۰

مک استودیو قدرتمندترین کامپیوتر رومیزی اپل تا به امروز معرفی شد

مک استودیو

اپل رویداد “Peek Performance” خود را با معرفی قدرتمندترین کامپیوتر خود یعنی مک استودیو به پایان رساند. مک استودیو، یک مک مینی روی استروئیدها، بزرگتر است تا با بهترین پردازنده قبلی اپل M1 Max و پردازنده پرچمدار جدید M1 Ultra سازگار باشد.

مک استودیو دارای ۹.۵ سانتی متر ارتفاع و ۱۹.۷ سانتی متر عرض و عمق است که آن را برای رایانه رومیزی بسیار قابل حمل می کند. بسته به انتخاب پردازنده شما، وزن آن ۲.۷ یا ۳.۶ کیلوگرم است (فرض می کنیم که M1 Ultra وزن اضافه شده را با نوعی سخت افزار اتلاف گرما توجیه می کند.

اپل مک استودیو را از یک تکه آلومینیوم تولید می‌کند و یک سیستم حرارتی تعبیه می‌کند که از فن‌هایی در بالای دستگاه برای مکش هوای خنک از دریچه‌های پایین و عبور از سراسر سیستم استفاده می‌کند.

مک استودیو

انتخاب خوبی از پورت ها در پشت این دستگاه وجود دارد : چهار پورت Thunderbolt 4 USB-C با توان خروجی ۴۰ گیگابیت بر ثانیه، یک اترنت ۱۰ گیگابیتی، دو درگاه USB-A، یک HDMI، یک جک ۳.۵ میلی متری صدا و یک کانکتور برق.

در جلو، M1 Max Mac Studio دارای دو درگاه USB-C با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه و یک اسلات کارت UHS-II SDXC است. M1 Ultra Mac Studio به جای آن از دو Thunderbolt 4 USB-C استفاده می کند. یک اسپیکر یکپارچه نیز وجود دارد.

می توانید حداکثر پنج نمایشگر را به مک استودیو متصل کنید : چهار نمایشگر تا ۶K در ۶۰ هرتز از طریق تاندربولت USB-C و یک نمایشگر ۴K تا ۶۰ هرتز از طریق HDMI .

مک استودیو

مک استودیو دارای گزینه ای از M1 Max یا M1 Ultra است که در اصل دو M1 Max به هم چسبیده است. M1 Max دارای یک CPU 10 هسته ای، GPU 24 هسته ای و یک موتور عصبی ۱۶ هسته ای است. M1 Ultra به طور قابل پیش بینی همه این موارد را دو برابر می کند و به ترتیب به ۲۰، ۴۸ و ۳۲ می رسد. همچنین با دو برابر حافظه یکپارچه یعنی ۶۴ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه SSD عرضه می شود، در حالی که Max با ۳۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می شود.

اینها گزینه های شروع هستند. M1 Max را می توان با یک GPU 32 هسته ای پیکربندی کرد، در حالی که M1 Ultra را می توان با یک پردازنده گرافیکی حداکثر ۶۴ هسته ای تهیه کرد. هر چیپست را می توان با ۶۴ گیگابایت یا حتی ۱۲۸ گیگابایت حافظه یکپارچه و انتخابی از ۱ ترابایت، ۲ ترابایت، ۴ ترابایت یا ۸ ترابایت حافظه SSD با ظرفیت ۷.۴ گیگابایت بر ثانیه جفت کرد.

مک استودیو

طبق معمول، اپل ارقام مبهم را برای سنجش عملکرد مک استودیو ارائه کرد. مک استودیو M1 Ultra-powered تا ۹۰٪ عملکرد CPU بهتری نسبت به Mac Pro با پردازنده Xeon 16 هسته ای دارد و تا ۶۰٪ سریعتر از مگک پرو ۲۸ هسته ای است. از نظر گرافیکی، مک استودیو تا ۸۰ درصد سریع‌تر از سریع‌ترین GPU مک موجود در حال حاضر است.

M1 Ultra Mac Studio با ۱۲۸ گیگابایت حافظه یکپارچه می تواند تا ۱۸ استریم ویدیوی ۸K 4:2:2 ProRes را به طور همزمان پخش کند.

مک استودیو

Mac Studio در حال حاضر برای پیش‌سفارش آماده است و در ۱۸ مارس عرضه می‌شود. پیکربندی اولیه با پردازنده M1 Max حدود دلار ۱۹۹۹  است، در حالی که پیکربندی اولیه M1 Ultra دلار ۳۹۹۹ است.

منبع : Apple

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *