۰

چیپست مدیاتک Dimensity 1300 رسما معرفی شد

چیپست مدیاتک Dimensity 1300

بدون سر و صدای زیاد، چیپست مدیاتک Dimensity 1300 معرفی شد که انتظار می رود در OnePlus Nord 2T/3 برای اولین بار معرفی شود.

این تراشه که بر اساس فرآیند ۶ نانومتری TSMC ساخته شده است، دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای با چهار هسته Cortex-A78 (یکی Ultra با فرکانس ۳ گیگاهرتز و سه هسته سوپر تا ۲.۶ گیگاهرتز) و چهار هسته با کارایی Cortex-A55 است که تا ۲ گیگاهرتز بالا می رود .پردازنده گرافیکی ۹ هسته ای نیز Arm Mali-G77 MC9 است.

Dimensity 1300 از نمایشگرهای تا ۱۶۸ هرتز با وضوح FullHD+ یا ۲۵۲۰×۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می کند. می‌توانید تراشه را با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x با سرعت ۴۲۶۶ مگابیت بر ثانیه pair کنید. Dimensity 1300 از نوع ذخیره سازی UFS 3.1 پشتیبانی می کند.

چیپست مدیاتک Dimensity 1300

ISP از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدیوهای حالت پرتره چند نفره و ویدیوهای ۴K HDR را ضبط کند. رمزگشایی AV1 با شتاب سخت افزاری برای پخش سریعتر ۴K وجود دارد.

مدیاتک اعلام نکرده است که کدام دستگاه‌ها ابتدا با Dimensity 1300 عرضه می‌شوند، اما انتظار داریم OnePlus Nord 3 نیز در میان آنها باشد. Dimensity 1300 باید عملکردی در مقیاس قدرتمندترین تراشه سری ۷ کوالکام یعنی اسنپدراگون ۷۷۸G ارائه دهد.

منبع : mediatek

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *