۰

فکت های جالب درباره مگالودون

فکت های جالب درباره مگالودون

نه تنها مگالودون بزرگترین کوسه ماقبل تاریخ بوده است. این موجود بزرگترین شکارچی دریایی در تاریخ این سیاره بود که بسیار بیشتر از کوسه سفید بزرگ و خزندگان باستانی مانند Liopleurodon و Kronosaurus بود. در ادامه می توانید فکت های جالب درباره مگالودون را مطالعه کنید.

فکت های جالب درباره مگالودون

مگالودون تا ۶۰ فوت رشد می کردند

فکت های جالب درباره مگالودون

از آنجایی که مگالودون با هزاران دندان فسیل شده و تنها چند استخوان پراکنده شناخته می شود، اندازه دقیق آن موضوع بحث برانگیز بوده است. در طول قرن گذشته، دیرینه‌شناسان تخمین‌هایی را ارائه کرده‌اند که عمدتاً بر اساس اندازه دندان و قیاس با کوسه‌های سفید بزرگ مدرن، از ۴۰ تا ۱۰۰ فوت از سر تا دم متغیر است، اما امروزه اتفاق نظر بر این است که طول بزرگسالان ۵۵ تا ۶۰ فوت است و وزن آنها به ۵۰ تا ۷۵ تن می رسد و برخی از آنها ممکن است حتی بزرگتر باشند.

مگالودون دوست داشت که نهنگ های غول پیکر را بخورد

فکت های جالب درباره مگالودون

مگالودون رژیم غذایی درخور یک شکارچی را داشت،آنها نهنگ‌های ماقبل تاریخ را که در اقیانوس‌ها در دوران پلیوسن و میوسن شنا می‌کردند، می خورد، اما دلفین‌ها، ماهی‌های مرکب و حتی لاک‌پشت‌های غول‌پیکر را نیز می‌خورد. حتی ممکن است مگالودون با نهنگ غول پیکر ماقبل تاریخ، لویاتان، رابطه داشته باشد!

مگالودون قوی ترین قدرت فک را در بین موجودات زنده داشت

فکت های جالب درباره مگالودون

در سال ۲۰۰۸، یک تیم تحقیقاتی مشترک از استرالیا و ایالات متحده از شبیه سازی کامپیوتری برای محاسبه قدرت گاز گرفتن مگالودون استفاده کردند. نتایج را فقط می توان وحشتناک توصیف کرد: در حالی که یک کوسه سفید فک های خود را با حدود ۱.۸ تن نیرو در هر اینچ مربع می بندد، مگالودون طعمه خود را با نیرویی بین ۱۰.۸ تا ۱۸.۲ تن به طهمع خود وارد می کرد.این حجم از قدرت برای خرد کردن جمجمه کافی است. یک نهنگ ماقبل تاریخ به آسانی یک انگور، و به مراتب از نیروی گاز گرفتن ایجاد شده توسط تیرانوسوروس رکس پیشی گرفته است.

طول دندان های مگالودون بیش از هفت اینچ بود

فکت های جالب درباره مگالودون

Megalodon نام خود را به عنوان “دندان غول پیکر” بیهوده به دست نیاورده است. دندان های این کوسه ماقبل تاریخ دندانه دار، قلبی شکل و بیش از نیم فوت طول داشتند. در مقایسه، بزرگترین دندان های یک کوسه سفید بزرگ تنها حدود سه اینچ طول دارند. شما باید ۶۵ میلیون سال به عقب برگردید، به غیر از تیرانوسوروس رکس برای یافتن موجودی که دارای دندان های بزرگتر است، اگرچه نیش های بیرون زده برخی از گربه های دندان شمشیر نیز در همان انداره بود.

مگالودون دوست داشت باله ها شکارش را گاز بگیرد

فکت های جالب درباره مگالودون

طبق حداقل یک شبیه سازی کامپیوتری، سبک شکار مگالودون با کوسه های سفید بزرگ متفاوت بود. در حالی که کوسه های سفید بزرگ مستقیماً به سمت بافت‌های نرم طعمه خود شیرجه می‌زنند (مثلاً زیر شکم یا پاهای شناگر در حال حرکت)، دندان‌های مگالودون مخصوصاً برای گاز گرفتن غضروف‌های سخت مناسب بودند، و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این کوسه غول‌پیکر ممکن است ابتدا باله های طعمه را گاز می گرفته است (که باعث می شود او قادر به شنا کردن نباشد) قبل از اینکه برای کشتن نهایی او وارد عمل شود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *