۰

گوشی Realme 9 SE با صفحه نمایش ۱۴۴ هرتز و SD778G عرضه می شود

گوشی Realme 9 SE

گوشی Realme 9 SE

SE مخفف “Speed Edition” است و این تلفن از دو جهت به نام خود عمل می کند: داشتن چیپست سریعتر و صفحه نمایش سریعتر (نسبت به برادرش و ۹ Pro). برای مورد اول، Realme 9 5G SE از اسنپدراگون ۷۷۸G پشتیبانی می‌کند.

این کمی تعجب آور است زیرا حتی Realme 9 Pro فقط یک اسنپدراگون ۶۹۵ ارائه می دهد. این بدان معناست که SE دو برابر تعداد هسته های مبتنی بر Cortex-A78 (چهار) و یک پردازنده گرافیکی Adreno 642L (در مقایسه با ۶۱۹) دارد. بر اساس تجربه قبلی با این تراشه ها، SE نسبت به Pro دارای یک CPU کمی سریعتر و GPU بسیار سریعتر خواهد بود.
Realme 9 SE با چیپست SD 778G و صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی راه اندازی می شود.

گوشی Realme 9 SE

به هر حال، چیپست با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و (LPDDR4x دو کاناله) و ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 2.2 جفت می شود. یک اسلات کارت سه گانه وجود دارد، بنابراین اگر به فضای بیشتری نیاز داشتید، همیشه می‌توانید یک میکرو اس‌دی را به گوشی خود اضافه کنید. این گوشی با رابط کاربری قدیمی تر Realme UI 2.0 که مبتنی بر اندروید ۱۱ است راه اندازی می شود.

در مورد دومین جزء سریع، صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز کار می کند. ریلمی ادعا می کند که تراشه ۷۷۸G و نمایشگر ۱۴۴ هرتز بهترین ها در بخش قیمتی هستند که Realme 9 SE در آن رقابت می کند. صفحه‌نمایش می‌تواند بین شش نرخ به‌روزرسانی، ۳۰ هرتز در پایین‌ترین و ۱۴۴ هرتز در بالاترین حالت تغییر کند.

گوشی Realme 9 SE

همچنین گوشی Realme 9 SE نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز را ارائه می دهد که آن را برای بازی های سریع مناسب می کند. وضوح تصویر ۱۰۸۰ x 2412 پیکسل (۲۰:۹) دارد و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت را نوید می دهد.

باتری این گوشی نیز کم حجم نیست، ظرفیت آن ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و با استفاده از آداپتور ارائه شده با ۳۰ وات شارژ می شود. این گوشی با چیپست کارآمد و باتری بزرگ خود می تواند از پس ۱۹.۵ ساعت پخش ویدئو بر بیاید. برای مقایسه، ۹ پرو دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی / ۳۳ وات است.

گوشی Realme 9 SE

بخش دوربین جایی است که ۹ SE نسبت به ۹ Pro فاصله دارد. این گوشی تنها یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در پشت (در مقابل ۶۴ مگاپیکسل)، همراه با یک دوربین ماکرو و یک سنسور عمق سنج دارد. ضبط ویدیو با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می شود. دوربین سلفی دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است.

چند ویژگی دیگر که باید به آنها اشاره کرد عبارتند از خواننده اثر انگشت خازنی، Wi-Fi 6 (ax) و اتصال بلوتوث ۵.۲.

گوشی Realme 9 SE
گوشی Realme 9 SE

قیمت Realme 9 5G Speed Edition از (۲۶۲ دلار/۲۳۷ یورو) برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی و (۳۰۰ دلار/۲۷۲ یورو) برای حافظه ۸/۱۲۸ گیگابایتی شروع می‌شود. که در رنگ های Starry Glow یا Azure Glow فروخته می شود.

Realme 9 5G

این گوشی کمتر به سرعت علاقه دارد و صفحه نمایش ۶.۵ اینچی آن با فرکانس ۹۰ هرتز کار می کند. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹) دارد و همان اوج روشنایی ۶۰۰ نیت را نوید می دهد. نرخ نمونه برداری لمسی آن نیز ۱۸۰ هرتز است.

گوشی Realme 9 SE

Realme 9 5G از Dimensity 810، چیپست ۶ نانومتری دیگر با مودم ۵G بهره می برد. این با دو هسته Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 چندان قدرتمند نیست. پیکربندی حافظه پایه ۴/۶۴ گیگابایت کمتر است (رم LPDDR4X دو کاناله، اما UFS 2.1). در صورت تمایل می توانید تا ۶/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را افزایش دهید و همچنان درگاه کارت سه گانه برای دو سیم کارت و یک میکرو اس دی در اختیار دارید. این مدل همچنین نرم افزار قدیمی Realme UI 2.0/Android 11 را اجرا می کند.

تنظیمات دوربین تقریباً یکسان است با یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در پشت، به علاوه یک ماکرو و یک ماژول عمق سنج. گزینه ویدیوی ۴K از بین رفته است، با این حال، گوشی تنها تا ۱۰۸۰p @ 30 فریم بر ثانیه می رود. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم همینطور است.

گوشی Realme 9 SE

در مورد باتری نیز باید گفت که این باتری مجدداً ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و Realme ادعا می کند که برای ۲۲ ساعت پخش ویدیو کافی است. با این حال شارژ آن کندتر است، زیرا فقط ۱۸ وات را پشتیبانی می کند.

حسگر اثرانگشت هنوز هم موجود است، اما اتصال بی‌سیم محلی به خوبی SE با Wi-Fi 5 (ac) و بلوتوث ۵.۱ نیست.

گوشی Realme 9 SE
گوشی Realme 9 SE

Realme 9 5G فروش خود را در رنگ‌های سیاه یا سفید در ۱۴ مارس آغاز می‌کند. قیمت این گوشی (۲۰۰ دلار / ۱۷۵ یورو) برای گزینه ۴/۶۴ گیگابایتی و (۲۳۰ دلار / ۲۱۰ یورو) برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی است.

منبع : gsmarena

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *