۰

سریال پیکی بلایندرز: مایکل گری باید کسی باشد که تامی شلبی را می کشد

سریال پیکی بلایندرز

سریال پیکی بلایندرز

تامی شلبی (کیلیان مورفی) گفت که به راه خود ادامه می دهد تا زمانی که مردی را پیدا کند که نتواند او را شکست دهد؛ آن مرد باید پسر عموی او، مایکل گری (فین کول) باشد. قسمت های جدید سریال پیکی بلایندرز نشان داد که تامی دست برتر را نسبت به مایکل دارد، با این حال، زمانی که زمانش برسد، تامی ممکن است به این نتیجه برسد که هزینه مقابله با مایکل روح اوست. فصل ۵ شاهد تشدید درگیری بین این دو بود. مایکل مسئول ضرر شرکت شلبی لیمیتد در سقوط وال استریت بود و زمانی که مایکل و همسرش جینا (آنیا تیلور جوی) پیشنهاد تجدید ساختار شرکت را دادند، تامی متقاعد شد که مایکل دنبال تاج و تخت خود است.

در اولین اکران فصل ششم پیکی بلایندرز، مایکل انگیزه جدیدی برای سرنگونی پسر عمویش پیدا کرد. IRA به تامی اطلاع داد که آنها مسئول ترور نافرجام اسوالد مازلی و مرگ چندین شخصیت هستند. بزرگترین فقدان مادر مایکل، پولی گری بود. پس از مرگ غم انگیز هلن مک کلوری، هنرپیشه، مرگ پولی در سریال نوشته شد. در مراسم تشییع جنازه او، مایکل مادرش را خطاب قرار داد و قسم خورد تا از تامی که او را مسئول مرگ او می‌دانست، انتقام بگیرد. در آخرین ملاقات او با تامی، پولی درگیری را پیش‌بینی کرد: «جنگی رخ خواهد داد و یکی از شما خواهد مرد. اما نمی توانم بگویم کدام یک.» در فصل ۴، پولی به درستی پیش‌بینی کرد که بچه لیزی یک دختر خواهد بود و دلیلی وجود دارد که باور کنیم او دوباره درست می‌گوید.

وقتی دشمنی آنها به پایان می رسد، مایکل باید پیروز شود و تامی را بکشد. این به این دلیل نیست که مایکل استراتژیست بهتری یا قدرتمندتر از تامی است، بلکه به این دلیل است که تامی با کشتن مایکل با تغییر شخصیت مثبت خود مخالفت می کند. در طول پرش زمان پیکی بلایندرز، تامی شلبی هوشیار تر و به قول خودش «مرد بهتری» شد. اگر تامی به روش های قبلی خود بازگردد و مایکل را بکشد، دوباره به سمت کاراکتر بدتر خود عقب می نشیند. شعری که تامی برای مایکل می خواند و همکاران عمو جک پیشنهاد کردند که او به این مسیر جدید گره خورده است، در حالی که مایکل ممکن است چنین نباشد.

سریال پیکی بلایندرز

تامی پیشنهاد کرد که می‌خواهد زندگی جنایی و خشونت‌آمیز خود را ترک کند، او به لیزی پیشنهاد کرد که وقتی کارش با مایکل و عمو جک تمام شد، دیگر هیچ کدام از این کار ها وجود نداشته باشد. پیکی بلایندرز ثابت کرده است که به ندرت در این کار محقق می شود زیرا جان و پولی آرزوهای مشابهی داشتند. تامی برای ایجاد یک زندگی آرام تر، الکل را کنار گذاشته و به جای خشونت به عقل متوسل شده است. هنگامی که در بار گیر افتاد ، او برای دفاع از خود بسیار عالی عمل کرد و جان طرف مقابل خود را نگرفت و از او گذشت. به نظر می رسد که این تغییر تامی را در مسیر بهبودی قرار داده است، زیرا او در ابتدای اپیزود تلاش کرد جان خود را بگیرد. اگر تامی مایکل را می کشت به حالت غیراخلاقی خود باز می گشت و دوباره دست به خودکشی می زد.

تامی در آخرین قسمت پیکی بلایندرز قطعه «A Poison Tree» ویلیام بلیک را خواند. به نظر می رسید که این شعر در تضاد با نحوه برخورد تامی و مایکل با خشم خود از آخرین ملاقاتشان بوده است. در فصل ۵، تامی تردیدها و ناامیدی های خود را به مایکل خالی کرد و از آن زمان، سعی کرد مرد بهتری شود. بنابراین، خشم تامی به پایان رسیده است. در همین حال، مایکل مخفیانه قول انتقام از تامی، “دشمن” خود را داده است و زمانی که تامی مسئول دستگیری او شد، خشمگین تر شد. خشم مایکل افزایش یافته است.

به نظر می رسد که تامی از این واقعیت که یک روز به زودی، مایکل سعی خواهد کرد او را بکشد، سر باز زد. وقتی او در جلسه به مایکل گفت: «انتقام گرفتن گاهی نیاز به زمان دارد. شما باید لحظه خود را انتخاب کنید. آن لحظه فرا خواهد رسید.» تامی فقط به انتقام از ارتش جمهوری خواه ایرلند اشاره نمی کردT او انتقامی را که سر راه او قرار خواهد گرفت، تصدیق کرد. جنگی که پولی پیشگویی کرده بود آغاز شده است، اما نبرد نهایی ممکن است در این فصل یا در فیلم بعدی پیکی بلایندرز رخ دهد. با این حال، زمانی که این اتفاق بیفتد، مایکل باید تامی را بکشد، در غیر این صورت، تامی به خود قبلی‌اش برمی‌گردد و چرخه خشونت ممکن است هرگز به پایان نرسد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *