۰

معرفی برخی از نژادهای سرزمین میانه

معرفی برخی از نژادهای سرزمین میانه

نژادهای سرزمین میانه

الف‌ها (Elves): الف‌ها موجوداتی هستند در قالب، همانند انسان، اما بسیار زیباتر و ویژگی اصلی آنها عمر جاودان می باشد. الف‌ها هرگز به طور طبیعی نمی‌میرند مگر به زخم‌هایی که بسیار کشنده است یا بر اثر اندوه شدید. در چنین مواقعی روح آنها جسمشان را ترک میکند و به تالارهای ماندوس در سرزمین مقدس(والینور) میرود. از ویژگی‌های دیگر الف‌ها می توان به صدای زیبا، هنرمند بودن، علاقه به طبیعت مخصوصا ستارگان و ضمیری پاک اشاره کرد. لگولاس(کماندار گروه یاران حلقه) و آرون(دختر الروند و همسر آراگورن) نمونه‌هایی از این نژاد هستند.

نژادهای سرزمین میانه

دورف ها (Dwarfs): دورف ها قد و قامتی کوتاه دارند، اما پر تر و قوی‌تر از هابیت ها هستند و ویژگی اصلی آنها ریش است، علاقه شدیدی به صنعت، آهنگری، حفر تونل و معدن و استخراج منابع دارند و با سنگ به راحتی کار می‌کنند. می‌توانند بناهای باشکوه و قصرهای سنگی زیبایی در دل کوه ایجاد کنند. دورف ها در حدود ۲۵۰ سال عمر می‌کنند و رابطه چندان صمیمی با الف‌ها ندارند. گیملی و ثورین سپر بلوط نمونه‌ای از این نژاد است.

نژادهای سرزمین میانه

نژادهای سرزمین میانه

هابیت ها (Hobbits): موجودات کوتاه قدی هستند مانند دورف ها، اما ظریف‌تر و تن پرور تر، موهای مجعد و پریشانی دارند که حتی روی پاهایشان می‌روید و کف پایشان آنچنان ضخیم است که نیازی به کفش ندارند. هابیت ها در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که در دل تپه‌ها کنده‌اند و علاقه شدیدی به خوردن غذاهای لذیذ دارند. در ترانه گویی توانا هستند و اغلب ماجراجویی را امری ناپسند و به دور از خرد میدانند. هابیت ها موجوداتی شاد و شکم پرور هستن اما قلب‌هایشان پر از صفا و صمیمیت است. عمر متوسط یک هابیت احتمالا به اندازه یک انسان است و بیلبو بگینز در سن ۱۱۱ سالگی رکورد دار سن هابیت ها شد. فرودو بگینز (حامل حلقه)، سم وایز گمجی (باغبان و همراه فرودو)، مری و پیپین نمونه‌هایی از این نژادند.

نژادهای سرزمین میانه

اورک ها (Orcs): این موجودات تنه اصلی سپاه پلیدی را در سراسر تاریخ آردا تشکیل میدهند.
اورک ها در اصل الف‌هایی بودند که به وسیله مورگوت، ارباب پلیدی های آردا، دزدیده شدند و با شکنجه و عذاب به این شکل تبدیل شدند. اورک ها موجودات قدرتمندی نیستند و به راحتی در نبرد تار و مار می‌شوند، چشمان اورکها زرد رنگ بوده و اغلب کج و معوج است، از روشنایی روز به شدت بیزار هستند، احتمالا از عمر بسیار طولانی همانند الف‌ها برخوردار هستند، اورک ها به صورت قبیله‌ای زندگی می‌کنند، جنس مذکر و مونث داشته و همانند سایر پستانداران زاد و ولد می‌کنند (برخلاف چیزی که در فیلم نشان داده می‌شود!).

 به اورک های درشت اندام یورک (Uruk) گفته می‌شود، سارومان (جادوگر سپید ساکن در برج آیزنگارد) با پیوند انسان و اورک و جادوی خود، نوع سومی از این نژاد به نام یورک-های(Uruk-Hai) را به وجود آورد که تنومند، قوی و بی اعتنا به نور خورشید بودند. گابلین ها نیز از وابستگان نزدیک اورک ها هستند، با این تفاوت که در اعماق زمین و در تالارهایی که در زیر کوه‌ها وجود دارند زندگی می‌کنند و احتمالا ریز جثه تر هستند.
سربازان سپاه محاصره کننده میناس تیرت (شهر سفید هفت طبقه) نمونه‌ای از اورک ها و یورک ها هستند. افرادی که در معادن موریا به یاران حلقه حمله کردند نمونه گابلین ها هستند. سربازان سپاهی که به گودی هلم هجوم آوردند نمونه نژاد یورک-های هستند.

نژادهای سرزمین میانه

انت ها (Ents): موجوداتی هستند که برای نگهبانی و حفاظت از طبیعت، به خصوص جنگل و درختان خلق شده‌اند. قد و قامتشان بلند است و به شکل درختان متفاوتند، خلق و خویی آرام دارند و اعمالشان به کندی انجام می‌شود، عمر انتها همانند الف‌ها نامتناهی است، اما شمارشان به علت زاد و ولد کم و گم شدن انت های مونث بسیار کم است. انتها بسیار نیرومند هستند و می‌توانند سنگ‌ها را همانند پنیر در دست خرد کنند. زبان را ابتدا از الف‌ها آموخته و علاقه زیادی به سرودن اشعار طولانی دارند، از اورک ها بیزارند اما به وقایع جهان بی توجه بوده و اغلب در جنگ‌ها شرکت نمی‌کنند. چوب ریش (درخت متحرکی که دو هابیت را در جنگل حمل می‌کرد) نمونه یک انت است.

نژادهای سرزمین میانه

نژادهای سرزمین میانه

ترول ها (Trolls): ترول ها موجوداتی بلند قامت و تنومند هستند که به تقلید از انت ها ساخته شده‌اند. تنها در تاریکی می‌توانند زندگی کنند و در نور خورشید تبدیل به سنگ می‌شوند. ترول ها موجودات کم خردی هستند. موجود عظیم الجثه ای که در معادن موریا به گروه یاران حلقه حمله کرد و پیکر زره پوش تنومندی که در مقابل دروازه‌های سیاه آراگورن را به زمین زد نمونه‌ای از ترول ها هستند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *