۰

معرفی شخصیت اسپاون ، معروف ترین شخصیت ایمیج کامیکس

معرفی شخصیت اسپاون ، معروف ترین شخصیت ایمیج کامیکس

شخصیت اسپاون

حضور در عرصه کمیک:

اسپاون به عنوان یک انتی هیرو ( ضد قهرمان) در کمیکی که با همین نام توسط شرکت ایمیج کامیکس منتشر می‌شوند، حضور دارد. این شخصیت توسط هنرمندی به نام تاد مک فارلین خلق شد . اسپاون برای اولین ‌بار در قسمت اول سری کتاب کمیک Spawn که در ماه می سال منتشر شده بود، حضور پیدا کرد. اسپاون به خاطر محبوبیتی که به دست آورد، توانست در فهرست ۲۰۰ شخصیت کامیک بوکی تاریخِ مجله ویزارد، رتبه ۶۰ را به دست بیاورد. از طرف دیگر هم مجله امپایر فهرستی از ۵۰ شخصیت بزرگ کتاب‌های کمیک تهیه کرد و اسپاون را در رتبه ۵۰ آن قرار داد.

شخصیت اسپاون

سایت معروف IGN هم که در سال ۲۰۱۱ فهرستی از ۱۰۰ قهرمان برتر تاریخ کتاب‌های کمیک تهیه کرده بود، این شخصیت را در رتبه ۳۶ قرار داد. مجموعه مخصوص اسپاون آنقدر محبوبیت زیادی به دست آورد که درکنار آن، مجموعه‌های فرعی دیگری مانند کتاب‌های کمیک Angela، Curse of the Spawn، Sam & Twitch و همچنین یک نسخه مانگای ژاپنی هم به نام Shadows of Spawn منتشر شد. اسپاون علاوه‌بر کتاب‌های کمیک مخصوص خودش، در کراس‌اورها و خط داستانی‌های مختلف، آثار سینمایی و انیمیشنی و غیره هم حضور داشته است

اوریجین : 

اسپاون( آل سیمونز) یک قاتل فوق‌العاده حرفه‌ای و آموزش‌دیده بود که به‌عنوان بهترین در نوع خودش محسوب می‌شد. او یک سرباز بسیار مشهور و شناخته‌شده به شمار می‌رفت. او در بهترین موقعیت و نقطه اوج خود قرار داشت و حتی توانست جان رئیس جمهور را از یک ماجرای ترور نجات دهد. به همین ترتیب او توانست به درجه بالاتری در سازمان سیا دست پیدا کند. آلبرت در این جایگاه باید با چیزهایی دست‌وپنجه نرم می‌کرد که دولت آن‌ها را از دید مردم عمومی پنهان کرده بود و کسی از وجود آن‌ها خبر نداشت. بااین‌حال، آل خیلی زود به این نتیجه رسید که دولت همیشه هم راست و درست نمی‌گفته است.

شخصیت اسپاون

شخصیت اسپاون

همین ماجراها باعث شد تا او کم کم دولت را زیر سؤال ببرد . آلبرت که کم کم در چیزهای خطرناکی دخالت می‌کرد، توجه افراد دارای قدرت را به خود جلب کرد. فردی به نام «جیسون وین» که از مدت‌ها پیش مافوق آلبرت محسوب می‌شد و با او کار می‌کرد، به این پی برد که آل چیزهای زیادی می‌داند. به همین دلیل هم فردی به نام چاپل را استخدام کرد تا آلبرت را به قتل برساند؛ کسی که دوست و همکار قدیمی او محسوب می‌شد. درنهایت آلبرت سیمونز به خاطر اطلاعات بیش از حدی که داشت، جان خود را از دست داد و روح او به اعماق جهنم رفت؛ زیرا او در روزهایی که در سازمان سیا بود، افراد بیگناه زیادی را آگاهانه به قتل رساند.

آل به‌دنبال فرصتی بود که بتواند یک بار دیگر همسر خود یعنی «واندا فیتزجرالد» را ببیند. به همین دلیل هم تصمیم گرفت که روح خود را به یک موجود شیطانی به نام مالبولگیا بفروشد. از همین رو هم آلبرت این اجازه را پیدا کرد تا دوباره به زمین بازگردد. البته این اتفاق پنج سال بعد رخ داد و او در قالب یک هل اسپاون عجیب و غریب در زمین ظاهر شد. آل دیگر هیچ خاطره و ایده‌ای از اینکه چه کارهایی انجام داده بود، نداشت. او بعد از گذشت مدتی، همه چیز را به یاد آورد و فهمید که چه کارهایی انجام داده است. به همین ترتیب هم بلافاصله به‌دنبال زن خود گشت تا او را پیدا کند. اما متوجه شد که زنش دیگر از او گذشته است و حالا با مرد دیگری ازدواج کرده است؛ دوست صمیمی خود آلبرت یعنی «تری فیتزجرالد» که حتی یک فرزند به نام «سیان» هم داشت.

شخصیت اسپاون

القاب و اسامی مستعار: آلبرت فرانسیس سیمونز، سرهنگ دوم آل سیمونز، آل سیمونز، The One، اسپاون ایکس، هل اسپاون، ایپسیسیموس، کن کوروساوا، امگا اسپاون، دیواین اسپاون و اسپاونی.

تیم‌ها: آژانس اطلاعات مرکزی، هل اسپاون، Icons Affiliated، جامعه ابرانسانی و Operation: Knightstrike.

متحدان: الین ویان، الارم کت، آنجلا، بی، بابی، بوتسی، سربوس، کاگلیوسترو، سای-گور، سیان، ارل، ادی فرانک، گرانی بلیک، گرانج، گان اسلینگر اسپاون، اینوینسیبل، جکی استاکادو، جیک فیتزجرالد، کیت کریستوفر، مکس ویلیاز، مایک مسنجر، میزری، مورانا، مستر مجستیک، نیکس، امگا اسپاون، پاول جانستون، پویو، رئیس جمهور میچل، ریدیمر، سم برک، سوج دریگن، شدو هاوک، تری فیتزجرالد، کیپر، توییچ ویلیامز، واندا فیتزجرالد، ولورین و غیره.

دشمنان: انت، بلیال، بیلی کینکید، بینگو، بلاد، بونز چیلین، براک فنل، سلستین، چاپل، چیف بنکس، کاگلیوسترو، سای-گور، دیکی، ادی فرانک، گابریل، گاد سند، هچت، هیپ، هیهاچی میشیما، هلیون، جیک فیتزجرالد، جیسون وین، جسیکا میم، جسیکا پریست، جان سنسکر، کاترین، کیتی فیتزجرالد، کینگ اسپایدر، میجر ویل، مالبولگیا، مامون، مارگارت لاو، مارک، نکرو کاپ، نایتمر، نیکس، اورت کیل، فیل تیمپر، رافائل، ریون اسپاون، ریدیمر، سیتن، سایمون پیور، سول کراشر

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *