    ۴ تا بازی اول اصلی اند بقیش چرت و پرته امید وارم این بازی ها دوباره بدون تغییر داستان و با کیفیت های امروزی ساخته شوند یه اصطلاحی داشت الان یادم نیست
    من سومین گیم رو بازی کردم تا اواخرش واقعا عالی ترین
    من با ایکس باکس ۳۶۰ بازی کردم واقعا اگر غرق بازی بشید از پاش بلند نمیشید
    ترجیحا دو نفره به بالا بازی کنید اگه میخاین پدرتون در نیاد