۰

آموزش بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد بفهمید چه مادربردی در رایانه خود دارید. البته، می تواند به سادگی باز کردن کیس باشد، زیرا نام مدل و شماره هر مادربرد روی آن چاپ شده است. با این حال، آنقدر راحت و ساده نیست که شما فکر می کنید. بنابراین، در این مقاله نحوه بررسی مدل مادربرد خود را در ویندوز ۱۰/۸/۷ بدون باز کردن کیس یا ابزار شخص ثالث با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱. مدل مادربرد را توسط CMD بررسی کنید

اولین راه برای فهمیدن اینکه چه مادربردی دارید، Command Prompt است. Command Prompt (CMD) یک برنامه مخصوص ویندوز است و به کاربر امکان انجام عملیات با استفاده از دستورات را می دهد. برای بررسی مدل مادربرد لپ تاپ یا دسکتاپ خود می توانید دستوراتی را در آن تایپ کنید. در ادامه مراحل زیر را به صورت دقیق انجام دهید.

مرحله ۱: کلید Windows + R میانبر را فشار دهید تا کادر Run باز شود. سپس cmd را تایپ کرده و Enter را بزنید.

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

مرحله ۲: در پنجره Command Prompt، عبارت wmic baseboard get product, manufacturer را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. در نهایت، می توانید متوجه شوید که چه نوع مادربردی روی صفحه دارید. برای مثال همانطور که در زیر نشان داده شده است، نام مدل مادربرد Gigabyte B360-D3H است.

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

علاوه بر این، می توانید systeminfo را نیز تایپ کرده و Enter را فشار دهید تا تمام اطلاعات رایانه خود را دریافت کنید، نام مدل مادربرد نیز درج شده است.

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

۲. مدل مادربرد را با System Information بررسی کنید

System Information یک ابزار داخلی ویندوز است که اطلاعات دقیق سیستم از جمله مدل مادربرد را گزارش می دهد. مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله ۱: کلیدهای Windows + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود. سپس msinfo32 را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

مرحله ۲: پنجره ای به نام System Information باز می شود، در اینجا اطلاعات سیستم را مشاهده می کنید و مدل مادربرد را در رایانه خود خواهید یافت.

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

۳. مدل مادربرد را توسط DirectX بررسی کنید

DirectX ابزاری است که با ویندوز ۱۰ ارائه می شود و این ابزار اطلاعات دقیقی را در مورد اجزا و درایورهای نصب شده در ویندوز ۷، ۸، ۱۰ گزارش می دهد. همچنین یک راه ساده برای پیدا کردن مادربرد شما است.

مرحله ۱: Windows Key + R را فشار دهید و dxdiag را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

مرحله ۲: در پنجره DirectX Diagnostic Tool، تمام اطلاعات مربوط به مدل مادربرد کامپیوتر خود را خواهید دید.

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

۴. مدل مادربرد را با منوی بوت بررسی کنید

Boot Menu منویی است که به ما اجازه می دهد تا سیستم عامل ها یا برنامه های کاربردی دیگری را بارگیری کنیم تا بتوانیم اطلاعات رایانه شامل مدل مادربرد را نیز بفهمیم. هنگامی که کامپیوتر در حال بوت شدن است، می توانیم یکی از چندین کلید کیبورد (Esc، F2، F10 یا F12، بسته به سازنده یا مادربرد) را فشار دهیم تا وارد منوی بوت شویم. در تب System، مدل مادربرد کامپیوتر خود را خواهید دید.

بررسی مدل مادربرد خود در ویندوز

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *