۰

بررسی شخصیت جسی پینکمن

شخصیت جسی پینکمن

جسی پینکمن جزو معدود شخصیت های دنیای سریال می‌باشد که فیلمنامه نویس وی را پر از حفره های شخصیتی در مواجه با سوانح فیلمنامه قرار داده ، شخصیتی که از ابتدای ورود بحران زدگی و اختلال در روزمرگی های عادی را گوشزد می‌کرد و دائم سعی بر هموار سازی زندگی خود نسبت به مسائل پیرامون شخصیتش داشت. برای پردازش یک شخصیت باید گذشته وی مورد نظر به مرور زمانی به کاراکتر تزریق شود، در برهه هایی از زمان به سراغ گذشته برود تا سوال های مخاطب در مواجهه با شخصیت بی پاسخ نمانند. نویسنده شخصیتی را ساخت که هم در گذشته و هم در حال و هم اتفاقات آینده در کنار هم پاسخگوی هنجار های شخصیتی کاراکتر در طول سریال در مواجهه با بحران های شخصیتی هستند. شخصیت پینکمن آمادگی روبرو شدن با اتفاقاتی فراتر از ذهنش را ندارد و همین باعث میشود دچار نوسان شود، گه گاهی آرام باشد و گه گاهی در مرداب تشنج فرو برود. نوسانی که قصد داشت وی را در طول سریال تبدیل به فردی ضعیف در لایه های جامعه نشان دهد.

شخصیت جسی پینکمن

از نماد های مختلف و زیادی در امر شخصیت سازی برای بازکردن کاراکتر جسی پینکمن در طول سریال استفاده شده. یکی از بزرگترین دغدغه های جسی عشق بود. عشقی که شخصیت جسی را عوض کرد، بالا برد، و نا به هنگام باطن وی را از جدا کرد و مخاطب در تمامی لحظات همراه جسی این بحران را احساس میکرد. شخصیت وی از لحاظ منطق در جوامع زیاد دیده میشود و این یک گام رو به جلو در ساخت شخصیت وی است. شخصیتی که برگرفته از واقعیت باشد و پازلی پر از تیکه های اجتماع باشد باعث حفظ زنجیره ی احساسی با مخاطب میشود. زنجیره ای که مخاطب را هنگام ناراحت بودن جسی ناراحت میکرد و به هنگام موفقیت اجازه میداد تا بیننده نفس راحتی بکشد.

شخصیت جسی پینکمن

سیر عمیق احترام و انسانیت در ذات او بسیار آشکار است. شاید در نگاه اول همچین چیزی از جسی پینکمن بعید باشد و جرقه ای متفاوت نسبت به جسی پینکمن در ذهنش روشن شود اما فیلمساز با قراردادن دیالوگ های درست و به جا، این حس انسانیت را در کاراکتر تزریق می‌کند. در بسیاری مواقع مقابله جسی پینکمن با خودش تضادی را نشان میدهد که مخاطب لذت کافی از وجود انسانیت را در رگه های کاراکتر میبرد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *