۰

معرفی شخصیت میرتل گریان دنیای جادوگری هری پاتر

معرفی شخصیت میرتل گریان دنیای جادوگری هری پاتر

میرتل گریان

میرتل ، دخترکی با عینک بزرگ و آکنه های متعدد، یکی از ارواح فراموش نشدنی کتاب های هری پاتر میباشد. حضور این روح در بسیاری از وقایع کلیدی داستان به چشم میخورد؛ کمک به هری در یافتن ورودی تالار اسرار، همراهی در یافتن پاسخ معمای تخم اژدها در مسابقات سه جادوگر و…
در اولین جلد از مجله ی زمزمه، قصد داریم در قالب چکیده ای مختصر به زندگی میرتل بپردازیم و از حقایقی بگوییم که شاید بسیاری از خوانندگان هری پاتر از آن بی اطلاعند.

 میرتل الیزابت وارن، ملقب به میرتل گریان، یک ساحره ماگل زاده بود که در سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۳ در مدرسه جادوگری هاگوارتز تحصیل میکرد. میرتل عضوی از گروه ریونکلا بود. اما علی رغم سایر ریونکلایی ها که باهوش، با اعتماد به نفس و درسخوان بودند، میرتل دختری افسرده بود که همواره مورد تمسخر سایر دانش آموزان واقع میشد.
میرتل در سال ۱۹۴۳ توسط باسیلیسک به کام مرگ کشیده شد و از آن پس در قالب یک شبح سر به سر دانش آموزان هاگوارتز می گذاشت. این روح اغلب اوقات در توالت دخترانه طبقه دوم دیده میشد اما گه گداری پیش می آمد که در سایر بخش های مدرسه نیز دیده شود.

میرتل گریان

پیش از روح شدن: در مورد روز به دنیا امدن او شک شبهه وجود دارد، برخی معتقدند میرتل در اواخر سال ۱۹۲۸ زاده شده و برخی دیگر اوایل سال ۱۹۲۹ را به عنوان سال تولد او می شناسند.
نکته ی جالب در رابطه با میرتل، خانواده اش میباشند. پدر و مادر او، هر دو خون ماگلی داشتند و میرتل اولین جادوگر در خاندان به حساب می آمد.

سال های تحصیل در هاگوارتز: تحصیلاتش را در سال ۱۹۳۹ آغاز کرد. هنگامی که به هاگوارتز پا گذاشت، کلاه گروهبندی او را یک ریونکلایی اعلام کرد.
دوستیابی در مدرسه برایش دشوار بود چرا که به علت داشتن ظاهری خاص، یعنی عینک بزرگ و جوش های پراکنده ی صورتش، بسیاری مواقع مورد آزار و زورگویی سایر دانش آموزان واقع میشد.
سال ۱۹۴۳، یعنی چهارمین سال از تحصیل میرتل تالار اسرار برای اولین بار باز شد.

معرفی شخصیت میرتل گریان

میرتل گریان

مرگ: ۱۳ ژانویه ۱۹۴۳ آخرین روز از زندگی میرتل بود. در آن روز یک دانش آموز به نام اُلیو هورنبی عینک میرتل را مسخره کرده بود و میرتل روانه ی توالت دخترانه شده بود تا در تنهایی و خلوت گریه کند. در آن جا بود که با هیولای تالار وحشت چشم تو چشم شد و جانش را از دست داد.

زندگی روحی: پس از مرگ، پیکرش را از هاگوارتز بردند اما میرتل هرگز مدرسه را ترک نکرد بلکه در شمایل یک روح به زندگی برگشت تا انتقام اذیت های اُلیو هورنبی را بگیرد.
انتقام میرتل به شکل یک حادثه در جشن عروسی برادر اُلیو رقم خورد. به عنوان یک مهمان ناخوانده در مراسم عروسی حضور یافت و با به هم زدن جشن، فاجعه ی بزرگی را به بار آورد.
پس از آن اتفاق، اُلیو به وزارت جادو رفت تا از میرتل شکایت کند؛ در نهایت میرتل محکوم شد تا ابد در مدرسه ی سحر و جادوی هاگوارتز باقی بماند. بعد از آن میرتل در توالت های مدرسه سرگردان بود و سر به سر دانش آموزان می گذاشت.
این روز ها به دنبال اعمال شرارت بار میرتل، توالت طبقه دوم به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد و تنها دانش آموزانی که به آن جا سر میزنند کسانی هستند که قصد انجام کارهای پنهانی از جمله ساختن معجون های ممنوعه و… را دارند.
اما زندگی روحی میرتل همیشه با پرسه زدن در توالت سپری نمیشود؛ در سال ۱۹۸۵ سر نیکولاس به مناسبت سالروز فوت میرتل، یک مهمانی رقص ترتیب داد و میرتل در آن جشن با برادر جیکوب رقصید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *