۰

معرفی تمام بازی های سری Life Is Strange بر اساس تاریخ انتشار

تمام بازی های سری Life Is Strange

تمام بازی های سری Life Is Strange

فهمیدن خط زمانی تمام بازی های Life Is Strange در طول سال‌ها سخت‌تر شده است زیرا دنباله‌ها، پیش‌درآمدها و اسپین‌آف‌های شماره‌دار و بدون شماره زیادی برای این سری منتشر شده است.

با اطمینان می توان گفت که سری بازی های Life Is Strange یکی از جذاب ترین، پیچیده ترین، هیجان انگیزترین و احساسی ترین بازی های ساخته های تا به الان است که با شخصیت پردازی های بسیار قوی و پخته خود توانسته است داستان های بسیار زیبایی را روایت کند.

ما در این مقاله تمام بازی های این سری را به ترتیب انتشار برای شما قرار داده ایم که می تواند برای کسانی که هنوز با این مجموعه آشنا نشده اند بسیار مفید باشد.

Life Is Strange

تمام بازی های سری Life Is Strange

تاریخ انتشار : ۳۰ ژانویه ۲۰۱۵

پلتفرم ها : Windows, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Switch, Linux, Mac, iOS, Android

بازی اصلی Life Is Strange عکاس ۱۸ ساله و با استعدادی به نام مکس کالفیلد را دنبال می کند که در حال کنار آمدن با قدرت های تازه یافته اش است.

مکس یک توانایی ماوراء طبیعی دارد که به او اجازه می دهد در طول زمان به عقب یا جلو حرکت کند تا وضعیت اشیاء و تأثیر آنها بر افراد اطراف خود را تغییر دهد.

کاربردهای آن بسته به سناریو متفاوت است و به مکس اجازه می‌دهد تا روابط با دوستان و خانواده‌اش را اصلاح کند، معماهای بزرگ‌تر را حل کند و از افراد قلدر و زورگو انتقام بگیرد.

او از این قدرتش به همراه دوست قدیمی اش کلوئی پرایس به دنبال حل پرونده ناپدید شدن یکی از دانش آموزان مدرسه به نام ریچل امبر استفاده می کند تا راز های تاریک این پرونده را کشف کند.

پس از انتشار، بازی نقدهای مطلوبی دریافت کرد که تاکید آن بر توسعه شخصیت و رویکرد به ترکیب سفر در زمان بود.

Life Is Strange: Before the Storm

تمام بازی های سری Life Is Strange

تاریخ انتشار : ۳۱ اوت ۲۰۱۷

پلتفرم ها : Windows, PS4, Xbox One, Switch, Linux, Mac, iOS, Android

Before the Storm دومین ورودی این سری و اولین بازی است که توسط Deck Nine به جای Dontnod Entertainment ساخته می شود.

داستان آن به عنوان پیش درآمدی برای Life Is Strange است، داستان کلویی پرایس ۱۶ ساله و رابطه او با هم مدرسه ای ریچل امبر سه سال قبل از قسمت اول بازی است.

گیم پلی حول تعامل با محیط و شخصیت ها از طریق گفتگو با قابلیت «Backtalk» می چرخد که به Chloe اجازه می دهد تا از موقعیت های خاص خارج شود.

پس از انتشار، Life Is Strange: Before the Storm به طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرد که شخصیت‌ها و مضامین آن را تحسین می‌کردند.

The Awesome Adventures of Captain Spirit

تمام بازی های سری Life Is Strange

تاریخ انتشار : ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸

پلتفرم ها : Windows, PS4, Xbox One

The Awesome Adventures of Captain Spirit یک نسخه ی دمو رایگان برای Life Is Strange 2 است که سه سال پس از وقایع بازی اول در همان جهان اتفاق می افتد.

در آن، بازیکنان با کریس، یک پسر ۹ ساله با تخیل بیش از حد آشنا می‌شوند که دوست دارد از واقعیت فرار کند و به عنوان جایگزین خود، Captain Spirit، به ماجراجویی‌های خارق‌العاده برود.

گیم پلی بسیار شبیه به فرمت سنتی Life is Strange است و شما را در مجبور به حل پازل، تعامل با شخصیت های دیگر و انتخاب هایی که بر داستان تاثیر می گذارد، می کند.

Life Is Strange 2

تمام بازی های سری Life Is Strange

تاریخ انتشار : ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸

پلتفرم ها : Windows, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Switch, Linux, Mac, iOS, Android

Life Is Strange 2 که به عنوان دنباله‌ای مناسب برای نسخه اصلی عمل می‌کند، Dontnod را دوباره در راس کار می‌بیند تا داستان جدیدی درباره دو برادر آمریکایی اسپانیایی تبار به نام‌های شان و دنیل تعریف کند.

به دلیل اتفاقاتی این دو برادر مجبور می شوند تا از دست پلیس فرار کنند و در امتداد ساحل غربی ایالات متحده شروع به حرکت می کنند تا جایی که برادر کوچکتر یعنی دنیل متوجه می شود که قدرت های خارق العاده ای دارد که می تواند با آن کار های زیادی انجام دهد.

در طول بازی، برادر بزرگتر شان وظیفه دارد تصمیماتی بگیرد که به مسیرهای منشعب در داستان منجر می شود و در عین حال به عنوان جانشین والدین برادرش عمل می کند.

Life Is Strange 2 با نقدهای کلی مثبت روبرو شد که داستان، گیم پلی مبتنی بر انتخاب و به تصویر کشیدن رابطه شان و دنیل را تحسین می کردند.

 

Life Is Strange: True Colors

تمام بازی های سری Life Is Strange

تاریخ انتشار : ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱

پلتفرم ها : Windows, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch

اگرچه Life is Strange در طول این سال‌ها به‌طور گسترده انتخاب بازیکنان را مورد بررسی قرار داده است، True Colors ثابت می‌کند که این فرنچایز در حین گفتن داستان‌های جدید هنوز هم جای پیشرفت دارد.

تمرکز بازی بر روی الکس چن، زن جوانی است که دارای قدرت های ماوراء طبیعی است که به او اجازه می دهد تا احساسات دیگران را از نزدیک تجربه کند، گویی او درحال تجربه همان احساسات است.

الکس با استفاده از این توانایی، در حالی که مرگ مرموز برادرش و افراد اطراف آن را بررسی می کند، سفری را برای کشف  رمز و راز این پرونده آغاز می کند.

پس از انتشار، Life Is Strange: True Colors عموما به دلیل شخصیت‌ها، نوشته‌ها، مضامین و عملکردش مورد ستایش قرار گرفت اما به دلیل طول نسبتا کوتاه، سرعت و تکرار آن مورد انتقاد قرار گرفت.

Life Is Strange Remastered Collection

تمام بازی های سری Life Is Strange

تاریخ انتشار : ۱ فوریه ۲۰۲۲

پلتفرم ها : Windows, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch

مجموعه بازسازی شده Life Is Strange اولین بار در مارس ۲۰۲۱ معرفی شد که شامل نسخه های به روز شده از Life Is Strange و Before the Storm است که توسط Deck Nine و Black Tower Studios ساخته شده است.

این بازی شامل تمام محتوای منتشر شده قبلی از هر دو بازی به همراه تصاویری بازسازی شده، انیمیشن تصویربرداری کامل از صورت، گیم پلی اصلاح شده و بهبود نور است.

در زمان عرضه، این بازی به عنوان بخشی از Life Is Strange: True Colors Ultimate Edition علاوه بر یک نسخه مستقل در دسترس قرار گرفت.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *