۰

توضیح فیلمنامه spider man no way home درباره پایان فیلم و رابطه MJ و پیتر

توضیح فیلمنامه spider man no way home درباره پایان فیلم و رابطه MJ و پیتر

توضیح فیلمنامه spider man no way home درباره پایان فیلم و رابطه MJ و پیتر 1

توجه : این مقاله دارای اسپویل فیلم spider man no way home است.

توضیح فیلمنامه spider man no way home درباره پایان فیلم و رابطه MJ و پیتر

فیلمنامه رسمی فیلم Spider-Man: No Way Home نشان می دهد که میشل جونز/MJ ممکن است پیتر پارکر را در پایان فیلم به یاد بیاورد. بیش از یک ماه پس از اکران این فیلم در سینماها، استودیو مارول و سونی تصمیم گرفته‌اند فیلمنامه کامل No Way Home را به صورت آنلاین منتشر کنند. این فیلم که توسط کریس مک کنا و اریک سامرز نوشته شده است.

No Way Home نشان می دهد که مرد عنکبوتی (تام هالند) با هویت مخفی خود به عنوان پیتر پارکر که در حال فاش شدن به جهان است، برخورد می کند. پس از نقش داشتن در قتل میستریو، وضعیت پیتر به عنوان یک شخصیت حاشیه دار اکنون بر زندگی خانواده و دوستانش تأثیر می‌گذارد. برای مثال، پیتر، ام‌جی (زندایا) و ند (جیکوب باتالون) به دلیل جنجال‌های اخیر در MIT پذیرفته نمی‌شوند. این همان چیزی است که در نهایت پیتر را وادار می‌کند از دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) کمک بخواهد. هنگامی که طلسم پاک کردن حافظه خراب می شود، شخصیت های نمادین از سراسر جهان چندگانه، که پیتر پارکر در آن مرد عنکبوتی است، وارد MCU می شوند، مانند داک اوک (آلفرد مولینا)، گرین گابلین (ویلم دفو)، الکترو (جمی فاکس) ) و مهم تر از همه دو اسپایدرمن معروف دیگر که همه به خوبی آنها را می شناسیم. در پایان فیلم، پیتر متوجه می‌شود که تنها راه برای جلوگیری از طلسم استرنج/بازگرداندن همه این اتفاقات به ابتدای آن است که پیتر پارکر را از حافظه همه در جدول زمانی خود پاک کند.

با توجه به گذشت زمان کافی از انتشار No Way Home، فیلمنامه فیلم اکنون به صورت آنلاین منتشر شده است. علاوه بر اینکه می‌توان با خواندن آن، بزرگ‌ترین لحظات آن را دوباره زنده کرد، فیلمنامه بینشی از لحظات کلیدی، از جمله صحنه پایانی بین پیتر و ام جی، ارائه می‌دهد. به لطف «دژاوو» و «حس بازشناختی ماندگار»، فیلمنامه No Way Home نشان می‌دهد که ام‌جی ممکن است پیتر را در پایان فیلم به یاد بیاورد. گزیده ای از آن را از طریق کاربر ردیت Tesgoul بررسی کنید:

توضیح فیلمنامه spider man no way home درباره پایان فیلم و رابطه MJ و پیتر

توضیح فیلمنامه spider man no way home درباره پایان فیلم و رابطه MJ و پیتر

قبل از اینکه استرنج طلسم نهایی را انجام دهد، پیتر با ام‌جی و ند خداحافظی می‌کند و به آنها قول می‌دهد که بعداً آنها را پیدا کند و خاطراتشان را زنده کند. بعداً پیتر به مغازه دونات فروشی که ام جی در آن کار می کند می رود و متوجه می شود که دوستانش وارد MIT شده اند. پس از مرور مجدد نقل قول ام‌جی مبنی بر «انتظار ناامیدی را داشته باش، زیرا بعدا هرگز ناامید نمی‌شوید» از اوایل فیلم، ام‌جی می‌گوید: «این بار این جمله کمی حس متفاوتی دارد»، که در تصمیم پیتر برای زیر پا گذاشتن وعده‌اش و ادامه دادن به زندگی به صورت تنهایی ختم می شود. علاوه بر این وقتی پیتر از مغازه دونات فروشی خارج می‌شود، به حس «حس بازشناختی ماندگار» اشاره می‌شود، این واقعیت که ام‌جی همچنان گردنبند شکسته Black Dahlia پیتر را در پایان فیلم بر گردن دارد، به نظر می‌رسد تأیید می‌کند که او (ناخودآگاه) او را به یاد می‌آورد.

توضیح فیلمنامه spider man no way home درباره پایان فیلم و رابطه MJ و پیتر

پایان فیلم Spider-Man: No Way Home استودیوهای دیزنی/مارول و سونی را با گزینه‌های زیادی رو به جلو می‌گذارد. در حالی که طلسم حافظه می تواند جدایی بین مرد عنکبوتی و MCU را در صورت شکست مذاکرات مارول استودیو/سونی تسهیل کند، ایمی پاسکال تهیه کننده سونی و کوین فایگی، رئیس استودیو مارول تایید کرده اند که به طور فعال داستانی برای مرد عنکبوتی ۴ توسعه می دهند. باید دید که آیا هالند دوباره در این سری نقشی خواهد داشت یا خیر ؟ اگر او بازگردد، به نظر می‌رسد که زندایا و باتالون نیز نقش‌های خود را دوباره بازی خواهند کرد و در نهایت آنها خاطرات خود را از پیتر پارکر به دست خواهند آورد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *